op beentjes steunen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Debstertjuh, 4 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Ik vroeg me af wanneer het "normaal" is dat je kindje op d'r beentjes steunt als je haar op 'n ondergrondje houd.
    Kon me nl niet meer bedenken wanneer m'n zoontje dit is gaan doen...
    Me meisie van een half jaar zakt gelijk in elkaar als je haar ergens met haar voetjes/beentjes op laat steunen...

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Dat is niet iets dat ze per se moeten kunnen. Ze gaan zelf staan als ze er sterk genoeg voor zijn, ze neerzetten op de voeten wanneer ze het nog niet kunnen, is niet goed voor de rug en heupjes. Mijn dochter is nu 11 maanden en loopt al 4 maanden overal langs, maar ze blijft niet staan als ik haar op haar voeten zet terwijl ik haar vast blijf houden; pas als ze zichzelf vast kan houden aan iets stabiels (mijn handen zijn dat niet), dan blijft ze staan. Ze staat overigens ook los stevig, maar wederom alleen als ze het zelf doet; neerzetten = meteen op de knieen gaan zitten :p

3. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, wat een eigewijsjes he ;)
    Maar daarom zette ik normaal ook tussen haakjes! Tuurlijk heeft ieder kind zijn eigen groei.en ontwikkeling. Maar het viel me vandaag ineens op dat ze helemaal niet doet als haar voetjes in contact komen met een ondergrond...

4. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ach, die van ons ook niet. Onze oudste deed dit pas op haar eerste verjaardag. Ik zei nog zo tegen mijn zusje die het wilde proberen "ze zakt door haar knieën of trekt haar benen op hoor" en prompt strekte ze haar benen ;)

Overigens zakte ze ook door haar benen toen ze inmiddels wel kon lopen, maar niet los. Als ik haar los ergens neerzette, ging ze gewoon meteen zitten.

Onze jongste is 10 maanden en houdt haar benen sinds een maand gestrekt als ik haar op schoot hou.

5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier ook een zoon die pas net z'n benen strekt, komt vanzelf dus..

6. Aloe

Aloe Niet meer actief

#6 Aloe, 5 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 jan 2013
    Hier heb ik een dochter die echt helemaal klaar is met dat baby zijn.

Man en ik zaten elkaar van de week aan te kijken. Zewil per se staan en doet dit dus ook al minstens 10sec. lang als ik haar aan haar handjes vasthoud. Megatrots dat ze dan is.

Ik heb het aan de orthopeet gevraagd en hij zei dat het wel mag zolang ze zelf aangeeft dat ze dit wilt. Niks doen wat ze nog niet kan. Ze wil ook al graag kruipen en zodra ik haar buikje een beetje optil wil ze er zo vandoor met die benen haha. Dit lukt er alleen zelf niet en dus is het boos worden.

Het is een pittig ding hoor....

7. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Hier ook een baby van 4 maanden die kan "staan". Ik doe het alleen maar heel kort. Zie geen reden waarom ze dat nu moeten kunnen.

Deze baby is vrij snel met alles. Mijn oudste dochter daarentegen had totaal geen haast. Het komt wanneer het komt. Uiteindelijk gaan alle (gezonde) baby's kruipen/lopen etc

8. Cally

Cally Fanatiek lid

13 okt 2009
    1.115
    0
    36
    Ik weet niet wat 'normaal' of gemiddeld is, het verschilt echt heel erg per kind. Mijn oudste deed dit al toen hij net vier maanden was. De jongste doet het wat rustiger aan en deed het pas twee dagen voor zijn eerste verjaardag. Omdat ik die snelle oudste gewend was, begon ik me al wat zorgen te maken, maar dat was dus niet nodig. Jongste neemt gewoon de tijd...

9. Cally

Cally Fanatiek lid

13 okt 2009
    1.115
    0
    36
    Grappig, precies andersom dus :)

10. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Met 4 maanden ging Stijn ook steeds 'staan' als ie op m'n schoot zat, paar maanden later trok ie juist z'n landingsgestel in als we 'm probeerde neer te zetten. Hij is nu 1 en staat nog niet los...zegt dus niet heel veel dat 'staan' met 4 maanden ;)

11. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    mijn dochter is ook zn eigenwijsje
    die zal en moet persee al op dr voetjes staan,
    dit houd ze zo een paar seconde uit.

als ik haar op me schoot zet , zodat ze kan zitten begint ze te mopperen en met dr benen omhoog te gaan, zodat ze maar kan staan :p

wist niet dat dit al zo vroeg kwam haha

12. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Mijn zoon is sinds hij geboren is al klaar met 'baby'zijn :p Al zo wijs rond kijken en willen zitten sinds hij 2 maanden is. Staan, dat vind hij geweldig! Als ik hem nu aan z'n armpjes vast heb, duwt hij zichzelf omhoog. Hij wil staan! En springen! Dan laat hij zich iets door z'n beentjes zakken en hup weer omhoog. Wat een lol heeft hij dan :D En soms hij laat zich wat hangen en dan is hij net die Pinguin uit Happy Feet, zo snel 'danst' hij met z'n voetjes :D Ook in de tummytub kan ik hem niet meer los laten zitten, want hij duwt zich zelf op. Kruipen en tijgeren ho maar! Staan is wat hij wil.

13. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Hier precies hetzelfde als Sabrina, haha. Ze doet dit al sinds ze 2,5 maand is ong. Ik maar denken dat dit normaal is. Liggen is niks, zitten is iets beter maar staan is het allerleukst.

14. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, grappig he die verschillen!
    Het ging mijn er ook niet om dat onze kleine meid al zal moeten staan... Maar kon me gewoon niet meer bedenken hoe oud onze oudste was toen hij dit ging doen en was benieuwd hoe andere kindjes dit deden.

15. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Proberen te gaan staan op schoot deed ze hier idd ook al vroeg, en met 6 maanden lukte dat op schoot ook aardig (maandje later trok ze zich op aan meubels), maar hulp wil ze er dus echt niet bij, gek genoeg :D

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Caitlyn doet dat al een paar weken, die wil erg graag rechtop. Zal wel een bijkomstigheidje van de reflux zijn, ze voelt zich rechtop duidelijk beter dan liggend/half zittend.... ;)
    We hopen dus dat ze dat lekker volhoudt en vroeg zit :) (Dan heeft ze sneller minder last van die rottige reflux :().

Deel Deze Pagina