speelgoed

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door tanja8, 19 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tanja8

tanja8 Niet meer actief

hoi dames,

even een vraagje. Hoeveel speelgoed hebben jullie voor je peuter?
    Soms denk ik echt dat ik te veel heb staan maar dan denk ik 'wat als ze hier mee wil spelen blabla'.
    Ik vind het nu een te grote chaos maar wat hebben jullie ongeveer in de huiskamer staan voor jullie peuter?

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    poeh ja in de jaren is de woonkamer wel verandert in een peuterparadijs hè hahah

Wat hier staat:
    2 manden met boekjes, muziekbord, littlte people poppetjes, plastic serviesje en tekenspul.
    Een stoeltje aan de salontafel
    En de speel en lerstad van little people naast de bank.
    Hier en daar een knuffel

Voordeel is dat de slaapkamer op de zelfde verdieping is, dus op haar kamertje staat een doos duplo en een poppenwagentje met pop.

Ik heb voor kerst veel opgeruimd en verkocht. Ze deed er toch niks mee. Tis nogal een friemelkont, dus de kleinste prulletjes speelt ze mee en de rest ligt stof te happen

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Als ik rondkijk (en weet wat in de kasten staat) in de woonkamer staat hier:
    (hij is ontiegelijk verwend met sinterklaas door ouders en schoonouders!)

duplo, houten treinbaan, duplotreinbaan, stapel boeken, kookgerei, diverse auto's, houten garage, bestuurbaar treintje, werkbank met gereedschap, 2 ballen, knutselspullen (op de kast, niet zelf), pooh-boom, vormenstoof, spelletjes en puzzels.

Boven staat ook nog spul: houten blokken, rest van de duplotrein baan, meer boeken en puzzels, houten trein met blokjes, auto's..

Als er veel spul los in de woonkamer ligt, merk ik wel dat hij onrustiger wordt in zijn spel. Meestal ruimen we dan wat dingen op (treinbaan, doos duplo, auto's) en zetten dat in/op de kast. Hij kan er dan wel weer op vragen, maar vaak speelt hij dan met hetgeen wat blijft liggen heel fijn.

4. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik heb in de kamer uitgestald staan: 3 bakken met duplo (gesorteerd op trein-huizen-blokken) en een keukentje met keukenspullen. In de kast heeft ze 4 lades waar een gevuld is met babyspeelgoed voor oppaskindje, een met poppen, een met boeken en een met auto`s/treintje/ballen/etc. Verder nog in de kast afgesloten anders wordt het een puinhoop knutselspullen en spelletjes en puzzels.

Elke avond is het zo opgeruimd, dochter moet ook mee helpen.

5. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties.
    Ze heeft hier ook zo veel! allemaal poppen, boeken en vooral allemaal van die kleine friemel dingetjes, doosjes, doekjes enz daar speelt ze graag mee.
    Ik ga denk ik gewoon wat weg zetten zodat als ze ergens mee wil spelen ze het kan vragen maar dat het niet in het zicht ligt want ik heb wel het idee dat ze dan even nietweet wat ze moet spelen en dat ze dr draai niet kan vinden tijdens het spelen. Heb wel alles in bakken enzo maar toch te veel om te kiezen ofzo.

6. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier staat in de huiskamer:
    - 1 grote mand met verschillend speelgoed erin.
    - garage en een mandje met auto's.
    - 1 mandje duplo.
    - 1 mandje met boeken.

De rest staat op zijn kamer en op zolder, ik wissel regelmatig.

7. miranda22

miranda22 Bekend lid

5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    heb hier ook vreselijk veel speelgoed staan niet normaal, en na sinterklaas en de kerst komt volgend weekend ook nog zijn verjaardag.
    Wat ik doe is eens in de 3 maanden zoek ik al zijn speel goed uit, de ene helft laat ik hier in de kamer zodat hij er mee kan spelen en de ander helft berg ik op en na 3 maanden wissel ik het weer om, en dat vindt hij helemaal geweldig om dan in zijn inzicht weer nieuw speelgoed te krijgen, dus misschien een tipje,

groetjes miranda

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Het hele huis vol met speelgoed

maar ze speelt maar met 5 my little pony's en een paar knuffels. Ze pakt dozen en andere "gewone"voorwerpen om daar bedjes en huizen van te maken. ( terwijl ze een echt poppenbed heeft)

En natuurlijk knutselspullen en een leeshoek

Maar ik merk echt dat teveel speelgoed in de buurt het echt niet leuker maakt. Ik heb nu bijna alles op zolder gezet en ik wacht tot ze het andere spel minder leuk gaat vinden.

9. Samama

Samama Niet meer actief

Ik ruil 1x in de zoveel tijd speelgoed om. Heb 2 opbergboxen boven staan met little people e.d. erin, en soms ruil ik speelgoed om zodat het ook "aantrekkelijk" blijft. Ik heb staan; een opbergkist met los speelgoed erin, een poppenwagen en een loopfiets. Verder heeft ze aan de salontafel een eigen lade met boekjes en kleurtjes erin.

Deel Deze Pagina