Hallo Ik zit nu al een poosje thuis. Krijg een uitkering en zo nu en dan word ik eens gebeld om in te vallen als juf op de basisschool. Het valt me zo ongelooflijk tegen! En dat heeft me ertoe geleid na mijn bevalling iets anders te gaan doen/zoeken. Ik zou dolgraag iets voor mezelf doen maar een startkapitaal is er op het moment niet. En wat wil ik doen?! ook vooralsnog geen idee. Ik vraag me af of er mensen zijn die iets voor zichzelf zijn begonnen. Waardoor ze toch een beetje extra inkomen hebben. En hoe hebben jullie dat aangepakt. Ik ben heel nieuwsgierig na hoe jullie het hebben aangepakt. Ik hoop zo wat ideeen op te doen. En misschien toch wel iets voor mezelf te gaan doen. Het is eigenlijk een wens van mij maar ik weet niet hoe ik moet beginnen!
Denk dat je dan moet kijken naar het verlenen van diensten (bijles? citotraining?) of iets op de pc bijvoorbeeld (websites bouwen?) Wat vind je leuk om te doen? Heb je nog andere hobbies of andere diploma's? Ik ben nu bezig met een opleiding voor coach/counsellor en wil daarna ook voor mezelf starten. Daar heb je weinig kapitaal voor nodig, maar je moet wel een opleiding betalen (ik doe dat bij de Academie voor Counselling, die is niet superduur en de opleiding is wel intensief).
ik ga in september met de SEN starten (special educational needs) zodat ik ook de mogelijkheid heb om voor mijzelf te beginnen in de leerlingenzorg. Ik geloof niet dat ik veel startkapitaal nodig heb om zelfstandig te worden. Vooral promotiemateriaal zegmaar. Maar er zijn verschillende organisaties die microkredieten verstrekken aan startende ondernemers. Daar kan je eens naar zoeken. Voorwaarde is vaak wel dat je een bedrijfsplan hebt.