Ik ben zelf 1.82, manlief is 1.96. Nu willen we er bij de babymeubels ets wel rekening mee houden. Bijvoorbeeld bij de commode en bij de badstandaard. Hebben jullie tips? Ik hoorde dat voor de kinderwagen de Joolz goed is (of de Stokke, maar die vind ik te duur...)
Ik ken ouders die een vrij smalle babykamer hebben. Zij hebben een brede plank (60 cm) over de breedte van de kamer gemonteerd met daarin een uitsparing voor de tummytub. Zo kun je dus de hoogte zelf bepalen. Ik denk dat je met de Bugaboo prima kunt rijden, maar dat je bij het pakken van je kindje uit de bak/stoel wat meer moet bukken. Ik kan een Soft Structured Carrier ook warm aanbevelen trouwens.
De macicosi is ook een fijne wagen, die kan je ook verstellen. Ik ben 1,75 en mijn vriend 1,86 en wij hebben hem op de normale stand staan dus voor jou man kan je hem nog een stuk verstellen
De Joolz is inderdaad ideaal als je lang bent. Tegenwoordig hebben wel veelnwagens een verstelbare duwstang die lang genoeg is voor jullie, maar het grote voordeel van de Jolz is dat de wagenbak ook redelijk hoog is, dus je kindje ligt niet heel laag. Verder heb je volgens mij 2 maten bad-standaards. Misschien kunnen ze je in winkels ook nog adviseren?
Ik ben 1.82, wij hebben de mura en op de hoogste stand staan maar dat is eigenlijk te laag voor mij. Wel hele fijne wagen hoor. De Stokke is hoger (maar nogal smaak- en budgetgevoelig), zou gewoon eens gaan proberen. Wij hebben een extra hoge commode (pootjes eronder), dat vind ik wel goud hoor
De badstandaards van bébé jou zijn er in 2 hoogtes, 98 cm en 103 cm. Ik denk dat je het beste in de winkel kunt proberen of die hoogste wel hoog genoeg voor jullie is. Anders kan je ook prima met de baby douchen, of verhogers voor onder de standaard maken? Zelf een plank of tafeltje kan ook natuurlijk, moet je wel een beetje handig zijn zijn. Voor commodes kan je ook gewoon een hogere ladekast nemen. Joolz en Stokke zijn de hoogste wagens. Ook nog 1 van Teutonia geloof ik, dat is alleen wel een 3 wieler. En Stokke kan je eventueel ook nog wel 2e hands krijgen denk ik, moet wel echt je smaak zijn natuurlijk.
Ik ben bijna 1,90 en heb een bugaboo en vind hem super! De bak is idd wat lager, maar daar heb je, vind ik, geen last van. Verder is de ladenkast Hemnes van ikea als commode wel een aanrader, die is lekker hoog. Badje in een badstandaard vond ik niks... stond dan veel te krom = rugpijn. Heb dus eigenlijk altijd de tummy tub gebruikt. Zo wel op de standaard, als op de commode. Buggy... geen quinny zapp nemen, ik heb die wel en die is gewoon niet hoog genoeg.... helaas, want verder rijdt hij eigenlijk wel lekker.
Ikzelf ben ook behoorlijk lang en mijn vriend is gewoon een gemiddelde man. Daarbij heb ik veel rugklachten etc. dus voor ons was een hoge kinderwagen ook belangrijk en daarbij vond ik het ook erg belangrijk dat de reiswieg ook hoog was. Daarom heb ik voor de Mutsy 4 rider gekozen, de wagenbak is erg hoog wat fijn is met het in en uit tillen strakjes.
Trouwens bij de badjes van baby joe kun je de standaard in twee verschillende hoogtes krijgen, de hoogste maat is wel een stuk hoger als de standaard maten. Ik zelf heb de hoogste, kan je over een paar daagjes vertellen of ik het een fijne hoogte vind
easy walker kan je ook in hoogte stellen in ben ook 1.80 en mijn vader is 1.96 en die liep er ook goed achter.
Wij hebben dus mutsy evo, ik ben dan wel maar 1.66 maar mijn vriend is 1.96 en hij kan hier ook goed achter lopen en ik dus ook.
