hallo meiden Ik had een vraagje mijn dochter van 7 maanden blijft sinds 2 weken staan en trekt zich sinds een week op aan de box, nou neem ik aan dat het nog niet goed is voor haar rugje! moet ik het tegen houden of moet ik haar laten gaan? ze heeft een hele lichte vorm van het kiss gehad en waar dus ook bij hoort dat baby's die het kiss hebben gehad vrij snel gaan lopen, maar nou vind ik staan met 7 maanden best vlug ( het gaat allemaal al zo snel ) ik weet niet wat ik moet doen tegen houden of laten gaan
er zijn wel meer kindjes die op die leeftijd al staan. en als ze gaat staan hou je ze echt niet meer tegen. je kan dr toch moeilijk met dr billen op de grond plakken
dat is ook wel zo maar er wordt me ook verteld dat het nog niet goed is en ze kruipt nog niet eens haha
Wie vertelt je dat want het is niet waar. Als je kindje in staat is om zich op te trekken en te gaan staan is er niets mis met haar rug en nek! Gewoon lekker laten doen! Als het vanzelf gaat is het prima!
ene oor in andere oor weer uit Jessica, Als Noa staat dan doet ze het toch, zij wil dat en de 1 is er sneller in dan de ander. kinderen doen niet alles via het boekje. niks aantrekken van je schoonfamilie hoor, lekker laten kletsen.
Hier ook zo'n snelle, bleef met 6,5 maand staan als je haar neerzette en met 7 maanden ging ze zelf staan. Tijgeren ging ze ook met 7 maanden doen en echt kruipen pas met 10 maanden Los lopen gebeurde pas met bijna 14 maanden (met net 1 jaar deed ze de eerste losse stapjes). Maar als je kindje het zelf doet, kan het geen kwaad. Een tante van mij zei ook dat het slecht was als ze al ging staan, daar zou ze o benen van krijgen. Maar baby's hebben altijd wel o benen, alleen valt het erg op als ze staan... (heb het toen nagevraagd bij het cb, moest eerst 10 keer herhalen dat Eva inderdaad zelf ging staan ).
Mijn dochtertje was ook zo snel. Net als bij Snoopy stond mijn dochtertje ook als je haar neerzette al met iets meer dan 6 maanden, de eerste stapjes langs de tafel volgden toen ook al erg snel. Met 7 maandjes trok ze zich al op tot staan. Met 8,5 maand liep ze aan 2 vingers het hele huis door. Gelukkig begon ze met 9 maanden met kruipen. De eerste stapjes los doet ze ook al. Ben erg benieuwd wanneer ze echt los gaat lopen. Het is dus echt niet erg hoor dat ze daar nu al mee begint. Lekker laten gaan. Elk kind ontwikkeld zich in zijn/haar eigen tempo!
Kan volgens mij ook geen kwaad. En Alyna was ook eerder met staan dan kruipen hoor, heeft wel bijna 2 maanden geduurd eer ze kroop toen ze al kon staan.
zolang je maar zorgt dat ze geen fase overslaat. dus dat ze wel alsnog gaat kruipen. dat is heel belangrijk. verder gewoon doen wat ze zelf wil. gaat ze staan, gewoon lekker laten staan! Ga met haar oefenen om te kruipen. de zelfrollende bal van V-Tech heeft Romy geholpen. die wilde ook staan en zitten en zelfs stappen als ej haar wilde neerzetten. heb haar neergelegd en die bal gekocht. ineens ging ze kruipen en staan was helemaal niet meer van toepassing. romy heeft overigens ook kiss (gehad)
misschien slaat ze het kruipen wel over dat kan ook... iedereen ontwikkeld zich op zijn of haar manier de ene is sneller dan de anderen neee tegen houden kan je toch niet
Mijn dochter kruipt al volop en trekt d'r eigen ook al op enzo... in ieder geval een hele snelle tante. Ik zou haar niet tegenhouden hoor. Als ze het doet wil het zeggen dat ze er aan toe is, ieder kindje heeft zo zijn eigen tempo. Ik laat mijn dochtertje lekker doen hoor!
Mijn zoontje is ook bijna 7 maand en staat ook al goed vast . Het zal ook niet lang meer duren eer hij zich zal rechttrekken . Dus te vroeg is het niet hoor vind ik .
heel herkenbaar hoor, die van ons stond ook met dik zeven maanden, twee weekjes laten liep hij rond de tafel en met 10 maanden zette hij zijn eerste losse stapjes. Hij is nu 11 maanden en loopt de hele kamer door, met speelgoed en al in de handen...! Ik krijg ook wel vaak opmerkingen hoor, dat het niet goed voor hem zou zijn. Maar hoe moet je dit in godsnaam tegenhouden? Groetjes
Jayden stond al met 6 maand. En met 7 liep hij rond de tafel. Met 10 maanden los. Volgens het cb is er niks mis mee. Als ze het niet kunnen doen ze het ook niet.
Bart staat ook al een paar weken. Loopt sind kort langs de rand van de box en tafel. Ik ga hem niet tegenhouden, kan hem moeilijk vast binden