Warme nachten

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Debor, 24 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debor

Debor Lid

4 dec 2015
    62
    12
    8
    Vrouw
    Mijn zoontje van 3 heeft het altijd al heeeeel snel warm , heeft vaak wel een beetje zweethaar , zeg maar . En dan vooral op zijn hoofd , maar na zijn middagdutje is meestal zijn romper ook helemaal nat op zijn rug. (Hij kon als baby echt al erg zweten.) maakt verder niet uit , maar ik wilde eigenlijk met dit bijzonder warme weer lekker een ventilator op hem richten als hij in bedje ligt. Vinden wij zelf ook altijd wel fijn met deze nachttemperaturen. Maar ik heb ergens wel eens gelezen dat je dat bij baby's en jonge kinderen beter niet kan doen... en als hij dan alweer een beetje aan het zweten is , lijkt het me ook weer niet handig... hoe doen jullie dat ? Hier ligt meneer in zijn romper onder een lakentje. Hij heeft ook wel een best warm kamertje , de zon schijnt er vanaf een uurtje of 3 tot zonsondergang goed op en dan met een platdak.... dus hopelijk hebben jullie nog wat goeie tips :) Alvast bedankt !!

2. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Romper uit, onderbroekje aan. Scheelt wellicht weer iets? Oh en het lakentje weg. Onze dochter slaapt nu alleen in een onderbroekje en duwt de lakens per direct weg...

En ik zou zeker een ventilator in het kamertje zetten, dan richt je die toch gewoon de andere kant op?

Debor vindt dit leuk.
  3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Romper uit en gewoon een ventilator aandoen en dan gewoon op de draaistand

Debor vindt dit leuk.
  4. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Dochter van 2 slaapt in ondergoed met 1 raam open. Zij heeft ook snel last van de warmte, maar zo gaat het goed.

Debor vindt dit leuk.
  5. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    Hier slapen de oudste 2 in onderbroek met het raam open en de ventilator aan. Ze trekken zelf hun deken over als ze het te koud krijgen.

De jongste in luier in katoenen slaapzak. Zo dun als een katoenen enkel laken laat maar zeg. Ok met raam open en ventilator aan. Hij heeft wel een muggennet over zijn ledikant dus de tocht is voor hem iets minder.

Debor vindt dit leuk.
  6. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Hier slapen ze alle drie in een onderbroek/boxer en zonder laken/dekbed.
    Gaat prima!

Debor vindt dit leuk.
  7. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Hier slaapt zoon ook in onderbroek (met luier).
    Dochter slaapt in alleen romper. Bij haar heb ik overdag wel de ventilator aan, maar niet op haar gericht. Snachts doe ik hem uit

Debor vindt dit leuk.
  8. Debor

Debor Lid

4 dec 2015
    62
    12
    8
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties ! Ik ga het proberen met onderbroekje en eventueel zonder lakentje( denk alleen dat hij die er snel bij gaat pakken ;)
    En ik zal vanmiddag proberen met de ventilator (op draaistand) gericht op hem , kan hem idd altijd nog wegdraaien!

9. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Als hij hem zelf pakt, lekker laten gaan. Dan heeft hij er ook geen last van.
    Gewoon daarna in t zwembad zetten. (Of de douche) en z’n bed iets vaker verschonen.

10. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Ventilator kan gewoon hoor. En idd niks anders aan dan luier of onderbroek.

11. Poppy4

Poppy4 Bekend lid

13 jan 2016
    707
    480
    63
    De mijne slaapt ook alleen met luierbroekje en raam open.

12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.308
    10.276
    113
    Onze uk is 4 en slaapt in zijn onderbroek, hij kan niet slapen zonder laken dus die trek ik na 15 min er weer af en slaapt dan verder.
    Hij heeft het ook snel warm en op zijn kamer is het nu niet te doen, een plat dak en vanaf smiddags de zon tot hij savonds.

Hij slaapt nu sinds 2 nachten bij ons, daar is het iets koeler. Eergisteren lag hij bijna te spugen van de warmte, kletsnat en bloedheet.

Als het goed is gaat het weer iets afkoelen naar normalere temperaturen. Kan hij weer lekker slapen in zijn eigen bedje.

13. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Mijn dochter slaapt alleen in ondergoed en zonder laken. Ze slaapt echt prima zo, dus zou die romper lekker uit doen :)

14. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.634
    5.661
    113
    In ondergoed idd en een laken aanbieden, dochter wil graag in slaap vallen met de laken en als wij gaan slapen leg ik hem weg.

15. autumn86

autumn86 Bekend lid

3 sep 2014
    790
    532
    93
    Onderbroek en dekbedovertrek zonder dekbed. Dakraam volledig open. Dochter slaapt nu meestal de hele nacht zonder haar dekbedovertrek.
    Zoontje van 3 mnd slaapt in een luier.

16. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    De oudste in een onderbroek, de jongste alleen i luier...

17. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Mijn dochter van 4 in hempje met onderbroek en luierbroekje. Jongste in een shortama. Beidrn met ventilator jongste is net 2

18. Elderflower

Elderflower Actief lid

19 jun 2018
    202
    107
    43
    Alleen in ondergoed. Het raam open.

19. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Oudste twee slapen in luier en onderbroekje erover onder een laken. De jongste alleen luier in een hydrofielslaapzak. Ze slapen goed gek genoeg ... zelf slaap ik echt bagger met dit weer.

Ramen zet ik later open. Wanneer de buitentemperatuur lager is dan de binnentemperatuur. Vooralsnog is het buiten nog warmer. Pas rond middernacht zal het buiten koeler zijn dan binnen.

20. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Wij hebben ook een plat dak (deels). Zetten jullie de tuinslang er wel eens op einde dag? We overwegen ook een groendak, dat schijnt goed te isoleren. On topic: dl slaapt in een onderbroek, we hebben helaas nog geen ventilator kunnen vinden op dit eiland dus alle ramen open.

Deel Deze Pagina