Wat te doen met 30 miljoen

Discussie in 'De lounge' gestart door Dormouse, 15 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Een giga boerderij verbouwen. Familie bij maken.
    Heel veel vakanties en stedentrips, eigen zaak.

2. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Een boerderij kopen en laten verbouwen, wij gaan intussen op wereldreis.
    Familie een leuk centje.
    Kleding en schoenen kopen voor ons allemaal.
    Nieuwe auto.
    Spaarrekening voor de kinderen openen en allemaal een miljoen.
    Prive school voor de kinderen.

3. Banana

Banana Fanatiek lid

29 jun 2014
    2.045
    621
    113
    Hmmm, heerlijk he.. Dromen!

Wij zouden ons huis afbetalen en helemaal opknappen. Wonen in een prima wijk in een prima stad. Hoef hier niet weg!

Studieschuld en dergelijke aflossen.

Hypotheek van mijn ouders en schoonmoeder aflossen.

Geld geven aan mijn zussen en schoonzus en zwager.

Geld opzij zetten voor mijn zoon, zodat hij later financieel er warm bij zit. Ook voor eventuele andere kindjes, mocht ik die nog krijgen.

Mijn man kan dan zijn rijbewijs halen en dan twee auto's kopen.

Heerlijk shoppen.

Lekker op vakantie.

Zwaaien naar mijn werkgever (tot nooit meer ziens!)

Doneren aan verschillende goede doelen.

Heerlijk vrijwilligerswerk gaan doen.

Met een financieel adviseur om de tafel hoe en of we het geld kunnen investeren/sparen/beleggen/uitgeven.

*En... Back to reality :D

4. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Verhuizen naar een ander land. Eigen bedrijf beginnen en het huis van mijn ouders afbetalen :)

5. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Misschien heel stom maar verder dan een huis, nieuwe auto en m'n omgeving helpen, kom ik echt niet.

Ik zou sowieso geen 30 winnen want koop nooit hele loten 😂 maar 15 is ook prima. Ik zou eerst een onafhankelijk financieel adviseur in de arm nemen, het meeste in deposito/beleggen of investeren, en zorgen dat het me maandelijks ook nog genoeg oplevert. En dan verder denk ik gewoon normaal leven, maar dan in een mooi groot huis (mijn droomhuis staat te koop voor het schamele bedrag van 900.000) en zonder elke keer naar de financiën te moeten kijken. Met een huishoudster en tuinier. Dat was t dan wel :)

6. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    - Hier flink verbouwen
    - hypotheek aflossen
    - geld op de spaarrekening zetten
    - geld voor de kinderen apart zetten
    - familie en vrienden geld geven
    - hele luxe en dure vakantie voor mij en mijn man
    - vakantie met het hele gezin
    - ik zou investeren in een bedrijf en in mezelf en mijn man
    - zou zeker 5a10 miljoen investeren in een goed doel

7. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Een groter huis kopen , hoeft echt geen Vila te zijn maar zo kunnen we wel lekker ruim wonen in het gooi haha.

Allebei een goede nieuwe auto

Onze naasten meenemen op vakantie en hun allemaal wat geven nichtjes een auto , neefje een nieuwe moter noem maar op.

Tsja veder zou ik dan toch iets meer kinderen willen hihi heerlijk thuisblijf moeder worden ;)

Veder ben ik een heel gelukkig mens haha zou het niet weten...

8. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Ik zou een boerderijtje kopen. Met onwijs veel land erbij en een groot erf eromheen. Dan zou ik alle zielige en verwaarloosde diertjes die ik tegenkom een plekje geven. Zelf ook nog wat beestjes uitzoeken. En me bedrijfje uitbouwen :) verder zou ik een mooie auto en een boodschappen autootje kopen.
    en voor me zus een huis kopen. En voor me zelf nog een paar appartementen kopen en te huur aanbieden :) en dan op en top van het leven genieten :p

Mooie droom die hopelijk ooit werkelijkheid word. Ook prima als ik ervoor moet werken hoor maar als ik het win zeg ik geen nee :D

9. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Ons huis verkopen en ergens een mooi stuk grond uitzoeken en daar ons droom woonboerderijtje laten bouwen. Verder voor man een landrover kopen en voor mijzelf een mooie bmw 1 serie en met de hele familie op vakantie en lekker uit eten. Natuurlijk ook wat geld uitdelen aan goeie vrienden en familie en ik zou een paar ton schenken aan SOSDolfijn.... verder gewoon normaal leven en ipv werken zou ik vrijwilligerswerk doen.

10. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    verhuizen
    veel reizen
    weggeven aan familie
    heel veel shoppen
    nieuwe auto
    sparen

11. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Familie blij maken.
    Een vluchtelingen gezin ons huis cadeau doen.
    En vertrekken naar Italië om daar lekker te wonen :)

12. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    - Allereerst zou ik een stukje land kopen en een flinke aangepaste woning laten bouwen waar we kunnen wonen met onze oudste.
    - daarna ga ik op zoek naar goede therapeuten/verzorgers die mijn dochter zouden kunnen helpen in haar ontwikkeling en ons kunnen helpen in haar verzorging.
    - ik stop met werken en ga geneeskunde studeren, dan studeer ik door tot ik neuroloog ben of klinisch geneticus zodat ik zelf op zoek kan naar haar diagnose
    - ik start een stichting voor kinderen zoals mijn dochter, waarbij we op zoek gaan naar een diagnose en hulp kunnen bieden als ze vastlopen bij overheid en instanties. (Ik mis zo erg een plek waar ik naartoe kan: iemand die mij vraagt: wat heb je nodig, waar kan ik je mee helpen)
    - ik zou de hypotheken van onze beste vrienden en mijn ouders/schoonouders afbetalen en voor mijn zusje een mooi huis laten bouwen naast dat van ons :)
    - een heerlijke vakantie met het HELE gezin, en dan met de oudste dolfijntherapie doen.
    - trouwen op Ibiza en al onze vrienden/familie/kennissen uitnodigen en een geheel verzorgde vakantie geven.
    - schulden afbetalen
    - een kleinschalig verzorgingshuis in Spanje opzetten, waar mijn oma en oudtante kunnen wonen, samen met andere ouderen die geen geld hebben (Is daar zo super slecht geregeld allemaal)
    - een privé vliegtuig kopen, waarmee ik dan wanneer ik wil naar mijn familie in Spanje kan.
    - iets opzetten voor asielzoekers/vluchtelingen in ons land, maar ook investeren in het verbeteren van de beeldvorming die vele Nederlanders hebben t.a.v. Asielzoekers/vluchtelingen.
    - iets betekenen voor de ouderen in Nederland en voor mensen die leven op de armoedegrens.
    - ik kan uren doorgaan zo :D

13. Linky

Linky Fanatiek lid

12 jun 2014
    3.487
    172
    63
    Vrouw
    Ik zou het niemand vertellen, want ineens vindt iedereen dat ze er recht op hebben. Erg he? En ik hou echt niet alles voor mezelf hoor. Misschien zetten we een mooi goed doel op. Verder hoop ik dat het leven weinig veranderd, want ik ben zeer tevreden zoals het nu gaat :)
    Het enige dat ik zou doen is een (nieuw) huis kopen, want we zitten nu in de sociale huur en dat mag volgens mij niet met zo'n vermogen :D

14. Danielle1987

Danielle1987 Fanatiek lid

13 jan 2015
    1.437
    46
    48
    Vrouw
    Persoonlijk begeleider verstandelijkgehandicaptenz
    Amersfoort
    Ik zou het ook niet vertellen.
    Dan de mensen die me lief zijn. Allemaal een mooi kado geven wat ze nodig hebben.
    Zelf ons huis helemaal laten verbouwen. Zoals we dat willen.
    Heerlijk op vakantie gaan.

Ow en gewoon omdat het kan heerlijk shoppen!

Stoopen met werken en vrijwilligers werk gaan doen.

