Heb een paar beige ballerina's die er niet meer zo mooi uitzien, ondanks dat ze weinig gedragen zijn. Nu las ik dat je ook schoenen in de wasmachine kunt stoppen, nooit gedaan, en wil het wel proberen met de ballerina's. Zou dit kunnen of wordt het niks? Ze liggen eigenlijk al in een zak om weg te gooien, maar bedacht me opeens dat ik ze ook kan wassen. Iemand ervaring?
Nee, maar als je ze toch al wilde weggooien heb je niet veel te verliezen, lijkt me? Ik zou ze denk ik wel met een programma voor zijde o.i.d. wassen.
Ik denk dat het niet kan, maar weggooien kan altijd nog. Wel zou ik ze niet te warm wassen zodat de lijm niet losslaat en gaat smelten 30 graden max
Hangt er denk ik vanaf van wat voor materiaal ze zijn? Maar als je ze anders toch weggooit zou ik het gewoon proberen.
Ik was heel vaak schoenen in de wasmachine. Vroeger al mn sportschoenen en nike's. Nu ook de schoenen van de kinderen. Het materiaal maakt niet uit, ook leren schoenen kunnen gewoon in de wasmachine. Ze komen er uit als nieuw. Ik was ze op 30 graden op een normaal kort programma. Ik doe er handdoeken bij zodat ze niet teveel klotsen in de wasmachine.
Oh, dat heb ik nog niet gedurfd. Sneakers wel maar de rest? Droogt het leer dan niet heel erg uit bij het opdrogen? Het probleem is hier trouwens meestal meer afgetrapte neuzen dan echt vies, jammer dat daar geen wasmachine tegen helpt . Maar zal het zeker onthouden bij echt vieze schoenen.
Leer nooit in de wasmachine doen tenzij je ze anders weggooit, andere schoenen doe ik wel gewoon in de wasmachine
Helaas zijn ze even vuil eruit gekomen als dat ze erin gingen. Ze zijn van een soort linnenstof. Had er nog vlekverwijderaar op gespoten, maar heeft dus niet geholpen. Ga ze weggooien!
Jammer! Ik heb vorige week een stel canvas ballerina's met rubberen zool in de wasmachine gehad en dat had perfect uitgepakt! Doe het ook wel eens met canvas gympen van de kinderen.
Ik heb mijn zoontjes leren sneakers zeker al 4 keer in de wasmachine gedaan. Even afdrogen, invetten met leercreme en niets mee aan de hand hoor.