Wij hebben een stuk of 13-14 incl onze eigen kinderen en ik vind het niet veel. Volgend jaar nog een stuk of 3 erbij. Maar goed te overzien. Moet wel zeggen dat familie in het buitenland woont, waardoor we niet standaard naar verjaardagen gaan. Maar als het wel uitkomt, dan rijden we 350 km enkel voor verjaardagen van neefjes en nichtjes (blijven wel slapen dan )
Wij dus 22 kids.... We hebben 5 neefjes... Een vriendengroep van 12 volwassenen met 12 kids! En nog "losse" vrienden en daarvan ook nog 4 kids! En dan nu ook ons eigen meisje! Ik vind dat veel
Wij hebben er inclusief onze kinderen dus 11 . Vind het goed te doen en meestal juist erg gezellig! Oh ik vergeet er nog 3 van een vriendin. Dus in totaal inclusief onze eigen kinderen 14.
Neefjes en nichtjes van mijn mans kant doen we nooit, dat deden ze al niet toen ik in de familie kwam. Ons kindje wordt nr 20. Dat ga ik echt niet bijhouden. Zijn ze dus ook niet gewend, van begin af aan komen ooms en tantes niet op verjaardagen van nichtjes en neefjes. Mijn zus heeft een kindje, daar ga ik wel heen, en zij komen als ze kunnen ook naar onze kinderen, maar mijn ouders krijgen straks pas hun 4e kleinkind, dat is wel bij te houden. Van vriendinnen zijn het er ondertussen excl de mijne 7. Als we kunnen gaan we, van 1 vriendin krijgen we nooit een uitnodiging, die woont veel te klein om ook nog alle vriendinnen uit te nodigen. Bij de anderen probeer ik het wel, maar als het niet lukt is het nog geen probleem. We zijn daar allemaal makkelijk in gelukkig
Hier totaal (bijna) 30 neven en nichten waarvan 2 met aanhang en een achternichtje. Ja, dat vind ik teveel dus wij doen het niet. Alleen dus de twee kids van mn vriendin.
dit, en daarbij vind ik het ook leuk als ze weer op de verjaardag van mijn kinderen komen. het is idd soms wat veel maar ach....
9 kinderverjaardagen is op zich niet veel. Maar wij hebben 8 neefjes en nichtjes en nog 2 op komst. Daarbij vieren alle broers en zussen ook hun verjaardagen dus dan komen we uit op 23 verjaardagen in totaal van ouders/schoonouders etc en dan zijn onze verjaardagen niet meegerekend. Ach ik weet ook nog niet of ik dit jaar mijn verjaardag wil vieren. Denk dat ik het maar op de dag zelf hou en iedereen die wil komen is welkom maar zal geen verjaardagsuitnodiging meer sturen.
Nou ik vind het ook leuk als mensen op de verjaardag van mijn zoontje komen... Dit jaar kon er bijna niemand op zn verjaardag komen. Ik vond het zo sneu Het brak echt mn hart dat er zoveel mensen af zeiden terwijl wij altijd overal proberen naar toe te gaan. Wij hebben niet veel vrienden en gaan dus alleen naar verjaardagen van kinderen die wij goed kennen. Over de jarige die boven/buiten speelt, zelf nooit kind geweest? Toen ik kind was vond ik het heerlijk al die mensen die voor mij kwamen. Ik was misschien spelen met vriendinnetjes/neefjes/nichtjes, maar als er visite kwam dan moest ik altijd naar binnen/naar beneden en gedag zeggen. Wat is er voor kinderen nou aan om bij volwassenen te zitten? Laat ze lekker spelen, ik vind dat juist relaxed, kun je tenminste met elkaar praten.
Oh met de rest erbij komen wij wel op 60, maar sommigen wonen zo ver dat we sowieso niet gaan kunnen. Tja grote familie.
Ik ga alleen naar de verjaardagen van kinderen van goede vrienden, anders blijven we inderdaad aan de gang.
Hier alleen maar 2 kinderverjaardagen per jaar van familie. Het is hier nogal de gewoonte om het echt binnen de (directe) familie te houden. Alleen mijn ouders komen naar mijn verjaardag en heel soms mijn zus en haar partner. En eventueel mijn schoonmoeder, schoonbroer en vrouw en zoon en 1 nichtje met haar partner en zoon. We zijn meestal maximaal met 10 man. Bovendien dan meestal verdeeld in 2 feestjes - mijn kant en zijn kant (hier is 't de gewoonte dat er een hele maaltijd bij hoort en heel de hoop krijg ik gewoon niet rond mijn eettafel). Alleen mijn beste vriendin - die ik al 27 jaar ken - nodigt mij elk jaar uit bij de verjaardag van haar dochter. Ze heeft nauwelijks familie, dus de taart raakt nooit op ... Als we niks anders hebben, probeer ik wel te gaan. Ik heb nog een nichtje op komst (voor eind dit jaar), dus eind 2015 komt er 1 verjaardag bij.
Ik hou er zelf niet van om naar kinderverjaardagen te gaan, dus ik bedank er altijd voor. Kom met liefde een andere keer een aardigheidje brengen. Omdat ik er zelf niet van houd, vraag ik aan mijn vriendinnen ook niet of ze op mijn kind z'n verjaardag komen. Ik zie ze liever een andere keer, heb ik ook meer tijd voor ze.
Ik ga ook naar die van goede vrienden, maar ook alleen als ik kan. Zo niet dan niet. En uiteraard wel naar die van neefjes en nichtjes. Budget voor cadeaus voor kinderen is wel omlaag geschroefd, werd een beetje teveel van het goede