Mijn zoontje is een week geleden geboren na een zwangerschap van 31 weken. Hij ligt nog in het WKZ, hij is wel stabiel maar de voedingen gaan nog niet goed. Ik heb alle baby-uitzet in huis en de babykamer is al geschilderd en er ligt een nieuwe vloer in. Maar ik durf het ledikantje, de commode en de kast nog niet te installeren of in te ruimen, omdat ik niet weet wanneer hij thuis komt en nog steeds bang ben voor zijn gezondheid. Ik weet dat ik het moet doen maar ik durf écht niet. Zijn er meerdere die hier ervaring mee hebben en hoe gingen jullie met die angst om?
Geen ervaring mee maar kan je me gevoel heel goed voorstellen.. Ik heb steeds een beetje zo'n 'eerst zien dan geloven' gevoel ofzo. Maar dat zou betekenen dat ik alles pas in orde zou kunnen maken als beebje (op tijd..) geboren is.. Lijkt me ook niet de bedoeling Je hebt nog even de tijd toch? Anders wacht je gewoon nog een tijdje als dat beter voelt. En je ventje doet het hartstikke goed! Die mag je straks gewoon heerlijk mee naar huis nemen en in zijn eigen bedje leggen
Is het een idee om iemand anders de kamer in elkaar te laten zetten, dan kan je je gedachten er misschien van los laten? En meid je kereltje lijkt me een echte vechtersbaas Geniet van je kereltje en laat de boel de boel en laat lekker een ander schroeven.
Ik zou nog even wachten als het nu niet goed voelt. Lijkt me voor jezelf wel goed om het zelf te doen, kan je er nog een beetje aan wennen dat hij naar huis komt, als je met z'n kamertje bezig bent wordt het toch echter. Hij zal op z'n vroegst denk ik over 4 weken naar huis komen? Dan heb je nog 3 weken om aan het idee te wennen dat je zijn kamertje in orde moet maken en dan nog 1 week om het daadwerkelijk te doen. Maarre... het gaat helemaal goed komen hoor met jouw kleine man!
Ik zou het sowieso door een ander laten doen.. Meid je bent net bevallen met een keizersnee na het hellpsyndroom (was het toch?)... ga jij eerst maar eens even herstellen en lekker genieten van die kleine...! Je hebt het al zwaar genoeg met alles en het op en neer rijden... Ik zou het kamertje LATEN klaarmaken als je ventje lekker naar het streekziekenhuis mag! Dan heb je nog tijd genoeg... Alles in elkaar schroeven is hooguit 2 dagen
he meid, even offtopic, ik begrijp je angst, kijk het nog even een paar weken aan. Dan weet je ook dat hij thuis gaat komen of in het ergste geval niet.. Mijn vriendin haar kind is ook met 31 weken ter wereld gekomen.. Hij is nu 5 jaar en je merkt helemaal niks aan hem! Het is een zeer normale kleuter! Dus het kan allemaal zeer goed komen! STerkte meid!
hey meid ik zou zeggen doe niets waar je je niet goed bij voelt en mocht de kleine onverwachts naar huis toe mogen staat het bedje zo klaar is echt 1 2 3 werk je zal zien dat je op een gegeven moment zoveel vertrouwen krijgt in je kleintje en met heel je hart en ziel voelen dat hij thuis komt dan zal je de kamer klaarmaken en dat zal vroeg genoeg zijn niet vergeten je bent pas bevallen het was een hectische tijd en nog maar je kereltje is een vechtertje en daarentegen in het ziekenhuis zeggen ze ook altijd van te voren waneer je kleintje naar huis mag dus heb je altijd nog een aantal dagen om de rest neer te zetten of laten zetten geef jd maar een lekkere knuffel van alle forummeiden (denk dat ik dat wel mag zeggen als ik zie hoeveel er meeleefden) en natuurlijk voor jou ook het komt goed je gevoel zal je niet in de steek laten groetjes nathalie
hey meis, niet de meubeltjes zelf in elkaar zetten. mag je lichamelijk helemaal nog niet doen. laat het lekker door iemand anders doen op het moment dat jij denk nu is het goed. JD kan evt ook bij je op de kamer slapen hoor in de wieg van je wagen als je dat liever hebt. veel sterkte meis dikke knuff.voor jullie allebei kristy
Je moet doen waar jij je goed bij voelt. Als je het nog niet aandurft om het kamertje af te maken dan laat je het gewoon nog even voor wat het is. Dat komt straks nog wel, rustig aan hoor, je bent trouwens zelf ook nog herstellende en je hebt het nu veel te druk denk ik met heen en weer reizen ook. Straks.....als je zeker weet dat alles goed gaat en als de datum dichterbij komt dat je kleine dappere man naar huis mag....word je vast wel enthouiast met inrichten. Pas goed op jezelf!
als je alles al wel in huis hebt, staat het desnoods al in 1 avond ff je partner flink laten klussen en het is zo gepiept. Als't goed is krijg je toch al redelijk van te voren te horen of je kindje naar huis mag en heb je nog wel ff tijd. Afwerkingen en inrichting van de kast kan je dan altijd wat later nog doen toch? Ik begrijp je heel goed, vrienden van ons zaten in de zelfde situatie en hebben het toen zo aangepakt. Succes er mee, probeer goed uit te rusten voor zover dat lukt en we duimen hier hard mee dat de kleine beter gaat drinken.