zindelijkheid/zeiltje over matras

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door giebel, 9 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    Dag, Mijn dochter is bijna 2 jaar en 2 maanden en het lijkt erop dat ze interesse krijgt voor het zindelijk worden.

Zodra ze gepoept heeft of een hele natte plasluier, trekt ze zelf haar broek naar beneden en geeft aan dat hij uit moet.

Maar ze trekt ook steeds vaker in bed eerst haar slaapzak uit (eerst dacht ik uit verveling/vermaak), maar soms ook haar pyamabroek en tegenwoordig ook nog romper los en luier uit. Die vind ik dan naast het bed en mevrouw ligt in de blote kont te slapen. Iemand die dit herkent?

Tot nog toe nog geen ongelukjes gehad. Maar gisteravond na het op bed gaan, over stuur en toen ik ging kijken, ja hoor, weer alles uit incl luier. Mee naar beneden, op het potje gezet maar er kwam niks... Toen maar weer op bed, alles weer aan uiteraard en meteen weer huilen. Ik dacht: 'je moet toch slapen dus laat maar even', maar op den duur echt overstuur. Ik kijken: ja hoor, wéér alles uit en nu in bed geplast...

Zijn dit voortekenen van interesse in zindelijk worden? Wie heeft hier ervaring mee?

En mag je inmiddels een zeiltje voor het plassen in bed over het matras leggen? Bij kleine baby's mag dit niet weet ik ivm wiegedood maar geldt dat nu nog? En waar koop je zo'n zeiltje?

2. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik heb bij wehkamp een waterdichte moltonhoes gekocht.
    Lijkt me beter dan een zeiltje.

dochter is hier al zindelijk maar laat in de nacht haar pamper netjes aan.

op de opvang krijgt ze wel een luier aan met middagslaapje (thuis niet).
    En daar heeft ze nu ook 2 keer dr luier uit gedaan. Ze doen nu maar weer slaapzak aan en dan rits op de rug.

Dat zou ik dus ook doen rits op de rug lipje naar binnen of des noods slaapzak binnenste buiten.

3. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.566
    601
    113
    Tja binnenstebuiten en lipje naar binnen hebben we al maanden, maar ze krijgt dat inmiddels ook los. Op de rug de rits is bij deze slaapzak niet fijn, te hoog aan de achterkant.

Super bedankt vd moltontip v wehkamp, daar bestel ik regelmatig. Zal eens kijken

4. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Bij de Hema heb je ook moltonhoezen die lekdicht zijn. Heb deze ook al is het niet tegen plassen maar om te voorkomen dat poep uit de luier in matras komt.

5. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    De slaapzak die mn dochterhad is de rug kant ook hoger van maar daar had ze geen last van hoor. Wat ik hier wel eens lees luier dicht maken met ducktape.

Dat uitkleden deed ze hier trouwens overdag. Ik heb gezegd dat als ze moest plassen dit wel op t potje moest doen. Dat deed ze dan netjes. Of het echt een teken is van zindelijk willen worden weet ik niet.

6. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Bij de ikea hebben ze waterdichte matrashoezen voor weinig. Zeiltjes verkopen ze oa bij de hema maar die vind ik waardeloos. Hier presteerde ze het om elke keer net buiten het zeiltje te gaan liggen met haar kont. Gevolg dus dat matras alsnog nat was..

7. misa

misa Niet meer actief

Ik zou het zeker beginnen met de luier uit overdag. Heel belangrijk om het niet te missen wanneer ze eraan toe zijn. Gewoon even paar dagen proberen, belonen met stickers, mooie onderbroeken kopen en niet boos worden bij ongelukjes.
    En een zeiltje snachts, tuurlijk kan dat! Je hebt bij de action ook waterdichte moltons. Niet enorm waterdicht vind ik, maar helpt altijd wat!

8. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.504
    13.989
    113
    Vrouw
    Hier hebben we zowel een waterdichte molton van de action (€7) als van de hema (€20), en ik moet zeggen dat ik die van de action prettiger vind.

9. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Hier ook gewoon van de action,prima!

10. Imensa

Imensa Niet meer actief

Hier ook action.

Deel Deze Pagina