fynn is morgen 11 weken en de laaste 3 dagen heeft hij echt geen tijd op te drinken hij moet echt alles zien en trekt de tepel wel in een bocht maar dan drinkt hij niet.in de avond wil het wel maar over dag wat een ramp. hebben jullie tips wat ik anders moet doen? vraag 2 zet ik gelijk hier bij in is net zo makelijk. de laatste tijd word er hier de hele tijd geroepen dat ik fles moet gaan geven.dat ik michien wel geen voedingsstoffen meer heb. dit doordat fynn overdag niet altijd veel slaapt. ik word hier onzeker van.ze zeggen dat hij er slecht uit ziet en dat hij niet vrolijk is kunnen voedings stoffen ontbreken in de mama melk? fynn groeit goed hij is 3 kilo gegroeid en naar mijn inzien is het een vrolijk mannetje met een goede bouw.. foto: deze is van gister middag ziet hij er slecht uit?
Ziet hij er slecht uit :-| Neeeeeee hij ziet eruit als een lief gezond voldaan vrolijk kereltje. Laat ze maar kletsen hoor met die voedingstoffen, 9 van de 10 weten niet waar ze het over hebben . Als jij gewoon goed eet en drinkt dan heb je meer dan genoeg voedingstoffen voor je kleine mannetje. Wat betreft het "klieren" tijdens het drinken, dit hoort er bij echt dit is een fasen/sprongetje hoe je het wil noemen. Je zal zien dat over enkele dagen hij weer goed zal gaan drinken. Misschien een idee om zoveel mogelijk nu te voeden op een rustige plek (lekker boven op bed samen met mama of wat hier ook wel hielp was om haar onder de douche/in bad te laten drinken dat vind ze zo "bijzonder" dat ze vergeet te klieren ). Hier zijn het echt fases eens in de 1 a 2 maanden heeft ze er van die daagjes tussen zitten maar ik zou me er niet te druk om maken. Vaak krijgt hij meer binnen dan je denkt, hou vooral goed zijn luiers in de gaten zijn die gewoon goed vol dan krijgt hij genoeg binnen. Gewoon lekker zo door gaan zo te horen doen jullie het beiden super :-D En voor de mensen om je heen die er geen verstand van hebben; lekker laten l*ll*n .
Nou nou wat ziet hij er slecht uit. En ook zo mager. Ik hoop dat je snapt dat ik dat sarcastisch bedoel. Hij ziet er hartstikke goed uit!! En je kunt er echt vanuit gaan dat je melk voldoende voedingsstoffen bevat. Die kreet van het is vast alleen maar water meer dat stamt nog uit de tijd van net na de oorlog. Toen werd flesvoeding een luxeproduct en werd en over bv steeds negatiever gedaan. Met als gevolg dat onze grootouders en ouders vaak het idee hebben dat bijna niemand bv kan geven. Zo'n 30 jaar geleden werd bijna tegen iedereen gezegd dat ze te weinig voeding hadden. Maar in scandinavische landen is allang bewezen dat bijna iedereen bv kan geven, 99 % van de vrouwen geeft daar namelijk bv! Doordat hij nu zoveel ziet vind hij het drinken nu iets minder interessant. Daardoor drinkt hij nu slechter. Maar als je flesvoeding zou geven, zou dat waarschijnlijk net zo gaan. Het is wel vervelend, maar je moet een beetje op je kindje vertrouwen. Erop vertrouwen dat hij zichzelf niet uit zal hongeren. Als baby's te weinig voedingsstoffen krijgen, komen ze vanzelf vaker voor een voeding. Als hij dus veel huilt, zou je kunnen proberen of hij wil drinken. Maar als hij dat niet wil, huilt hj ergens anders om. En dat hoeft niks bijzonders te zijn hoor! Het kan een sprongetje in de ontwikkeling zijn bijv. En er zijn vrij veel baby's die overdag niet zo erg goed slapen. De mijne slaapt overdag vaak maar een uurtje achter elkaar (terwijl hij dan echt nog wel moe is). Dat is lastig, maar je doet er niet veel aan. Echt, de beste voeding is gewoon jouw bv! Als je het niet vertrouwt, ga dan een keer extra met hem naar het cb om hem te laten wegen. En hou in de gaten hoeveel plasluiers hij heeft. Als hij heel erg weinig plast en poept, dan kun je zeggen dat hij misschien te weinig krijgt. Anders is er niks aan de hand!
