O jee, kat ziek

Discussion in 'De lounge' started by Vuurmeisje, Jul 31, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vuurmeisje

Vuurmeisje Bekend lid

Jul 15, 2009
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Ik zit met een paar vraagjes. We zijn vandaag voor de jaarlijkse entingen met onze katten naar de DA geweest. Kat 1 was gezond en zag er goed uit en zijn hartje en longen klonken ook goed, gelukkig. Toen was onze 2e kat aan de beurt en toen hij het bekje onderzocht van onze kat bleek dat ie overal ontstekingen had. Nu heeft ie een nogal heftige kuur antibiotica gekregen, 4 tabletten op een dag, 2 in de ochtend en 2 in de avond. Nu hoop ik dat onze kmat opknapt want de DA zei als de kuur niet helpt gaan ze bloedonderzoek doen en hij zou bijv. VIV ( schrijf ik dit goed? ) hebben, dat is kattenaids. Ik vroeg of mijn kat daaraan zou kunnen overlijden, en de DA stelde me gerust. Of als optie zei hij alle tanden verwijderen(!). Wie heeft dit weleens meegemaakt? Moet ik me nu zorgen gaan maken? Mijn honden en katten zijn mijn alles, dus ik ben best wel bezorgd.
    Misschien dat er iemand is die iets soortgelijks heeft meegemaakt? En kwam het bij jullie kat wel goed na zo'n antibioticakuur?
    Groetjes,
    Vuurmeisje

2. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Jeetje zeg...wil je ten eerste sterkte wensen met je kat!

Hier 2 jonge katers die ook niet lekker waren.
    Het begon eerst met 1 kat....bleek een zweer op z'n tong te hebben.
    kreeg 2 verschillende soorten tabletjes mee die ik voor 5 dagen moest gebruiken.
    Toen werd zijn broertje ook ziek.
    Niet eten....lusteloos en bijna levensloos.
    Wat heel erg opviel omdat ze beide net een jaar zijn en vol energie horen te zitten.
    De 2e kat had heel veel zweertjes in zijn bekkie zitten...heb uiteindelijk Metacam mee gekregen wat ik elke dag 1 keer in zijn bekkie moest spuiten (tot ik verbetering zag) en daar zijn ze beide echt helemaal van op geknapt.

Ik zou me niet meteen te druk maken hoor.
    Hopelijk slaat de kuur gewoon goed aan!

Sterkte!

3. Vuurmeisje

Vuurmeisje Bekend lid

Jul 15, 2009
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Linda,
    Ja ik ben daar nogal goed haha, te druk maken. Ik hoop en verwacht ook dat de kuur goed aanslaat. Dat is ook wat van jouw katten zeg, gelukkig gaat het nu beter. Mijn kat eet gelukkig wel, langzaam maar het gaat goed. We geven hem voorlopig lekker zacht vlees ( bij ons krijgen ze voor vast harde brokken en voor de lekker zacht vlees, het zijn binnenkatten ), daar weet ie wel raad mee en hij is er helemaal dol op. Straks gaan we hem de pilletjes geven en dan maar hopen dat het straks snel beter gaat. Nogmaals bedankt voor je reactie.
    Groetjes,
    Vuurmeisje

4. amani05

amani05 Lid

Jul 29, 2009
    34
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo dat is heftig!
    Kan je geen hulp bieden , maar wel heel veel sterkte wensen!

5. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Waar je dierenarts het over had heet FIV of idd kattenaids.

Hier gaat je kat niet gelijk dood aan als hij het heeft. Ik werk zelf in een dierenartspraktijk en wij hebben ook een kat die dat heeft.
    Maar ze kunnen er nog gewoon mee leven hoor.

Kijk hier anders maar even op:

Kattenziektes » Kattenaids

Maar ik zou je idd niet teveel zorgen maken hoor het komt niet heel vaak voor en het zou net zo goed een ontsteking kunnen zijn. Dan zal je ws met de antibiotica al gauw verbetering merken.

Suc6!!

