Wat vreemd dat hij opeens zo vroeg wakker werd? Vandaag wel gewoon geslapen tot 7.30 uur? Hoe ging de dag verder gister? Tim wilde gister na zijn prikjes ook niet echt goed eten en slapen ging ook een stuk minder dan anders en vandaag eigenlijk net zo. Overdag wil hij helemaal niet slapen terwijl dat juist zo goed ging en gisteravond al om 22.00 uur wakker, fles kunnen rekken tot 22.30 en vanmorgen alweer om 6.30 uur wakker en tussendoor ook een aantal keer. Hij moet nu ook eigenlijk slapen maar wil ook niet! Hoop toch dat hij de slaap kan vatten want hij is echt wel moe. Ik zeg slaap lekker! Misschien helpt dat
Gisterennacht ging echt heel erg goed. Hij had de laatste fles om 19.30 van 210/7 (30 cc laten staan) en hij heeft geslapen van 20.00 uur tot 06.40, ik heb hem niet 1 keer gehoord. Was al helemaal blij maar helaas van korte duur. Gisterenavond heeft hij om 19.30 80cc in de fles laten staan en toen kwam hij vanach dus om 01.30. Hij heeft dus een fles gehad van 180/6 vanacht die ging helemaal leeg. Vervolgens werd hij wakker om 07.00 uur. Moet er wel bij zeggen dat ik een nachtvoeding minder erg vind dan wakker worden om 05.00. Helaas kan ik dan meestal niet meer in slaap komen terwijl ik na een nachtvoeding zo weer verder slaap. Mijn andere zoontje is gewoon weer wakker rond half 8. Ik blijf gewoon doorgaan met de laatste fles van 210/7 om 19.30 want hij kan wel doorslapen tot 06.30, dan maar een nachtvoeding zo af en toe. Hij zal het dan nog wel nodig hebben.
Vannacht is hij erg onrustig geweest van 02.30 tot 04.30. Ik heb hem om 03.30 een fles gegeven maar hij is daarna niet meteen gaan slapen. Hij heeft dus nog bijna een uur gehuilt/gejengelt. Ik heb vanmorgen gekeken in het boek oei ik groei. Dat had ik bij mijn oudste zoon van mijn schoonzus gekregen maar bij hem kon ik daar geen patroon in vinden. Hooguit dat hij soms wat slechter dronk maar slapen deed hij altijd prima. Bij Lars klopt het wel veel meer. Hij zit nu midden in een sprong waarbij ze slechter slapen en weer voor een nachtvoeding kunnen komen. Dat klopt bij hem dus precies. Ook de vorige sprong klopte precies. Ik geloofde hier niet zo in maar bij hem zit er wel een patroon in die hetzelfde loopt als in het boek oei ik groei staat. Hoe verschillend kunnen 2 kinderen zijn.
Dat boek heb ik ook en ik moet zeggen dat ik het bij Tim ook wel af en toe herken. Vooral het terug naar mama moment, hij is dan veel jengeliger. Hopelijk duurt zijn sprongetje dan naar een paar dagen! Want kan me voorstellen dat het je wel een beetje gaat opbreken. Tim had woensdag en donderdag een paar slechte slaap en drink dagen. Hij kreeg woensdag zijn 2e prikjes en vanaf vrijdag doet hij niets anders dan slapen ook overdag. Vannacht van 23.00 tot 8.00 uur (hij werd even 2x wakker) en toen weer van 9.00 tot 11.45 uur?? Ik snap er niks van want overdag wilde hij nooit slapen! Ik begrijp het niet zo goed waar het aan kan liggen?
Nu ging het vannacht weer erg goed. Hij lag er om 20.00 uur in en ik heb hem eventjes gehoord om 03.05 en om 05.45, dat waren alleen maar een paar kreetjes. Vervolgens werd hij pas echt wakker en begon te huilen om 06.55. Heel fijn voor ons want wij hadden gisteren buurtfeest en lagen er pas om 00.30 in. Ik mocht vanmorgen uitslapen en werd pas om 10.00 uur wakker. Wat doet dat een mens goed zeg een keer lekker uitslapen. Hier slaapt Lars ook meer als hij zijn prikjes gehad heeft, dat duurt ook een paar dagen en de dag van de prikjes zelf is hij wel erg onrustig.