Hoihoi... nou, echt, dat mannetje van jou komt vast te kort... Pff, hoe gevuld willen ze hem hebben zeg? Ziet er super welvarend uit hoor! En dat over die voedingsstoffen... Ja, tuurlijk is dat waar. Waarom hebben ze anders kunstvoeding uitgevonden? Het menselijk ras was ook bijna aan het uitsterven omdat al die baby's te weinig voedingsstoffen binnen kregen, al die eeuwen al... Nee dus. BV is de beste bron van voeding, die zich in de loop van de maanden aanpast aan wat je kindje nodig heeft. Dat wisten ze alleen nog niet toen de FV gingen produceren en bovendien zat de overheid er toen nog niet boven op om alle idiote verkooppraatjes in de kiem te smoren. Dat is dus ook wat die verhalen zijn: verkooppraatjes die mensen voor waar aan zijn gaan nemen... Gelukkig mag dat tegenwoordig niet meer, Er zullen af en toe dagen tussen zitten dat je kindje vaak wil drinken, dat zijn dus de regeldagen en dan regelt je kindje helemaal uit zichzelf dat jouw productie omhoog gaat. En er zijn dagen dat je kindje minder drinkt. Sprongetjes, ziek zijn, moe zijn: kan allemaal invloed hebben. Komt dan wel weer. Afgeleid zijn tijdens de voeding is een bekend probleem ook hier, in fases... Ik ga altijd maar op een tactische plek zitten dan, zodat Thirza niet al te afgeleid kan worden. En dan nog... ook mijn borsten zijn nog rekbaarder dan ik zelf ooit had gedacht, Lekker laten kletsen dus, dat was toch jouw familie die zo moeilijk deed over dat jij BV ging geven, (was dat niet vreselijk egoistisch van je?). Die stomme omlul-verhaaltjes die ene oor in en andere oor uit laten gaan, 3 kilo groeien in 2 mnd en 2 wk, (dus een week of 10/11 nu?) is echt super! Dan gaat ie zelfs harder dan ie zou moeten!
ik kan zo pissig worden om dit soort reacties he! Mensen denken echt dat ze alles weten, maar JIJ bent moeder en JIJ weet wat het beste is voor je kindje! Even afgaand op de foto; ik zou zo lekker doorgaan, hij ziet er supergoed uit! Volg gewoon je eigen gevoel, je bent kei goed bezig =D> Mijn meisje is ook super snel afgeleid, dit begon ook zo rond de 11 a 12 weken. En nu is het nog, vooral als ze in een vreemde omgeving is, of als er veel mensen bij zijn, maar als ze dorst hebben drinken ze wel hoor en mijn meisje haalt dat 's avonds altijd ruimschoots in! Wat ik weleens doe als er veel visite is; boven voeden, of t.v. iets zachter. En over te weinig voedingsstoffen; ja, wat denk je zelf als je naar je kleintje kijkt? haha ik zou er niet aan twijfelen, laat die mensen maar l*llen en doe wat je goed lijkt!
Nou, nou, als dat geen Hollands welvaren is! Er is duidelijk niets mis met je borstvoeding, je kindje doet het er prima op. Als je een paar dingen checkt kan het bijna niet mis gaan: - Heeft hij genoeg plas/poepluiers; - Groeit hij genoeg? - Is hij minimaal 1x per dag alert als hij wakker is? Dan zal het wel loslopen. Zolang je blijft voeden op verzoek gaat het eigenlijk altijd goed. En mocht je een keer goed de griep hebben en niet goed kunnen eten, dan worden je reserves aangesproken uit je vet zodat je borstvoeding altijd van topkwaliteit is. Borstgevoede kindjes slapen altijd minder goed (lees minder lang) omdat borstvoeding beter verteerbaar is. Mijn dochter heeft Na de eerste maanden 4x 3-45 minuten per dag geslapen, dat was het. Nu ze ruim zeven maanden is, slaapt ze (af en toe wel lekker) 3x per dag 1uur tot 1.5 uur. En die interesse in hun omgeving houden ze. Hier is het nooit overgegaan. Ik voed vaak op bed, voor het slapen. Dan zijn ze wat rustiger en gaat het makkelijker. Lekker je gevoel blijven volgen, je doet het super!
