In navolging van de nep borsten...Buikwandcorrectie?

Discussie in 'De lounge' gestart door Kiki, 26 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    De titel zegt het al, maar wie heeft er een buikwandcorrectie gehad of gaat het doen?

Na mijn 2 zwangerschappen is er van mijn buik niet veel soeps meer overgebleven. Soms grap ik wel eens dat ik zo weer zwanger kan worden want het vel zit er al...
    Ik vind mijn buik echt niet meer om aan te zien en dan zit er ook nog eens een groot litteken van mijn navel tot mijn schaambeen. Nou ja, van navel kan ik eigenlijk niet echt meer spreken wat die zit verstopt onder de huid die er overheen hangt. Na Leo's bevalling ben ik redelijk vlot weer op mijn gewicht teruggekomen, en ik ben flink aan de buikspieroefeningen gegaan, het lijkt alleen maar erger te worden. Nu weet ik ook wel dat leeftijd er ook wel mee te maken heeft, maar ik voel me te jong om met een hangbuik rond te lopen.

Ik wil graag een buikwandcorrectie, het enige wat me nu nog hindert is dat ik graag nog een 3e kindje wil en de ruim 5000,- euro die zo'n operatie al snel kost. Want ik vrees dat de verzekering het niet zal vergoeden.

Wel zou ik graag wat ervaringen van andere meiden horen die het wel hebben gehad of gaan doen.

Groet van Kiki

2. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Ik heb liposuctie gedaan bij buik/maag/taille en heupen na de bevalling van onze dochter.
    Het doet veel pijn maar het is het waard....tis ook prijzig, ik weet dat BWC prijziger is dan alleen lipo.

3. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    De moeder van een vriendin van me heeft het gedaan, maar is daarna weer een aantal kilo bijgekomen. En dat zie je. Net alsof ze een te strakke broek/ band/ riem eromheen heeft zitten. De onderkant is strak, maar daar waar niet is geopereerd (boven) steekt de huid naar voren toe, zeg maar. Een te hoge zwemband. Niet echt mooi.

4. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Een buikwandcorectie zou ik ook sneller doen als borstverklein of vergroting.
    Alles word wat slapper he ;)

5. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Steenwijk
    Haha, alles wordt slapper :(
    Ik ben wel een beetje bang dat als ik eenmaal zal beginnen met operaties, dat ik dan vast nog meer wil. Af en toe heb ik zo'n bui, dan is er niks goed...
    Een diepe fronsrimpel tussen mijn wenkbrauwen, borsten die toch echt 5-10 cm lager hangen, bovenarmen die gezellig meewuiven, 2 paar billen (de echte en het losse vel), bovenbenen met te veel vel... noem maar op.
    Maar ja, volgende week ben ik niet meer ongesteld en dan denk ik dat ik weer tevreden in de spiegel zal kijken :)

Groet van Kiki

6. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Sinds ik mn zoon heb, ben ik onwijs trots op mn lichaam.
    Ik zie er niet meer uit als n 16jarige, maar dat ben ik ook niet meer. Dus dat hoeft voor mij ook niet meer.
    Ik vind dat ik er prima uitzie en al klaag ik ook wel es n keer, hoor.;) (ben ook echt niet dun)

7. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Och ja, ik denk dat een ieder wel wat aan te merken heeft op zijn lichaam..
    Maar goed, wanneer is de stap om er daadwerkelijk wat aan te doen?

Ik durf het niet..

8. linnepin

linnepin Fanatiek lid

25 aug 2006
    1.030
    0
    0
    groepsleidster kinderopvang
    brabant
    @Minni: Nou, dat heb ik nou ook. Ik ben ook erg trots op mijn lichaam. En niet omdat dat zo mooi is, maar om wat het heeft gepresteerd.
    Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik toch eigenlijk heel stiekem wel wat kilo's kwijt wil. Zeker als ik ga winkelen, kan ik weleens balen.
    Dus mijn gevoel is een beetje dubbel.
    Een buikwandcorrectie zou ik zelf niet zo snel laten doen. Ten eerste heb ik er geen geld voor en ten tweede schaam ik me niet voor m'n "rolletje".
    x Linda

9. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Tja ik vind dat als je ergens niet tevreden mee bent en je kan het verhelpen en je voelt je er beter bij .... doen!

