Brr, zit ik net gezellig in de achtertuin met mijn vriend en hierbij hing ik met mijn armen op de tuintafel.. en ineens voel ik een gemeen prikje in mijn arm. Hierdoor keek ik dus naar mijn arm en ineens zie ik wat lopen. Het was donker dus ik kon niet zo goed zien wat het was maar het leek op een spin.. Nu zie ik dat er echt een rood plekje zit en ik heb nu ook een beetje een zeurend gevoel in mijn onderarm. Voornamelijk aan mijn pols.. maar nu was mijn vraag: kunnen spinnen in Nederland eigenlijk wel bijten?
Ben een leek maar dacht ooit ergens gelezen of gehoord te hebben dat de spinnen in Nederland niet kunnen bijten. Of giftig zijn. Denk toch een steekvlieg misschien en een mug of zo.
Dat dacht ik eerst ook maar toen ik een zwaai-beweging maakte om m te verjagen bleef ie gewoon doorlopen.. en reageerde er ook niet echt op. Het was ook maar een kleintje maar ik vind het toch prettiger om te weten wat het was
uuh, ja er zijn spinnen (ook in nederland) die kunnen bijten.. durf alleen niet te zeggen hoe ze heten.
Een spin komt niet bij jou in de buurt. Ik zat laatst ook met mijn armen op de tuintafel en autch! WTF! Was het gewoon een mier!!! Nu reageert mijn huid sowieso al heftig op alle beten. Vliegen kunnen ook gemeen bijten..
Het was eigenlijk te groot voor een mier en het zag er echt uit als een spin.. hij ging ook niet weg toen ik m weg wou jagen. Ik kan me haast niet voorstellen dat het wat anders is geweest. Al hoop ik van wel want ik heb het niet zo op spinnen en vooral niet als er nu eentje gebeten heeft, bah!