Dat weinig slapen hoeft helemaal niet met de BV te maken te hebben hoor, kan ook een sprongetje zijn, of uit iets anders voortkomen. Thirza heeft hier tussen de 3 en 16 weken ongeveer denk ik, slecht geslapen. Dat bleek dus KISS te zijn. Sinds dat behandeld is, slaapt ze weer hardstikke lekker! Even een voorbeeld over vandaag: 7 uur wakker 8 uur drinken 9 uur slapen 10.15 wakker, in bed gebleven en afwisselnd spelen/slapen tot 11.15 11.30 drinken 12.30 slapen 14.30 wakker 14.45 drinken 15.45 slapen en ze slaapt nog. Ze heeft hier echter ook periodes dat ze weinig slaapt, (rond de sprongetjes), of juist nog meer, (dan is ze eigenlijk altijd ziek: van het weekend was ze steeds nauwelijks een uurtje wakker en dan sliep ze weer 3 uur). En fleskindjes slapen ook niet altijd even goed, dus dat het aan je voeding zou liggen.... Thirza sliep hier in eerste instantie bij de gastouder beter dan thuis, ze ging daarheen ongeveer toen we zo'n beetje klaar waren met de behandeling bij de osteopaat. Ze drinkt daar eigenlijk altijd per keer 150 cc gekolfde melk en dronk dan minder vaak dan thuis, en sliep uiteraard daar ook langer op. Sinds deze week lijkt ze ook ongeveer die hoeveelheden bij mij te drinken en laat ze minimaal 3 uur tussen de voedingen, (behalve eind van de middag, dan pakt ze iets sneller weer, en gaat daarna slapen). Ja, dan slaapt ze dus ook gemakkelijk wat langer!
nou dat scheeld weer ben gelijk weer wat op mijn gemak. dat hij niet slecht uitziet.ik word er zo onzeker van. het was idd mijn schoon famlilie die mij egoistisch vond omdat ik geen fles voeding ging geven.nu beginnen ze dus zo te doen.ja en je hoeft het maar iets te veel te horen en je gaat het vanzelf geloven. dat dat "klieren" een sprongetje was had ik niet eens aan gedacht
Laat je schoonfamilie maar es googelen op 'borstvoeding' met de boodschap dat ze zich eerst in moeten lezen voor ze onzin gaan verkondigen
Hoezo vinden ze je egoistisch dat jij bv geeft? Omdat zij dan geen flesje kunnen geven? Hoe reageert jouw man hierop?
ze kunnen niet google ze hebben geen pc ze vinden mij idd egoistisch omdat hun geen eten kunnen geven.mijn vriend zegt dat ik gelijk heb en staat ook helemaal achter me gelukkig. ik heb ze ook al gezegt dat ik borstvoeding geeft omdat het het beste is.maar dat word niet gesnapt.ook heb ik als gezegt dat eten geven iets is van de ouders. maar dat word niet gesnapt.
@blusvrouw: tja, lekker van je af laten glijden en steeds bedenken dat je schoonfamilie blijkbaar de verkooppraatjes van toen FV net bestond, voor waar heeft aangenomen. Dat ze dan niet eens een pc en internet hebben, gaat niet echt helpen om ze op andere gedachten te laten krijgen, dus blijf vooral jezelf voorhouden bij alles wat ze over FV, BV of voeden roepen, dat ze het vreselijk mis hebben, Ze leven nog met de info uit de jaren 60 En dat egoisme... ik stond toen helemaal perplex, toen je dat hier vertelde op het forum, maar echt, dat ze dat nog steeds vinden... pfff.
Sommige mensen zijn zooo raar!Niet naar luisteren hoor! Dean is ook altijd een licht mannetje geweest en heb wat afgetwijfeld.. maar mijn meneertje eet inmiddels als een bootwerker (behalve de warme prak) en drinkt veel melk en nog vliegt het er niet aan hoor. Hij weegt nog steeds geen 9 kilo. Tja..en ik maar twijfelen aan mijn melk. Laat maar lullen! je doet het prima!
Ikzou het met je schoonouders bespreken. als je zo onzeker wordt gepraat door je schoonouders is dat niet best. Of ik zou zeggen dat je een tijdje met Finn niet bij hen langskomt wanneer ze zo negatief blijven doen over jullie keuze. Die hebben ze te respecteren, en zo niet, dan zien ze jou minder vaak. mooi mannetje trouwens!