Tim heeft flink de buikgriep te pakken! Hij is gelukkig al wat aan de beterende hand, maar de wasmachine heeft overuren gedraaid. Wat hij wel doet de laatste nachten is kreunen. Niet huilen maar echt kreunen net alsof hij pij heeft. Maar als je dan bij hem komt heeft hij een big smile?! En overdag doet hij dit ook niet tijdens het slapen. Vaak speentje geven is genoeg alleen gebeurt het wel zo'n 8x per nacht.. Hoe is het de afgelopen dagen gegaan nataly? Op hoeveel voedingen zit e nou? Lekker dat je een keer kon uitslapen, dat doet een mens goed! Wij steeds nog op 5 maar lijkt me heerlijk als dat er 4 gaan worden, maar dan moet de laatste wel een papfles kunnen zijn denk ik, ben bang dat Tim het anders niet vol gaat houden, hihi!
Hallo, mag ik even inbreken hier? ik vroeg me iets af: mijn zoontje is 12 weken oud, heeft al weken dit schema: alle flessen 180/6 (met voeding ong. 200 cc, maar teruggegooid tot 190 voeding)met twee schep nutriton tegen spugen 7.00, 11.00, 15.00, 19.00, 23.00 en snachts ook altijd een fles. snachts wisslt het wat hij krijgt, omdat ik de dag om 7.00 wilt wilt beginnen, krijgt hij bijv. maar 90/3 als hij om 5.00 uur wakker word. word hij om 3.00 uur wakker krijgt hij wel gewoon 180/6, zodat hij tot 7.00 kan slapen. nu moeten wij hem om 23.00 uur altijd wakker maken en drinkt hij niet alles op. de andere flessen gaan altijd leeg. zit nu dus op 6 voedingen. hij groeit prima alles gaat goed. nu was ik benieuwd wat er zou gebeuren als ik hem niet wakker maak om 23.00 uur. dus gister geprobeerd, en meneertje werd om half drie wakker, fles gegeven en gelijk weer verder slapen tot kwart over zeven! dit bevalt me veel beter dan om 5.00 uur een klein flesje, want dan gaat hij veel moeilijker weer verder slapen, omdat mijn man er om half zes uitgaat en geluiden maakt enz. mijn vraag is, is dit erg? volgens mij krijgt hij dan nog genoeg binnen gedurende de dag en snachs word hij toch vanzelf wakker als hij honger heeft. zat vandaag te denken om zometeen om half acht de fles te geven (want hij slaapt nu nog) en dan de hele fles dus ong. 200 cc voeding... ik hoop dat ik het een beetje goed uitgelegd heb....ben benieuwd ga zo dus de laatste fles geven en dan kijken tot hoe laat hij het red. alvast bedankt
Hai, Baby's mogen over naar 4 flessen als ze 6kg wegen en/of als ze 4 maanden oud zijn. Wij zijn overgegaan naar 4 flessen toen hij 14 weken oud was. Dat lukte niet meteen altijd want hij kwam dan ook wel eens 's nachts omdat 4 dan toch net iets te weinig was. Ik vond en vind het ook veel fijner dat hij dan bijvoorbeeld om 03.00 komt en niet om 05.00/05.30 omdat hij (en ik ook ) dan weer moeilijker in slaap vallen. Soms lukt het niet meer en dan begint onze dag om 05.30 uur. Ik heb toen ook bewust de fles van 23.00 laten vervallen en nu hij 4 maanden is gebruiken we in de laatste fles 2 schepjes rijstebloem en hij slaapt al 4 nachten nu van 20.00 tot 06.30/07.00 zonder dat we hem horen 's nachts. Dat is pas fijn.
Oke dank je voor reactie! moet dinsdag weer naar cb, ga het ook vragen. denk niet dat hij al 6 kilo weegt. en is pas 12 weken, maar hij zit nu op 6 flessen, geen 5. dus hij kan best een fles minder, dan zit hij op 5 flessen van 180/6. volgens mij is dat toch prima? weet niet precies hoeveel hij weegt nu denk zo'n 5 en een halve kilo.