Wij hebben de Mutsy4Rider Single spoke. Die rijdt voor mij ook prima (Ben 1.76 en heb de stang altijd nèt niet helemaal uitgetrokken.) Wij hebben een badstandaard die in hoogte verstelbaar is (babydump). De eerste week heeft hij in de laagste stand gestaan vanwege korte kraamverzorgster. Daarna in de hoogste of één na hoogste, dat weet ik niet meer.) Het scheelde in ieder geval wel net een paar centimeter met de normale badstandaards. In plaats van een gewone commode, kan je natuurlijk ook een wat hogere ladekast kopen. (Hoewel ik persoonlijk een opstaand randje toch wel lekker vindt.)
Ja ik sluit me even aan met 1.85. Musty single spoke, ideale wagen maar check wel even of hij in de achterbak past. Wil je toch even op het hart drukken om goed op je houding te letten en zoveel mogelijk je rug te ontzien met de kleine. Ik heb in de maanden na mijn bevalling veel rug klachten gehad. Aanpassen wat je kan en een beetje opletten.
Ook wij zijn beiden lang. Hebben qua kinderwagen gekozen voor de Bugaboo omdat de duwstang verstelbaar is en deze ook erg licht is om op te tillen. Zelf vond ik de Joolz en Stokke wel hoog maar te zwaar en te groot voor in de auto. Qua commode hebben we een de Stokke care, die je in verschillende hoogtes kan verstellen en waarbij je recht voor je ligt zodat je niet schuin staat met verschonen. Box en ledikant van Bopita maar verhoogd met wieltjes met rem.
Ik 1,80, man 1,95. Wij hebben babykamer Nick, niet te duur en hoog genoeg. Wagen maxi cosi mura 4, ik heb de stang op stand twee en man op hoogste stand, maar belangrijker van de Mura 4 is dat de bak de grootste is van alle wagens! Jullie zijn lang, dus baby zal ook niet een mini baby worden! Ik weet niet hoelang je de bak gast gebruiken, maar hier heb ik de wagen op uitgekozen. Babybadje gebruik ik ook nooit, hoewel, de tummytub staat erin.
Bedankt voor alle tips! Ik denk dat we voor de commode inderdaad op zoek gaan naar een iets hoger ladekastje... En kinderwagens moeten we maar snel gaan testen in de winkel. Volgende week weer een echo, dus daar wacht ik nog even op...
Stokke!! Bij veel wagens kun je wel de stang omhoog zetten, maar niet de bak of het zitje.. heb je nog last van je rug van het bukken Enn.. badstandaards zijn ook te koop in 2 hoogte maten
de wagen van maxicosie is ideaal ik ben niet groot 1,68 en mkijn man is 1,94 en mijn man heeft hem nog lang niet op de hoogste stand staan en ik zelf kan er ook goed mee lopen
De hoogste badstandaard die ik tot nu toe heb gezien is 1.03. Dat vind ik niet heel erg hoog (uitgetest op mijn kleine neefje). Ik denk dat het voor mij wel gaat, maar voor mijn man is dat echt te laag. Maar ja, daar vinden we wel wat op. Desnoods zetten we als hij ons kindje in bad doet, het badje op de (verhoogde) commode...
Wij zijn 1.84 en 1.98. Ik ben dol op mijn Bugaboo Cameleon. De duwstang kan juist mooi hoog en ik kan er lekker grote passen achter zetten zonder tegen de wagen aan te komen. Ja de bak is wat lager, maar ik snap niet waarom mensen daar zo moeilijk over doen... je legt de baby erin, en loopt daarna voornamelijk achter de wagen... én, als je even op een terrasje gaat zitten, zit de bak juist precies op goede hoogte om erin te kijken. Ik weet maar 1 buggy met een duwstang die hoog genoeg is, de Maclaren Techno XT. Duwstang heeft 2 standen en achter de hoogste stand loop ik lekker. De buggy is wat zwaar (dus niet geschikt voor mee op de fiets) maar verder echt de ultieme buggy, heel erg blij mee. De rugleuning kan helemaal plat, dus mijn zoontje van 2 maanden gaat er nu al in, en ook grotere kinderen kunnen er daardoor nog goed een middagslaapje in doen op vakantie of als je een hele dag weg bent. Wij hebben de hoge standaard van Bebe-Jou, maar daar sta ik nog steeds krom achter. Alleen vind ik dat niet zo erg voor die paar minuutjes. Als de baby later zelf zit en langer in bad wil spelen, dan heb ik het bad op de grond en zit ik er gezellig naast.