er is bij mijn ouders een brief gekomen van een gerechtsdeurwaarder waarop staat. Dat ze geen reactie/ betaling van mij hebben gehad. inzake discount. dan komt er een bedrag van 25 euro (voor het abo) en dan 35 euro incasso en nog iets totaal iets van 70 euro. Nu weet ik na lang zitten denken dat het van een discount kaart is waar ik me jaren geleden op heb geaboneerd maar heb er verder nooit wat mee gedaan, blijkbaar is dat ieder jaar automatisch afgeschreven. Nu zal het niet gelukt zijn omdat de rekening is opgeheven en ik heb aan hun nooit een adres wijziging doorgegeven omdat ik eigenlijk dacht dat dit abo. was opgeheven. Nu is mijn vraag: moet je niet eerst een aantal incasso brieven krijgen voordat je een brief van de gerechtsdeurwaarder krijgt? ook als je verhuist bent zoekt het incasso buro je toch op? en het vreemd is dat die brief op het adres van mijn ouders is gekomen waar ik al lang niet sta ingeschreven. Ik heb geen zin om die 70 euro te betalen. die 25 euro wil ik wel betalen omdat ik het abo niet heb opgezegd maar die incassokosten? weet iemand dit?
helaas als je inderdaad die kosten had moeten betalen dan kun je niet anders dan betalen. Het is normaliter aan jou om je nieuwe adres door te geven tja ook aan deurwaarders Hoe ze er dan bij komen om het naar je ouders te sturen .. hmm misschien voor hun het laatst bekende adres.. of ze hebben op het voor hun bekende adres geen reactie gehad en dachten laten we daar proberen
Ow ik vergeet nog wat.. die incasso brieven had je inderdaad moeten krijgen. Bel ze eens op en vraag ze waar ze de brieven naar toe gestuurd hebben...
idd je krijgt dan eerst een brief waarvoor je geld moest betalen en hoeveel dan krijg je de 1e aanmaning dan de 2e en dan komen ze bij je aan de deur
Hoi hoi, vervelende situatie! ik heb ooit een kennis gehad met heel veel schulden en dus constant incassobureaus achter zich aan. je krijgt altijd eerst een aanmaning of waarschuwing. via de gemeenteadministratie achterhalen ze je adres. soms worden aanmaningen per mail verstuurd. meestal als je belt en netjes alles uitlegt, wordt er geen probleem gemaakt als je alleen die 25 euro wil betalen. als je niet zeker bent of ze uberhaupt wel al die tijd automatisch hadden mogen afschrijven zou ik dat wel eerst uitzoeken. check even de site van GGN, (groot incassobureau, daar staat een hoop over de verplichte procedure uitgelegd) succes!
Weet je zeker dat het van een gerechtsdeurwaarder is? Onder de incassokosten kom je niet meer uit. Die moet je helaas gewoon betalen. Je kan altijd het buro nog even bellen dat je een specificatie wil. Normaal gesproken komt eerst het incassoburo en als laatste de gerechtsdeurwaarder, van hun krijg je ook je dwangbevel. Als je bij de gerechtsdeurwaarder niet betaald, wordt het doorgestuurd naar de kantonrechter en zit je met nog veel meer kosten. Waarschijnlijk hebben ze de brief naar je ouders gestuurd omdat je daar als laatste geregistreerd staat. (ze vragen een uitreksel op bij de gemeente)
Je hoeft niet je nieuwe adres door te geven aan de deurwaarder hoor! Die kunnen dat zelf opzoeken bij de gemeente... Mijn ouders hebben zelf een incassoburo vandaar dat ik dit weet...
hey nee klopt hoeft niet maar als je wilt voorkomen dat er tussentijdse brieven naar elders gaan is het wel handig. ik werk met mensen die diep in de schulden zitten en regelmatig komt de post nog bij ons terwijl ze al elders staan ingeschreven. stel wij zouden de post niet doorsturen staat er ook na een tijdje bij ons een deurwaarder op de stoep voor die clienten.
