Hallo, Ik heb sinds zondag een hond van m'n ouders te logeren. Ze zijn 2 weken op vakantie en meestal passen wij dan op 1 van de 3 honden. Maar nu is het geval dat de hond al 2 keer gehapt heeft naar m'n dochtertje. En eigenlijk zonder reden ze heeft hem geen pijn gedaan niks ze wou hem een kus geven en voor ik het wist hapte de hond richting haar gezicht. Het is nu 2 keer goed gegaan, maar ik ben ontzettend bang en durf mijn kleine absoluut niet bij de hond in de buurt te laten. Ik heb m'n moeder al laten weten via sms wat er gebeurd is, maar het enige wat die zegt is dat Nana de hond met rust moet laten. Eigenlijk wil ik de hond hier niet meer hebben, maar ik weet dat dit me niet van harte word afgenomen door m'n ouders. Weet even niet meer wat ik moet doen. De veilligheid van m'n dochter staat voorop, maar ik heb ook geen zin in drama met familie ( en die kunnen er wat van) Ik zat al te denken om m'n broer te bellen, maar die heeft ook al 1 hond van hun en ook een kleine dus denk niet dat die het risico wil nemen. Verder denk ik niet dat er iemand is die op de hond wil letten.
ai meid dat is niet leuk om te lezen. En dan je moeder haar reactie vind ik al helemaal niet te geloven. Je kan de hond apart houden en op de gang ofzo uit de buurt van je dochter houden. Ook kun je zodra je ziet dat er iets kan gebeuren de hond op de rug duwen om onderdanigheid af te dwingen. Succes meid
Ik zou gewoon op zoek gaan naar een goed pension voor de hond en hem daar onder brengen. Dan kunnen je ouders wel boos worden maar hoe boos zal je dochter zijn als ze met littekens van een beet in het gezicht door het leven moet gaan. Groetjes Anita
Wat een rare reactie van je moeder .. tja ik zou m inderdaad ook apart proberen te houden misschien de tuin in met zo´n weer .. en als het echt onhoudbaar word toch zoeken voor een asiel waar ie zolang ingaat , veiligheid van je dochtertje is toch het belangrijkste ... en misschien dat als je moeder dichtbij woont de hond gewoon naar huis brengen en dan 3 maal per dag een flink stuk mee gaan wandelen succes .
Helaas zijn kinderen en honden bij elkaar niet altijd een goede combinatie. Zou er in ieder geval voor zorgen dat je dochter niet bij de hond kan komen (hond in aparte ruimte ofzo). Je dochter is belangrijker als de hond. Ook heel goed erbij blijven en een volgende keer geen hond meer in huis halen. Denk dat de hond zijn plekje wil creeren maar ja, daar hbe je nu niets aan.
M´n moeder woont niet ver weg we hadden er ook al over na zitten denken om de hond naar hun huis te brengen en inderdaad 3 keer per dag heen om te wandelen. Ze zit nu op onze slaapkamer wil haar niet meer in de buurt van de kinderen hebben. M´n band met m´n moeder is nogal gecompliceerd helaas, de rollen zijn bij ons omgedraaid ik ben de moeder en zij is het kind zeg maar met name in reacties en het ontvangen van kritiek. Vandaar dat ik ook weet dat als ik haar bel dat ik de hond hier niet meer wil hebben het een groot drama gaat worden.
Waarschijnlijk vind de hond het niet prettig als hij dichtbij in het gezicht word benaderd? Of kwam het te onverwacht waardoor hij schok?? De hond hoeft geen kwaad in de zin te hebben maar hondentaal en kindertaal kunnen nog wel eens botsen. Ik weet niet hoe oud je dochter is maar misschien kun je haar in ieder geval leren de hond altijd van onder af te aaien, dus niet met zwaaiende handen boven zijn hoofd. En geen kusjes geven. En als de hond ergens ligt met rust laten en niet naar hem toe. Misschien kun je hem inderdaad een rustige eigen plek in huis geven. Sommige honden vinden het heerlijk op de deurmat bijv. Laat je de hond daar liggen en laat je dochter duidelijk weten dat ze hem daar niet mag storen. Kun je misschien van iemand een bench lenen?? Dan kun je de hond daarin doen als je even niet op kunt letten. En de hond waar je broer op past, is die meer te vertrouwen voor je gevoel? Misschien kunnen jullie ruilen? En hoe vervelend ook voor je ouders. Het is HUN hond en dus HUN vernatwoordlijkheid. Als jij niet meer voor de hond wilt/kunt zorgen als hun weggaan is dat jouw goed recht. Ik heb zelf 2 honden en zou nooit iemand daarvoor laten zorgen die dat om wat voor reden dan ook niet kan/wil. Dat weet je als je aan zoiets begint. Die van ons gaan dan ook gewoon altijd mee op vakantie. Wat mij betreft is het net als met kinderen, als die klein zijn weet je ook dat je bepaalde dingen niet meer kunt doen.
