lage suikerwaarde

Discussie in 'Gezondheid' gestart door bolkje, 3 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Al zo lang ik me kan herinneren heb ik er af en toe (misschien enkele keren per maand, maar ik denk nog wel minder) last van dat ik trillerig en 'eng' word. Meestal wel met een aanwijsbare reden, namelijk dat ik dan te lang niet heb gegeten of een grotere inspanning dan gewoonlijk heb gedaan. Als 'zelfmedicatie' neem ik dan vaak een stuk chocolade of een blikje cola.... Dit is mij toen ook aangeraden door de dokter....

Nu had ik er op een keer ook last van terwijl ik op mijn werk was, en omdat we daar een bloedsuikermeter hebben was ik wel eens benieuwd. Mijn suiker bleek toen net op de rand van gezond en hypo (te laag) te zitten. Na een bakje vla en een paar boterhammen voelde ik me weer prima.

Maar nu vroeg ik me af: is dit dan een vorm van suikerziekte of ben ik gewoon gevoelig voor die schommelingen? Moet ik er wat mee ivm zwangerschapssuiker, of is dat alleen als je suikerwaardes te hoog zijn?!

2. Sandrasv

Sandrasv Actief lid

9 mrt 2013
    253
    0
    0
    NULL
    Tilburg
    Ik heb zwangerschapsdiabetes gehad en hoewel schommelingen niet goed zijn ging het juist om de te hoge waardes. Die hypo's die jij omschrijft heb ik regelmatig ook als ik niet zwanger ben idd door te weinig eten. Volgens de dietist toen was dat geen diabetes maar kon dat iedereen gebeuren en voor de zw. diabetes kreeg ik zo'n test met suikerdrankje waardoor het eruit kwam...

3. San987

San987 Fanatiek lid

21 okt 2012
    1.516
    98
    48
    Volgens mij heb je geen diabetes. Dit heb je als je suiker niet goed opgenomen kan worden in je bloed.

Ikzou eens en paar dagen bijhouden wat je eet. Wellicht eet je teveel 'snelle' suikers waardoor je suikerspiegel te snel daalt en je je eigen flauw voelt.
    Alleen een blikje cola en chocolade is dan niet genoeg. Je neemt dan alleen snelle suikers, waardoor je suikerspiegel weer snel daalt. Probeer dan altijd snelle en langzame suikers te eten.
    Wij geven clienten altijd sterke ranja (snelle suikers) en een boterham (langzame suikers)..

4. Dat is wel een goede, ja... Ik neem wel vaak snelle suikers. Tnminste, daar grijp ik snel naar als ik me wat 'flauw' voel... Maar daarmee hou je het probleem dus eignelijk wel in stand, zeker? :)

Deel Deze Pagina