Raar vind ik het wel dat ik onlangs in een topic mijn beklag over mijn buik deed en daar commentaar op kreeg want ik was pas net bevallen en moest maar afwachten of het goed zou komen.

.... waarom dan zo raar opkijken van mijn vraag toen? Is geen verwijt ofzo maar vind het dan wel frapant dat je een soort gelijke vraag stelt over je buik.

10. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hoe graag ik het ook zou willen, zowel borstvergroting of buikwandcorrectie (heb het niet nodig maar ik bedoel maar) ik zou dat echt niet durven! Ben veel te bang voor zo'n operaties!

11. Niet meer actief

ah meid je bent zo mooi als je jezelf vindt, beetje meer zelfvertrouwen en je bent prachtig om te zien :D
    Kosten: 0 euro.

12. mijn moeder heeft het 20 jaar na de geboorte van har eerste dochter (=mijn zus) gedaan. mijn zus moest met een keizersnee geboren worden (spoed) litteken was nooit meer mooi genezen en me moeder heeft er ook een navelbreuk van gehad. het litteken (verticaal) was ingetrokken en ze had zeg maar 2 'kussentjes' links en rechts.
    20 jaar later mocht zij kiezen of ze het helemaal op wilde lappen, of alleen die kussentjes weg, en de buik iets platter. ze heeft voor dat laatste gekozen. de verzekering betaalde, en ze is er nog steeds hartsikke blij mee! ze zegt steeds: had ik dit maar eerder gedaan!
    het is wel pijnlijk want ze was tijdens en na de operatie erg verkouden en moest steeds hoesten, waarbij ze haar buik aanspande. daardoor knapte er een hechting. maar alles is mooi genezen, en véél mooier dan daarvoor.

13. sandra1979

sandra1979 Fanatiek lid

Ik heb op mijn 25e een buikwandcorrectie gehad. en nee niet omdat ik zwanger was geweest maar omdat ik 40 kilo afgevallen was. Ik heb het wel vergoed gekregen, en was er super blij mee. Moest veel moeite doen om op gewicht te blijven (bv 4 keer per week sporten) maar ik had het er graag voorover. Ik wist ook al dat ik daarna nog kinderen wilde, maar dat was voor mij geen reden om het niet te doen. Ik zat toen met een vies en stinkend (onder de huid ging het vreselijk smetten) lichaam en daar wilde ik van af. Ik was zo trots.
    Kan nu wel janken als ik er aan denk. Toen werd ik zwanger. In het begin ging het goed. Met de 20 weken kreeg ik b.i. en kon langzaam aan niets meer. In de zwangerschap kwam ik meer dan 25 kilo aan. Helaas is er door de b.i. en het niet kunnen bewegen maar een paar kilo afgegaan na de bevalling, met als gevolg dat ik op 10 kilo na alles weer erbij zit (was vante voren wel iets aangekomen, maar had daar vrede mee).
    Nu vind ik het heel erg moeilijk. Ik heb er jaren zo mijn best voor gedaan. Niet dat ik er spijt van heb hoor. Het was toenéén van de beste beslissingen uit mijn leven.

de operatie en herstel zijn wel heel zwaar. Je moet je dat goed realiseren en je goed laten adviseren.

groetjes sandra

14. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Steenwijk
    .... waarom dan zo raar opkijken van mijn vraag toen? Is geen verwijt ofzo maar vind het dan wel frapant dat je een soort gelijke vraag stelt over je buik.[/quote:3tl0vm6i]

Inmiddels ben ik bijna 2 x 9 maand verder en is het met mijn buik niet goed gekomen. Ondanks dat ik weer op een netjes gewicht zit.
    Voelt ook niet als een aanval, daar ben ik te zelverzekerd voor ( 0 euro tip van Lentefee) ;)

Deel Deze Pagina