Echt, mijn nekharen gaan overeind staan als ik de opmerkingen van je schoonouders lees!!! NATUURLIJK is jouw borstvoeding perfect, het is helemaal geweldig voor je kindje! Hij ziet er vrolijk en gezond uit, en hij krijg zo te zien genoeg binnen. En ieder kindje slaapt nu eenmaal anders, de een heeft wat minder slaap nodig dan de ander. Nieuwsgierig om iets te missen is mijn zoontje ook, maar wie zegt dat ze dat niet ook aan de fles zijn? Meid, echt niet aan jezelf of aan je bv twijfelen, je doet het helemaal perfect!!! En over dat egoisme... dat vind ik pas ECHT debiel... Weet je wat ik egoistisch vind?? Je kleinkind geen gezonde borstvoeding gunnen omdat je als oma zo nodig zelf een flesje wilt geven! Bah, echt belachelijk. Bovendien is de voeding een van de belangrijkste bindingsmomenten tussen moeder en kind, dus zelf als je kunstvoeding gaf zou ik hen geen flesje laten geven! Zo!
t Is dat het figuurlijk is of mn collegas zouden zó zien dat ik op een forum zit door de stoom die mn oren uit komt >.< [sarcasme]Zelden zon mager, ondervoed mannetje gezien als jouw zoontje.[/sarcasme] Waar hálen ze het? En hoe durven ze dat tegen jou te zeggen? Ik heb ook het nodige commentaar gekregen, maar bij mij gingen ze tenminste niet proberen om me zo onzeker te maken. Ik ga niks nieuws vertellen, maar veel horen dat het echt wel goed zit met de voedingstoffen in je melk, is vast wel leuk. Dus: het zit écht he-le-maal goed met de voedingsstoffen in je melk. Er lopen tenslotte al nét ietsje langer mensen op deze wereld rond dan dat er kunstvoeding bestaat. Nét. Denk een kleine 40.000 jaar (en dan heb ik het alleen over onze soort mens). Fynn ziet er ook helemaal geweldig uit, dus echt, geen reden om je zorgen te maken. Dat je egoïstisch zou zijn is echt te belachelijk voor woorden. Ze willen dat je je kind de best mogelijke voeding ontzegt omdat zij dan geen flesje kunnen geven? (Ze hebben vast nog nooit gehoord van afkolven, al zou ik jouw schoonfamilie gewoon nooit een flesje laten geven. Als ze je dan toch egoïstisch noemen ) Gelukkig staat je vriend wel achter je. Je eerste vraag dan Dat is inderdaad een fase. En zo komen er nog wel meer. Mijn 7,5 maanden oude zoontje heeft er nu ook weer eentje. Alles is interessanter dan de borst overdag. Dus ik probeer op een zo rustig mogelijke plek te voeden. En wat ze overdag missen, halen ze s avonds wel in Dus gewoon lekker doorgaan hoe je bezig bent. Het gaat helemaal goed en dat trekken is vervelend, maar gaat ook weer over (en zoals iemand al zei, er zit best wat rek op borsten )
Blusvrouw, laat ze maar lekker kletsen!!! Jij doet het prima! Ze zijn goed gek, waarom zou jij daarom egoïstisch zijn? Het is jouw kindje en je wil het het beste van het beste geven. Gelukkig staat je man wel achter je! En maak je geen zorgen, je mannetje ziet er prima uit, gezond en vrolijk! Dat hij niet zoveel slaapt heeft vast niks te maken met de borstvoeding, maar misschien een sprongetje, of hij wil gewoon de wereld ontdekken. Dus gewoon zo verder doen meid
Tja, jullie kereltje ziet er inderdaad niet lekker uit hoor. Ongezonde glimlach en ook die verrekt verdachte bolle wangetjes... vast iets onder de leden! Afgeleid worden en alles willen zien bij het voeden, op die leeftijd van bijna 3mnd? Nog noooooooooit van gehoord. Als ik jou was zou ik stamppot met lekker vette spekjes en extra vitamientjes door een infuus gaan proberen, want het gaat helemaal de verkeerde kant op! Petje af hoor meid: het gaat helemaal top met bv en jullie jochie zo te lezen (en te zien!)!