6. Vuurmeisje

Vuurmeisje Bekend lid

Jul 15, 2009
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Bedankt voor de reacties. Heb even gekeken op die site, maar volgens mij is dat het niet, althans ik heb niets gemerkt van diaree enzo. Hij heeft zijn 2 pillen gehad en heeft lekker zitten knuffelen met me en lekker op zijn staartje gesabbeld ( ik heb een staartsabberlaar, als ie zich lekker voelt gaat ie sabbelen ( zeg maar proberen te drinken aan het puntje van zijn staart) ) en hij was niet slap of zwak ofzo. O ja, zijn gewicht is gelukkig hetzelfde gebeleven ( hij is vandaag gewogen ).
    Nogmaals dank voor de reacties,
    Groetjes,
    Vuurmeisje

7. Nex

Nex Fanatiek lid

Dec 5, 2006
    1,553
    0
    0
    Gelderland
    Ik ben het met Snoopy eens, klinkt als FIV.

Hopelijk slaat het kuurjte aan en dan kan je nog vele jaren van je kattebeest genieten.

8. Sarah84

Sarah84 VIP lid

Jul 21, 2008
    6,665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    1 van de katten van mn zus heeft ook een aandoening waardoor bijna al zijn tanden eruit gehaald zijn...hij heeft nog 1 kies en en paar voortandjes...
    Maar verder mankeert hij helemaal niets! Hij eet heeeeeeeeeel erg goed en veel...gewoon harde brokjes ook...hij heeft er echt geen last van!

9. Vuurmeisje

Vuurmeisje Bekend lid

Jul 15, 2009
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Sarah,
    Wat fijn dat het zo goed gaat met de kat van je zus. Dat is al wat meer geruststelling.
    Groetjes,
    Vuurmeisje

10. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Idd katten kunnen ook prima zonder tanden!;)

Gaat het al wat beter?

11. Vuurmeisje

Vuurmeisje Bekend lid

Jul 15, 2009
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Snoopy,
    Het gaat op zich goed met hem. Hij kijkt goed uit zijn ogen en is lekker zichzelf. Ik ga er gewoon nu maar vanuit dat het een ontsteking is.
    Groetjes,
    Vuurmeisje

12. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

Ik vind het maar vreemd dat ze niet gelijk een bloedtest hebben afgenomen
    Want is het kattenaids dan is je 2de kat ook niet veilig
    Ik heb toen die test gelijk laten doen toen snorrie vaak ontstekingen had
    Hij is een ziekelijk poeske
    Ik heb 6 katten en vind het erg belangrijk om dit te weten

Ohh en wat voor zin heeft het trekken van tanden?
    Zodat je kat dat niet meer andere katten kan besmetten ofzo?

De test kost 65 euro en binnen een kwartier heb je de uitslag

Onze snorrie heeft een zwak gestel daarom is ie vaak ziek
    Geen aids of kattenziekte

13. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Wij doen zo'n test ook niet meteen omdat het veel vaker voorkomt dat het gewoon een ontsteking is. En dan zou het dus met antibiotica beter moeten gaan.
    Als we een kat er echt van verdenken doen we dat wel.
    Maar wij krijgen zoveel katten op het spreekuur met problemen met het gebit/de bek.
    En verder voelt de kat zich ook prima dus dat scheelt ook.

Wat betreft tanden verwijderen bedoeld ze denk ik als het geen kattenaids is maar een heftige ontsteking die telkens terug komt.

14. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

@snoopy1983 Wat een stomme d-dokter had ik toen hij heeft me gelijk die test laten doen
    Maar mijn vaste d-dokter was er gelijk soort van boos om
    Hmmm zet je aan het denken...

15. Vuurmeisje

Vuurmeisje Bekend lid

Jul 15, 2009
    727
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het gaat al een stuk beter met de ontsteking en mijn DA gaat er ook nog helemaal niet van uit dat het FIV is. En idd ik denk dat het tanden trekken niks met FIv te maken heeft dat zou een eventuele andere oplossing zijn als het FIV dus niet is.En zeker nu het beter gaat met onze kat ben ik er ook een stuk geruster op dat het een ontsteking is. Hij eet ondanks zijn bekje erg goed, knuffeld er lekker op los en voelt zich ook goed.Zijn bekje is ook al een stuk minder rood.

16. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Goed nieuws! Zal best wel meevallen dan;)

17. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Hier ook een kat zonder tanden. Gaat prima en eet gewoon harde brokken.

Share This Page