hallo Ik heb even een vraagje. Helin krijg sinds kort fruit en rijstebloem in de fles, in 1 fles per dag om te wennen aan vast voedsel. Nu wil ik haar eigenlijk ook af en toe een sapje geven, diksap ofzo, of water maar dat drinkt ze niet. Ze drinkt alleen voeding (friso) uit de fles, wat moet ik nu doen? Ik zou het prettig vinden als ze ook water ofzo zou drinken. Groetjes, Krokus
je kunt rooibosthee van zonnatura of kabouterthee proberen. de laatste is te koop bij de tuinen. of heel erg verdunde roosvicee. ik deed ook nog wel eens een heel klein beetje poeder in een flesje water. Groetjes, Miranda
Amber drinkt nog steeds niets anders dan melk. BIj het cb kreeg ik de tip om wat poeder melk door de thee te doen en dit dan af te bouwen. Maar nog niet geprobeerd eigenlijk. Ik denk dat je er weinig aan kan doen, komt vanzelf wel.
Wij hebben alles al geprobeerd en tot nog toe hier ook alleen maar melk helaas. Ik heb alle tips die ik ooit gekregen heb al geprobeerd maar niets mocht helpen, nu is ze 9 maanden en drinkt nog steeds behalve melk bijna niets anders. ik geef haar al een tijdje gewone melk tussendoor om te drinken ipv haar opvolgmelk zodat ze toch iets anders dan opvolgmelk krijgt anders zou het wel heel veel worden, maar ik ga er maar van uit dat het vanzelf zo ineens wel komt als ze toch iets groter is weer. ik blijf het aanbieden, ze heeft elke dag haar flesje met limonade bij zich maar speelt er tot nog toe alleen maar mee, dus ik kan je helaas verder geen tips geven, maar lees wel weer mee of er andere tips zijn die ik nog niet geprobeerd heb, succes in ieder geval.
Eva drinkt ook haast niets anders dan melk, ik maak me er niet zo druk om, ze zal wel drinken als ze dorst heeft ga ik vanuit. Ze drinkt 3x per dag bij mij en bij de maaltijden drinkt ze af en toe wat slokje diksap, ik denk hooguit 50ml in totaal en dat is dan als ze echt goed drinkt. En ik denk dat je beter wat meer opvolgmelk kan geven dan gewone koemelk. Dat is beter afgestemd op baby's, eigenlijk is het het verstandigst om te wachten met koemelk rond het eerste jaar.
begrijp jou redenatie wel snoopy maar punt is dat ze wat opvolgmelk echt al ruimschoots aan de tax zit zeg maar en de melk (halfvolle hier) toch echt bedoelt is zoals jij diksap geeft anders krijgt ze gewoon echt veel te veel opvolgmelk binnen en ikzelf ben bij wijze van spreke groot gebracht met koeiemelk dus dat zit wel goed. het is natuurlijk een heel verschil of je ze alleen maar koemelk geeft of tussendoor als drinken (zoals thee-water etc)
Volgens mij is koemelk zwaarder voor een kindje dan opvolgmelk... dus kan je beter de tax wat opvolgmelk overschrijden dan koemelk geven, lijkt me. En dat jij er mee groot bent gebracht zeg niets, ik ben ook groot geworden terwijl ik nog geen 2,5 kilo woog bij de geboorte omdat mijn moeder de hele zwangerschap heeft gerookt. Goed is het niet en de inzichten zijn niet voor niets veranderd. Waarom geef je zoveel opvolgmelk eigenlijk? Eva drinkt nog hooguit zo'n 500ml melk op een dag (bv) en de rest is vaste voeding.