Mijn zoontje zat met 12 weken ook op 5 flessen en hij woog toen 5800 gram. Hij drinkt liever wat minder en grotere flessen dan vaker en kleinere flessen. Dus 5 flessen is prima. Wat je zou kunnen doen is: 07.00 fles 180/6 11.00 fles 180/6 15.00 fles 180/6 19.00/19.30 fles 180/6 en dan 's nachts een fles van 180/6 hoe laat hij dan komt. Uiteindelijk vervalt die fles 's nachts en zit hij op 4 flessen die je dan ophoogt naar 210/7. Mijn zoontje krijgt nu 07.00/07.30 fles 210/7 (hij heeft als hij wakker wordt om 06.30 niet meteen honger) 11.30 fles 210/7 15.30 fles 210/7 19.30/20.00 fles van 210/7 met 2 schepjes rijstebloem. Morgen is hij 18 weken.
Je hebt dus een lekker ritme gevonden @nataly? Heerlijk of niet? @missmanhattan Tim is nu 3 maand en 2 week en wij zitten al een beste poos op 5 flessen van 180/6. Dus dat wil prima hoor! Zal ik ook de fles van 22.30 kunnen laten vervallen nu? Dus dan over op 4 flessen 210/7? Deze laatste fles drinkt hij vaak al niet meer leeg en we moeten hem altijd wakker maken. De laatste tijd is hij daarna ook erg onrustig 's nachts en moeten we wel 5xnaar hem toe. Hij heeft dan geen honger maar wil dan zijn speentje en een aai. Tim woog 11 juli 6,5 kg. Mag ik nu ook al beginnen met rijstebloem erdoor of beter nog even wachten?
Hai, De laatste keer toen ik bij het CB was, was Lars 3 maanden en bijna 2 weken oud. Toen woog hij 6,6kg. Het CB zei toen uitzichzelf dat hij wel naar 4 flessen van 210/7 mocht als we hem voor de laatste fles wakker moesten maken. Dit hebben we toen meteen gedaan en het ging niet direct goed hoor. Hij heeft een aantal weken geklungelt met dan wel weer 4 flessen en opeens weer een nachtvoeding zodat we op 5 flessen zaten die dag. Ik vond het altijd nog beter dan om 05.00 uur wakker te worden van hem omdat hij onrustig werd. Zonder die laatste fles sliep hij beter. Rijstebloem moet je echt pas vanaf 4 maanden gaan geven want dat is bijvoeding en bijvoeding kan vanaf 4 maanden omdat de darmpjes daar dan beter tegen kunnen. Sinds de rijstebloem slaapt hij echt van 20.00 tot 06.30/07.00 aan 1 stuk door, heerlijk. Ik hoop dat het zo blijft want ik voel me nu echt uitgerust. Vanmorgen was het zelfs 07.12 en mijn oudste zoon werd pas om 08.30 uur wakker. Ik heb dus weer heerlijk geslapen want ik sliep om 22.00 uur al.
onze zoon is nu ook bijna 3 maanden en weegt ruim 6 kilo. hij krijgt rond 05.00 zijn eerste fles omdat dan ook onze wekker gaat en onze dag begint. hij krijgt 5 flessen van 180 per dag en de laatste fles om 21.00 daarna gaan we met ze alle naar bed.
Vannacht kwam Lars toch weer vroeg, hij begon om 04.40 te huilen en het was echt honger. Om 05.00 uur een klein flesje gemaakt van 120/4 en toen heeft hij weer geslapen tot 07.30 en om 08.00 de fles gehad. Waarom hij nu weer zo vroeg kwam??????? Zal wel bij hem horen. Hij krijgt al ruim een week 2 eetlepels rijstebloem in zijn laatste fles van 210/7 en daar sliep hij goed op tot vannacht.
Wat vreemd dat Lars nu opeens toch weer komt? Hopelijk is het maar voor 1 nachtje! Slaapt Luca nog wel steeds lekker door? Tim slaapt hier ook niet meer door hoor. Hij heeft dikke lol in bed 's nachts? Maar geen honger.. Daarentegen wil hij overdag steeds sneller zijn volgende fles. Hij is enorm chagerijnig de laatste paar dagen en slapen overdag ho maar. En constante honger, erg raar. maandag weer nasr het cb, zal daar ook eens vragen.
