Op die manier leer je de hond alleen maar voortaan niet meer te waarschuwen maar meteen te bijten. Misschien gromt of hapt de hond niet meer, maar die waarschuwing laat ie nu voortaan wel achterwege inderdaad. Heb toch liever dat een hond eerst gromt zodat ik weet dat er iets is, dan dat ie meteen bijt omdat waarschuwen niet mag.
ik denk niet dat je nog een plek in een pension vindt, die zitten hier vaak al maanden vantevoren vol. ik vind de reactie van je moeder erg raar, maar zou zelf een ruzie ervoor niet uit de weg gaan. mijn schoonouders hebben ook een happende hond en reken maar dat dat beestje uit de buurt van mijn kind blijft straks, of ze het er nu mee eens zijn of niet. een jack russel is een fel beestje toch?? sommige rassen gaan wel met kinderen en anderen wat minder. het lijkt me dat hij zich dominant voelt over jouw dochter en je kunt hem waarschijnlijk wel leren dat hij onderaan de ladder staat ipv boven. dan houdt dat happen ook op denk ik!
@marieke 1983 Ja inderdaad dat legt hbbeestje me ook uit. Dat dat wel te leren is. Dus dat ga ik doen. Dus de hond laten weten dat mijn dochter nummer 1 is en de hond nummer 2.
@mamaliset, als je uiteindelijk nog op zoek moet naar een pension... In eelde zit een goed pension, en ook in meedhuizen en spijk. Maar die laatste 2 zitten wat verder bij je weg.
Ja in eelde zijn ze volgens mij eerder geweest. Ligt meedhuizen in de buurt van Appingedam/ Delfzijl? Want dat is op zich wel te doen hoor, hebben een auto dus als het echt nodig is...
De hond een tik geven zoals ik eerder las is echt uit den boze! Ik kan niet begrijpen dat er nog steeds mensen zijn die denken dat ze goed doen, door een tik te geven! Het kan meer kapot maken dan je lief is! Danip zei al, je hebt grote kans dat de hond voortaan niet meer waarschuwt maar meteen bijt. Russeltjes zijn sowieso pittige baasjes, daar moet je echt rekening mee houden. Daar komt ook nog bij dat de hond van je moeder in een 'vreemde' omgeving zit, dus zich niet echt op zijn gemak zal voelen.
De hond is uit zijn doen en moet weten dat jou dochter baas is over hem. Hij moet zijn plaats in jullie roedel weten en die is hij nu aan het uitvinden door te gaan happen naar je dochtertje.
pfff ik heb drie grote honden en zou niet snel ze uit elkaar halen om ze een ieder bij een ander te gaan onderbrengen, vind het ene hele opgave wat je moeder van je verwacht en dan ook nog de reactie op dat ze hapte.... wij brengen ze alledrie altijd naar een pension ja das niet goedkoop maar ga geen andere mensen opzadelen ermee een hond slaan is echt uit de boze, je maakt zijn gedrag alleen maar erger... misschien is je dochter doordat ze hem enthousiast een lief kusje wilde geven hem te wild benaderd waardoor de hond zich benauwd en bedreigd voelde bench is in mijn ogen geen goede oplossing omdat de hond dan ziet kindje vrij hond weggestopt, daardoor kan ie helemaal fel tegen je dochtertje worden zou gewoon voor de veiligheid kiezen en hem naar een pension brengen en jammer dan voor je moeder dan weet je dat weer voor een volgende vakantie, haar hond haar probleem dus....
@mamaliset, Eelde is echt een goed pension, en spijk ook. Spijk is een wat kleiner pension en ook goedkoper. Ligt inderdaad in de buurt van Delfzijl. Meedhuizen is er dit jaar net mee gestopt...
Andere reacties niet gelezen 1) Je dochtertje vertellen dat ze niet bij de hond mag komen (en hier zelf ook een beetje op letten). 2) Op het moment dat de hond ook maar een béétje negatief doet tegen je dochtertje (grommen, tanden laten zien, happen) metéén reageren door de hond bv bij de snuit te pakken (hele snuit omvatten met je hand, zodat ie de bek ook niet meer open kan doen), zorgen dat de hond je in de ogen aankijkt en één keer heel hard FOEI zeggen. Daarna in z'n mand sturen of zo. Zo laat je duidelijk weten wie de baas is en wat ie niet mag. Maar let op. Daarna ook niet je dochtertje vertroetelen, maar gewoon allebei verder gaan met waar je mee bezig was, anders maak je de hond alleen maar jaloerser. Ik denk namelijk dat het jaloezie is.
Het is vandaag super gegaan! Helemaal niks aan de hand. Ik heb m'n dochtertje elke keer bij de hond weg gehaald en volgens mij begrijpt ze het nu wel dat het niet mag. Hondje was vandaag ook veel vrolijker kwam aldoor met de bal aanzetten om te spelen enz. Dus misschien is het ook wennen. En wist ze niet wat haar plek was hier in huis. We hebben de bench wel gehaald, maar meer als slaapplek houden het deurtje gewoon open. Want ze hadden ook helemaal geen mand mee gegeven dus nu kan ze tenminste ergens liggen en heeft ze haar eigen plek. Ik snap ook niet waarom m'n ouders ze niet naar een pension brengen, of mee op vakantie zoals elk jaar. Ze zijn alle drie elke dag samen en samen opgegroeid vind het ook sneu dat ze nu 2 weken zonder elkaar zijn. @ consider: Waar ligt spijk haha? Nog nooit van gehoord.
@sandra1982 je moet de hond ook niet echt slaan hoor, een tik bedoel men dus mee, zo`n tikje, waar een hond een schrikreactie van krijgt, niet een waarvan je hand nog nagloeit, laat hier ook de hond wel eens flink schrikken, even een minitikje geven en ze is de hele dag weer lief.
das zeker een moeilijke situatie maar ze zijn ook opa en oma en snappen ze dan niet dat je het een gevaarlijke situatie vind worden voor hun kleinkind ?
Nee op de 1 of andere manier voelen ze zich meer aangevallen dan dat ze om de veiligheid van ons dochtertje denken..helaas.
Waar lees jij dat ik een tik bedoel waarvan je hand nagloeit? Zelfs een klein 'tikje' kan al genoeg zijn om een hond te verpesten. Fijn voor jullie dat het bij jouw hond werkt, maar hou in je achterhoofd dat dit geen natuurlijke correctie is en dat het in 1 keer kan omslaan. En een hond flink laten schrikken... Sorry hoor, maar dat vind ik niet normaal.
Natuurlijke correctie is em in z'n nek bijten, maar ja, dan heb je je mond vol haren Overigens is een tik op de snuit een methode die gewoon op cursussen wordt aangeleerd.
Punt blijft dat je hem het waarschuwen zo afleert. Dat vind ik zelf behoorlijk gevaarlijk. En een tik hoe hard of zacht ook zal ik nooit uitdelen. Ik heb op 4 verschillende hondenscholen door de jaren heen cursussen gedaan, en nog nooit een meegemaakt waar er werd geadviseerd een tik te geven. Maar misschien zijn die er inderdaad nog gewoon. Meningen verschillen daar volgens mij enorm over, maar ik merk dat ik met mijn honden een veel betere band heb dan mijn ouders vroeger toen zij nog in tikken geven geloofden.
Martin Gaus Hondenschool Lelystad Maar je moet ook niet meteen een tik geven. Inderdaad eerst waarschuwen. Doen honden zelf ook, door te grommen.