Wat te doen met grote zus eerste paar dagen?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door MamaPrinsesje, 26 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chanti1990

chanti1990 Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.099
    6
    38
    Gelderland
    Hier was mijn dochter ook ruim 2 jaar toen mijn zoontje (nu 11 weken) geboren werd.
    Heb haar ook lekker thuis gehouden want de 3 dagen dat mijn man en ik voor de bevalling in het ziekenhuis waren was ze al bij opa en oma.
    Ze was daar helemaal van slag van want langer dan 1 nacht was ze nog nooit weg geweest.
    Wel was ze in de kraamweek nog steeds erg uit haar doen door alle drukte en de kraamverzorgster die rond liep.
    Weet niet of jouw dochter daar goed tegen kan maar zou anders de oppas wel even achter de hand houden..

2. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ik beviel op vrijdag van onze dochter, onze zoon was 23 maanden toen. Dus hij is sowieso de eerste dagen thuis geweest (weekend), maar de gewone kdv dagen is hij gewoon gegaan. Heb het allemaal zo normaal mogelijk gehouden.

3. Truelove

Truelove Fanatiek lid

30 mrt 2014
    3.006
    0
    0
    Dochter zeker thuis houden.. Ze kan hierdoor erg jaloers worden.. Ook grote zus moet eraan wennen dat er een baby bij is gekomen.. Eerste tijd is dus erg belangrijk

4. MamaPrinsesje

MamaPrinsesje Actief lid

5 nov 2014
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ritme is hier al zo een 10 weken compleet weg, sinds ik thuis ven komen te zitten na ontslag..
    Dochter ging voorheen naar m'n moeder die als gastouder werkt. Nu gaat ze soms 1 soms 2 keer per week ee nog heen als ik in het huis aan het klussen ben, of ik ben er gezellig een dagje bij.
    Dus hou haar de eerste dagen lekker bij ons, als
    m'n man daarna nog een aantal dagen gaat werken als de kraamverzorgster er is, kan ik altijd nog beslissen om haar naar m'n moeder te laten brengen als ik denk dat ik het niet trek.
    Nu is ze de afgelopen weken onwijs aanhankelijk aan min geworden doordat ik dus veel met haar thuis ben, dus ben heel benieuwd wat ze er straks van gaat vinden dat ze mij moet delen..

5. rums

rums Niet meer actief

Ik zou de routine doorzetten. Dus als ze bijvoorbeeld op maandag altijd bij de oppas is dat ook door laten gaan. Maar zal haar niet naar een oppas sturen omdat er een baby is geboren.

Deel Deze Pagina