Hai, Lars is nog steeds vroeg wakker, vannacht was het 05.45 en gisteren heeft hij even wat gehuilt om 05.15 om na 30 seconden weer verder te slapen tot 06.30. Ik denk dat ik gewoon moet accepteren dat hij een vroege vogel is. Die rijstebloem heeft eventjes geholpen met langer doorslapen maar nu zit hij weer in zijn oude ritme helaas. Hij heeft de fles met rijstebloem alleen zo snel leeg, echt na 5 minuten is hij op. We gebruiken hiervoor de 3 standenspeen van Avent op standje 1 omdat anders de pap er niet doorheen komt. Bij speen 4 van Avent komt de pap er niet doorheen en bij die 3 standenspeen gaat het heel snel. Gisteren geprobeerd het laatste restje rijstebloem met een lepeltje te geven maar daar moest hij nog niet veel van hebben. Normaal doet hij 15 tot 10 minuten over de fles en nu de laatste fles dus maar 5 minuten. Misschien dat hij daarom ook weer eerder komt. Vanavond wil ik hem eens geen rijstebloem geven maar 1 schepje voeding extra, kijken wat er dan gebeurt. Hij heeft nog speling met 2 schepjes voeding die hij nog zou mogen krijgen. Hoe gaat het nu bij jullie?
Zo, ik meng me hier ook weer eens even tussen (had een paar weken geleden ook een berichtje gepost). @Nataly: Grappig, mijn zoontje heet ook Lars en ze zijn op 4 dagen na even oud haha. En ook dat vroeg wakker en jengelen.. ik ken het! Zou het bij de naam horen? Hier heb ik sinds maandag de laatste fles eraf gelaten... het stond me zo tegen om hem steeds wakker te maken, hij sliep echt diep om die tijd. Ik heb de overige flessen opgehoogd naar 210/7 en een beetje geschoven met de tijden zodat ik rond 20.00 uitkomt met de laatste fles. Gaat goed tot nu toe, al meldt hij zich soms wel vroeg (soms om 4.00 uur), maar hij jengelt dan vaak alleen even en valt dan na een kwartier ofzo weer in slaap). Over het algemeen slaapt hij daarna door tot plusminus 07.00. Een nachtvoeding heb ik nog niet hoeven geven. Ik geef nog geen rijstebloem bij, het gaat op zich best redelijk zo dus ik zie het nut er nog even niet van in. Misschien als hij toch vroeg blijft komen dat ik het een keer probeer. Overigens, hij is nu heel druk bezig met oefenen in omdraaien enzo. En danst dus ook zijn hele bedje door.. ik vind hem in de vreemdste houdingen in zijn bedje terug! meestal OP de lakens in plaats van eronder (knap hoor, met slaapzak en al komt ie op de lakens terecht, terwijl die lakens wel redelijk op hun plek liggen!), op zn zij in een soort van superman-houding, 180-graden-gedraaid dus koppie bij voeteneind... En dat is altijd erger als hij een tijdje gejengeld heeft... herkenbaar?
De laatste 2 nachten gaan weer heel goed, gisteren was het pas 07.40 en vanmorgen 07.05 toen hij wakker werd. Hij moet nog wel 's nachts een keer huilen maar dat is maar 1 keer en maar heel kort (maximaal een minuut) en het is meer jengelen dan echt huilen. We zijn toch de laatste fles met rijstebloem gaan geven met een kleinere speen zodat hij de fles niet meer in 5 minuten op heeft. Nu krijgt hij met speen 4 en na een kwartier schakelen we over op de 3 standenspeen met standje 1 voor de rest van de fles. Dat gaat tot nu toe heel goed.
@kawaii Dat op de lakens terecht komen ipv eronder komt mij heel bekend voor. Wat lars doet is erg met de beentjes schoppen en dan met 2 benen tegelijk. Wij hebben een babyfoon met camera en dan zie je echt die benen omhoog gaan en als dit langer dan 5 minuten duurt dan liggen zijn benen ook boven de deken ipv eronder. Hij slaapt ook in een slaapzak. Dat door het bed heen dansen doet Lars nog niet, wel in de box inmiddels maar nog niet in bed.