15. jongemama1993

jongemama1993 Fanatiek lid

5 mrt 2014
    1.187
    3
    38
    - Ik zou als eerst zelf een stuk land kopen, om daar vervolgens een eigen huis te laten bouwen.
    - Droom meubels kopen om ons eigen huis in te richten.
    - Alles kopen wat de kinderen willen hebben.
    - Zou alle oude kleding (van mijn kinderen, man en mijzelf) geven aan een organisatie die het goed kan gebruiken, en vervolgens voor iedereen gaan shoppen zodat onze kleding kast weer mooi is aangevuld.
    - Zou mijn ouders wat blij maken, zodat ze toch luxer kunnen gaan leven en een autootje kunnen gaan rijden.
    - Zelf rijbewijs gaan halen + auto. Auto voor mijn man.
    - spaarrekening voor de kinderen.
    - Huisje voor mijn ouders kopen, en meteen afbetalen.
    - Deel aan mijn schoonouders geven, zodat ze eens heerlijk op vakantie kunnen gaan samen.
    - Borstvergroting haha
    - Buikwandcorrectie

Van de rest weet ik het nog niet zo goed. Denk dat ik de rest op een eigen spaarrekening zet en op het moment dat mijn man en ik niet meer voor onszelf kunnen zorgen het overige geld ook verdelen over de kinderen.

16. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.220
    4.519
    113
    Van al die dromen ga ik spontaan een lot kopen ;)

Ik zou het aan niemand behalve directe familie vertellen.
    En erbij vermelden dat ze het niet moeten rondbazuinen.
    Anders krijg ik van die tantes/oud tantes en andere verre familie (met geld problemen) aan de deur bedelend.
    Verder zou ik onze hypotheek aflossen, netzoals dat van mijn ouders/schoonouders. Ik zou niet direct verhuizen, eerst eens bedenken waar ik zou willen wonen!
    Mijn broer en de zus van mijn man (schoonzusje) beide een leuk huisje/appartement schenken.
    Dan hebben we nog zo'n 29 miljoen over....
    Mooie reizen maken met het hele gezin. En daar hoort dan een sabbatical van een jaar wel bij om echt wat te kunnen zien van de wereld.
    Ook met mijn ouders en broer een reis maken, omdat ze dit zelf nooit zouden doen, en ik denk dat ze het fantastisch zouden vinden.
    Echt parttime gaan werken(2-3 dagen ipv 4) en bedenken wat ik misschien echt zou willen doen, eigen bedrijfje ofzo opzetten.
    Een groot deel apart voor de kindjes om te studeren.

Waarschijnlijk nog veel meer!

17. Elmo

Elmo Niet meer actief

Na dit topic koop ik ook een stastslot dit jaar Dromen blijven dromen toch hihi.

18. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik zou;
    - mijn zus aanbieden haar bruiloft te betalen en haar huwelijksreis.
    - een nieuw, vrijstaand, huis laten bouwen die super goed geisoleerd is en zo onderhoudsarm is als mogelijk. Incl nieuwe inrichting waar mogelijk en tuin.
    - iemand inhuren die zorgt dat het huis precies zo wordt als wij willen en hier dus constant mee bezig is. Dus geen stress voor mij.
    - directe familie een schenking doen, aan elke persoon.

En dan denk zelf even goed op vakantie. Amerika of australie& bali

Dan houden we vast nog wel veel geld over en ga ik gedeeltelijk opzij zetten en gedeeltelijk uitgeven aan een goed doel.

19. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Ik zou:

- mijn huis te koop zetten en mijn droomhuis laten bouwen hier in
    de buurt.
    - Schenkingen doen aan mijn familie.
    - Mijn ouders, schoonouders, broers en schoonzus meenemen op wereldreis
    - Vakantiehuisjes kopen als investering.
    - Een huishoudster nemen
    - Shoppen!!

20. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

1 feb 2011
    4.355
    72
    48
    Ons huis opknappen en uitbouwen.
    Een maand vakantie nemen en rondtrekken.
    Audi A6 kopen.
    Nieuwe fietsen kopen.
    Personal trainer inhuren.
    Naaste familie een bedrag schenken.
    Een prothese in Amerika laten ontwikkelen waardoor ik voor het eerst pumps zou kunnen dragen!
    En een paar goede doelen steunen.

Oh ik heb zo zo zo veel wensen!

Deel Deze Pagina