@ panda81 Ik denk ook dat ze het niet slecht bedoeld. Ze voelt zich misschien bedreigd, 2 kinderen in huis is een drukte en ze word ook al een beetje oud. Het is ook een ontzettend lief beest! Maar goed dat neemt niet weg dat ze niet naar onze dochter mag happen. En m´n dochter van net 1 duidelijk maken dat ze niet bij de hond mag komen is ook moeilijk, want alles wat niet mag is leuk.
Wat een belachelijke reactie van je moeder! Maar goed, ik zou me nu ff niet druk maken om de familieband maar om je meisje. Je zegt dat er 3 honden zijn, bij wie logeert nr.3? Kan de hond daar misschien heen? Ik zou de hond iig uit de buurt houden van je meisje. Maar ook daar moet je mee oppassen want de hond krijgt dan waarschijnlijk een achtergesteld gevoel en dat kan dan helemaal mis gaan als hij zijn kans ziet. Moeilijke situatie hoor. Succes ermee!
Kan me voorstellen dat je daar van schrikt. En wat een reactie van je moeder. Je doet hun toch een plezier door op hun hond te passen! Waarschijnlijk heeft de hond het kusje geven (op zijn hoofd?) als bedreigend ervaren. Honden willen meestal helemaal niet op hun hoofd worden aangeraakt, en al helemaal niet als er iemand met zijn/haar hoofd op je af komt. Dat is voor honden errug bedreigend, en betekend in hun ogen een regelrechte aanval. Ook al is dit van een klein meisje. Dat ze heeft gesnapt maar niet gebeten is expres en is eigenlijk een waarschuwing. Als jullie het doen valt het misschien mee, maar jullie staan boven de hond in rang, en je dochter onder hem. Daarom denkt hij haar te kunnen corrigeren. Je hebt er misschien helemaal niks aan hoor, want ik kan me helemaal voorstellen dat je liever niet meer op de hond past. Maar als je dat wel blijft doen de komende weken, dan kun je misschien je dochter vertellen dat ze beter niet aan zijn koppie kan komen. Succes in ieder geval!
nummer 3 logeert bij hun buren. Ik ga vanmiddag de bench bij m´n ouders halen. Als ik dan niet in de buurt ben en het in de gaten kan houden moet het hondje daar in. @ Danip zij staat ook boven de hond, het is een kleine jack russel haha.
Haha ja ik heb zelf hele grote honden, dus dan is het voor 1 jarige meisjes vrijwel onmogelijk daar boven te staan Maar bij een Jack Russel is die kans al wat groter inderdaad
Hey meid, jeetje wat vervelend zeg. En dat je moeder je ook niet serieus neemt..... Je kan de hond ook tijdelijk naar een pension brengen. Kost natuurlijk wel geld, maar daar wordt goed voor hem gezorgd.
Wat rot zeg, deze situatie. Kinderen doen nu eenmaal iets ruwer met honden. Jammer dat je moeder dan zo reageert. Mijn ouders hebben hun hond ook een keer naar een pension gebracht, en dat hebben ze eens en nooit weer gedaan. Dat beest wist niet wat hem overkwam. Dacht dat hij achtergelaten werd. Hij at en dronk niet meer. Dus met dat in mijn achterhoofd raad ik je aan om hem er niet heen te brengen. Wil niet zeggen dat er niet goed voor hem gezorgd word hoor, maar ik vind het zielig. Wat je misschien wel kunt doen: kan de hond overdag, of in elk geval als je kind in de huiskamer rondkruipt, niet naar buiten en daar de hele dag doorbrengen bij goed weer? Dat is mijn idee. Succes met de situatie.
@barbera, de hond van mijn ouders vond het altijd super in het pension. Ging er vrolijk naar toe en ook weer vrolijk weg. Hij vond het geweldig om daar met alle andere honden te spelen, en ook de mensen van het pension waren erg lief. Dus ligt misschien ook wel aan je hond. Wat ik pas zielig vind...is mensen die hun kat alleen thuis laten en zelf op vakantie gaan. Die katten zitten de hele dag alleen in huis, en er komt alleen 1x per dag iemand langs om eten te geven. In het pension heeft onze kat het echt naar haar zin, allemaal speelkameraatjes. En ze krijgt genoeg aandacht.
@ consider, ach ja... het zou per hond natuurlijk wel verschillen. En de hond kwam er ook wel vaker zeg je, dus dan was de hond er ook wel aan gewend.
iedere keer als de hond gromt, of probeert te happen direct een tik over de kont, hier ook 1 uur lang een probleem gehad met een kindje van 9 maand, hond gromde, direct een tik over de kont, en na een uur wad het over.
Heb van hbbeestje nog goeie tips gehad waar ik zeker wat mee ga doen. Word het er niet beter op dan word het een pension hier net buiten Groningen denk dat ze het daar ook wel naar haar zin zou hebben. De hond is nu buiten in de tuin aan het spelen met m'n zoon, waar hij eigenlijk nooit zo tegen heeft gedaan dat zijn dikke vriendjes samen. Vanavond halen we de bench, is mijn dochter niet in de box gaat de hond in de bench of naar buiten, is ze wel in de box dan mag de hond in de woonkamer.
hmmm jammer dat die tip dan prive word gegeven want misschien hebben meer mensen hier iets aan. Of is het een onaardig iets dat het niet gedeeld word>