Hallo, ik zelf werk bij een gerechtsdeurwaarder. Als je het via een incassobureau hebt ontvangen kun je er nog wel onderuit komen hoor.... althans de incassokosten, daar de opdrachtgever je wel eerst een herrineringsbrief had moeten sturen. Indien jij zelf dus NIEt je adres gegevens hebt doorgegeven is het wel jouw fout, en zul je wel de kosten moeten betalen. Voordat het bij een gerechtsdeurwaarder komt ben je al enkele maanden verder, want een incassobureau mag bij lange na niet zoveel doen dan een gerechtsdeurwaarder. Via een incassobureau krijg je waarschijnlijk diverse aanmaningen en soort van "bedreigingen" dat ze een vonnis gaan halen. Als jij kunt aantonen dat jij toendertijd niet ingeschreven stond is er misschien nog iets te regelen. En wellicht dat je het bedrijf zelf eerst nog eens kan bellen met jouw bevindingen. Het is namelijk ook weleens zo "althans bij ons kantoor" dat als de situatie zo is dat niemand er eigenlijk iets aan kan doen, dat de zaak kosteloos wordt terug gestuurd, omdat jullie er onderling al uit zijn gekomen. Succes.
maar moeten die incasso brieven dan niet naar dat adres worden gestuurd waar de deurwaarder de brief naar toe stuurt? want het incasso buro zoekt je toch ook op? en ik sta al lang niet meer daar ingeschreven bij mijn ouders.
als extra info... het laatste komt doordat het bedrijf die de incasso heeft ingeschakeld namelijk niet in het GBA mag! Dus jouw gegevens ook zelf niet kan vinden. En vaak is de opdracht zo... graag info Bevolkingsregister nemen, daar wij client niet weten te vinden en dan de hoofdsom incasseren. En let wel op... er is dit jaar vaak iets bij Radar en Kassa geweest m.b.t incassokosten.....
ik heb op het adres van mijn ouders nooit aanmaningen gehad. ik weet dat incassoburos toch ook via de gemeente administratie je opzoeken of niet?
Ja dat klopt, maar hun hebben al een deurwaarder ingeschakeld wat vaak wel geld kost... maar soms ook niet (no cure no pay basis) en aangezien het bedrijf zelf jouw gegevens niet mag/kan achterhalen moeten ze het wel hogerop zoeken... Jij kan aantonen dat jij er niet meer woonde, maar het is ook ten allen tijde jouw verantwoordelijkheid mbt je adres gegevens doorgeven..
dus als ik het goed begrijp sturen ze het eerst naar het incasso buro met het verzoek je adres op te zoeken bij de gemeente en dan sturen naar dat adres de incasso brieven?
Hoe ze er dan bij komen om het naar je ouders te sturen .. hmm misschien voor hun het laatst bekende adres.. of ze hebben op het voor hun bekende adres geen reactie gehad en dachten laten we daar proberen [/quote] blijkbaar was je destijds bekend bij je ouders. discount heeft dan alleen dat adres van jou en geeft de opdracht uit handen, zodat de dw vervolgens op zoek moet naar jouw huidige adres
incasso en dw belopen het traject net even wat anders volgens mij. dw is strenger in het beleid dan een incasso. het is trouwens wel handiger om een adreswijziging bij beide door te geven, zo voorkom je dat event. aanmaningen nog meer gaan rondzwerven.
Discount heeft het uit handen gegeven omdat ze je idd niet konden vinden! "wonen je ouders nog wel aan dat adres?" Het incassobureau neemt dan info bij het GBA en dan hebben ze je adres. En hun zullen jouw dan een brief sturen met de opdracht die hun hebben gekregen incl de incassokosten etc etc. In principe moet je het met hun ook afhandelen, maar laten we wel wezen, je stond niet ingeschreven meer aan dat adres, en dat kunnen ze ook inzien via het gba! Dus daarom zeg ik, wellicht kun je het eea nog fixen bij discount zelf
maar dan hadden er eerst brieven van het incasso moeten komen op dat adres! want ze kunnen niet zomaar gelijk de deurwaarder in schakelen toch? pff.. het gaat maar om 70 euro maar toch vind ik het een hoop geld om zomaar weg te doen! denk je dat je alles op orde hebt zo vlak voor de baby komt krijg je dit weer...
nee ik sta daar niet meer ingeschreven maar heb nooit brieven van een incassoburo gehad! gelijk van de deurwaarder!
dat is wel een vervelende situatie... ik krijg hier nog steeds post van de vorige bewoner en ik ben het zo zat dat ik er laatst 1 open heb getrokken, wat blijkt zij heeft een schuld aan de upc en als ze niet snel betaald krijgt ze een dagvaarding ofzoiets en moet ze naar de kantonrechter... ik word er zoooo gek van want telkens heb ik de post teruggestuurd met de mededeling dat ze hier niet meer woont. dalijk staat er hier een deurwaarder voor de deur..heb ik ook geen zin in