omdat ik wil dat ze genoeg te drinken binnen krijgt en ik een potje fruit en groente niet zie als vocht zoals het cb me verteld en dat ik me geen zorgen moet maken, ik vindt eten en drinken 2 verschillende dingen, ze zal ongetwijfeld niet uitdrogen als ze niet veel drinkt terwijl ze wel goed haar groente en fruit eet maar zoals ik al zeg ik vindt daar een groot verschil in zitten,en ik kijk daarbij hoe ik ben opgevoed en groot gebracht, en hoe dat bij de andere is gegaan heel anders dan met mijn jongste maar tis niet anders vandaag of morgen drinkt ze vanzelf wel wat anders en of je nu halfvolle melk geeft of opvolgmelk wat betreft het verteren zit er niet zo veel verschil in en is gewone koemelk sneller verwerkt dan opvolgmelk juist omdat er in opvolgmelk veel meer zit dan in koemelk maar dat terzijde. (simpel de ingrediënten van beide lezen)
plast ze goed? als dat zo is dan zou ik me niet zo druk maken over de hoeveelheid vocht ik begrijp uit je verhalen dat heelveel wat ze krijgt uit de fles komt en dus vloeibaar is? dan krijgt ze volgens mij wel genoeg binnen
Hoeveel opvolgmelk mogen ze hebben dan? Dat is toch genoeg aan vocht lijkt me? En fruit en groente zit zeker wel veel vocht in, dat telt echt wel mee. Aan een potje kan je zelfs nog extra water toevoegen (kreeg ik als tip van het cb, maar ik geef alleen maar vers fruit in stukjes ). Er is niet voor niets opvolgmelk en ze adviseren niet voor niets om voor het eerste jaar geen koemelk te geven. Maar goed, is natuurlijk je eigen keus. Ik zou het anderen in ieder geval niet adviseren.
sorry maar dat er niet voor niets opvolgmelk is, daar kan ik me niet in vinden! ze kunnen alles adviseren maar er veranderd ook veel van wat ze adviseren ze adviseren allemaal voor de eerste verjaardag geen koemelk te geven maar Yoghurt mogen ze al vanaf 4 maanden hebben en naar mijn weten wordt yoghurt ook gemaakt van koemelk, dus die theorie slaat voor mij nergens op dat is gewoon een manier om de duurdere opvolgmelk te verkopen ik heb daar zelf overigens nooit gebruik van gemaakt, mijn kinderen kregen langer als 1 jaar BV en daarna gewoon koemelk, zonder problemen
Yoghurt is iets heel anders dan gewone onbewerkte koemelk... En het advies van de WHO is bijvoeding vanaf 6 maanden. Het is maar net waar je je info vandaan haalt... Maar neemt niet weg dat yoghurt iets heel anders is.
onbewerkte koemelk wordt helemaal niet verkocht en daarbij is de koemelk die we in de nederlandse supermarkten zodanig aangelengd dat men nauwelijks nog kan spreken van koemelk Ik weet wel waar ik mijn info vandaan haal. en in yoghurt zitten ook koemelkeiwitten (aldus de info van trosradar) maar geloof gerust wat je wil geloven snoopy!
Yoghurt is beter verteerbaar dan melk... En waar haal je vandaan dat koemelk is verdund? En dan nog... het is en blijft koemelk en minder goed verteerbaar dan yoghurt. In allebei zitten koemelkeiwitten inderdaad. Ik schreef toch niet dat het niet zo was? Het maakt niet zoveel uit wat ik geloof, ik geef bv tot in ieder geval 1 jaar en nu af en toe wat hapjes yoghurt. Als de algemene adviezen zijn om geen koemelk te geven voor het eerste jaar, zal dat wel niet voor niets zijn toch?
vanaf het moment dat ik kinderen heb (dus 4 jaar) adviseerd "men"continu weer iets anders, wat het ene moment goed wordt bevonden, is het volgende moment weer slecht bevonden ik geef alleen aan dat ik niet alles geloof wat "men"beweerd. zo was in 2004 venkelthee zeer aanbevolen en in 2006 werd het ten zeerste afgeraden!Door dezelfde gezondheidsorganisatie! En voor iedere info is wel een voor en tegen te vinden. zelf heb ik nooit opvolgmelk gegeven maar mijn kids kregen langer als 1 jaar BV dat is naar mijn mening niog het allerbeste. Maar ik geloof niet dat koemelk zo slecht is, het is alleen ter voorkoming van allergie, maar als die allergie er niet is is er ook geen probleem. en er zijn veel mensen op groot geworden daarbij zet ik wel mijn vraagtekens bij die opvolgmelk in die babyproducten vinden ze tegenwoordig ook de raarste dingen zoals onlangs in China
wat veel reacties al, ik geef zoiezo (nog) geen koemelk. Ik weet nog van mijn zoontje dat we naar turkije gingen toen hij zes maanden was en dat ik hem een flesje gaf met sapje in het vliegtuig voor het slikken. En nu gaan we in dec weer naar turkije en toen dacht ik dat moet ik natuurlijk weer doen ivm druk op de oren enzo. Ik zal in ieder geval proberen om lauwwarme thee te geven, kijken of ze dat wil, vind het wel prettig als ze drinkt na het fruit ofzo.
SeRa24, ze plast wel goed hoor, maar tis ook gewoon voor mijn eigen gevoel en dat ik weet wat ze dronk toen ze nog gewone melk nr 1 dronk en dan moest minderen vanaf het moment dat ze over ging op opvolgmelk, bij de andere had ik dit probleem niet, want die dronken tussendoor gewoon goed, en ipv dat zij destijds thee-water-limonade enzo kregen krijgt zij koemelk. ik maak me er verder ook geen zorgen over hoor, dat ze andere dingen gaat drinken komt vanzelf wel. Ik moet alleen zeggen die kleine discussie over wel of geen koemelk voor het eerste jaar, en dat yoghurt beter te verteren zou zijn daarvan kan ik alleen maar zeggen kijk naar hoe beide bereid worden en waar wat aan toegevoegd wordt, en zelf het verteren van kun je gemakkelijk op internet terug vinden, daarbij ben ik niet iemand die alles opvolgt wat een WHO adviseerd want zelfs zijn zijn in de afgelopen 20-25 jaar van andere adviezen teruggekomen dmv nieuwe onderzoeken. er zijn nu toch ook weer nieuwe onderzoeken die uitwijzen dat het zelfs beter is om vanaf 4 maanden te beginnen met koemelk in plaats van daarmee te wachten tot 12 jaar dit in verband met het verminderen van allergieën. Is pasgeleden nog in het nieuws geweest. Nu is dat voor mij geen leidraad maar wel hoe ik ben opgevoed en het idee dat alles tegenwoordig kankerverwekkend is en je bijna niets meer zou mogen eten of drinken tijdens zwangerschap,borstvoeding etc dat ik inmiddels zoiets heb van je kunt ook overdrijven hoor. precies wat jij al aangeeft over dat venkelthee gebeuren, zo zijn er tientallen dingen die eerst geadviseerd werden en nu weer worden afgeraden en zo zal het altijd blijven zijn, net zo goed als die nieuwe onderzoeken over de dioxines in borstvoeding enzo zou ik er niet raar van staan te kijken dat men over 20 jaar weer iets anders adviseert wat betreft borstvoeding, en zo kan je nog wel even doorgaan. sorry hoor, maar dan zou ik graag willen weten waar jij (snoopy) het vandaan haalt dat yoghurt wat in het turkije dikke yoghurt genoemd wordt) zelfs beter te verteren zou zijn dan koemelk? yoghurt wordt gemaakt van melk waar bacteriën aan toe worden gevoegd waardoor de melk zuur en dik wordten dan nog wat is er zo rampzalig aan dat je kindje iets eet of drinkt wat iets minder goed te verteren is dan het ander? tussen de 4 en 6 maanden adviseert men om te beginnen met bijvoeding wat is slechter te verteren voeding (fruit-groente) of melk? denk dat melk uit die 3 het beste te verteren is dus die vergelijkging snap ik niet zo goed, maar wat ik al zei, maakt mij niet uit, ik doe waar ik me goed bij voel, en ik voel me er goed bij om mijn kleine gewone melk als tussendoor te geven ipv nog meer opvolgmelk. dat overspannen gedoe hier soms wordt je niet goed van hoor, sorry dat het cru overkomt, maar zo voel ik het hier af en toe wel. af en toe heb ik zoiets van mensen doe normaal jullie doen net of jullie ouders het vroeger zo verkeerd deden, jullie doen net of het nu tegenwoordig allemaal zo goed en gezond is, voor iets tegenwoordig op je bordje komt is het tig keer bewerkt (bespoten,ingeënt) met weet ik veel wat en we eten er bijna allemaal van, we worden er allemaal groot van, net zo goed als dat we allemaal groot zijn geworden op de manier zoals men het vroeger deed.
Ik hoop het voor je Krokus, hier is gewone melk in ieder geval iets dat ze wel drinkt tussendoor, maar zou blij zijn als ze eindelijk iets anders dan dat zou drinken.fijne vakantie en ik hoop dat je kleine tegen die tijd gewoon lekker ander dingen drinkt (thee-water-diksap etc) groetjes sjaan
hier had ik trouwens niet aan gedacht, maar vind het een hele hele goeie tip, ga het vandaag ook meteen doen.