vriendin die liegt

Discussie in 'De lounge' gestart door bengel, 10 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bengel

bengel Niet meer actief

hoi hoi
    ik weetniet wat ik hiermee moet
    mijn vriend heeft een hele goede vriend, en ik ga ook regelmatig met zijn vriendin om. Ikmerkte al dat je in haar straatje moet passen want anders laat ze je als het ware stikken.
    Nu hadden we zaterdag j.l. eigenlijk afgesproken om te bbq. We zouen vrijdag alles inslaan, ik zou haar bellen. na 100 pogingen had ik opgegeven haar te bellen. Zaterdags werkt ze tot 5 uur..dus moesten we dan nog boodschappen doen, maar dat lukte mij weer niet, want mijn vriend was werken, dus ik had geen auto (en zij heeft geen rijbeweijs) dus kon niets halen.
    Dus ik verplaats de bbq naar volgende x. Geen probleem, dan kwamen ze gewoon om acht uur op visite.
    smst ze om 8 uur dat ze moe waren en dat ze een andere keer komen.
    Oke, dat kan, maar toen wij naar de mac donalds gingen s avonds om iets te halen en langs hun huis reden zagen we dat het bij hun donker was en auto van hem weg. Dus zei tim, ze zitten bij ... en ...
    Hij wist waar ze woonden, en wij langs gereden.
    Daar zaten ze dus. En ik was niet boos dat ze daar zaten, maar dat ze tegen me heeft gelogen. wat MOET ik hier nu mee. ene kant wil ik haar laten zitten, maar hij en tim zijn goede vrienden. Maar ja hij liegt net zo hard mee dat ze moe waren en niet kwamen.
    zucht...
    en zoveel vrienden hebben we nu ook weer niet (eigenlijk 2 andere stellen maar, waarvan 1 al 8 jaar en de andere zijn onze buren al 5 jaar, maar dat gaat ook super)..
    wat te doen? wat zouden jullie doen?

gr bengel

2. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    hey

ik zou het gewoon wat rustiger aan doen.met die vrienden. en het meer van hun kant laten komen. en dan zie je meteen hoeveel intresen ze echt in jullie hebben. en dan kan je er altijd over praten.

Wij hebben ook weinig vrienden.maar heb liever een paar echte goei dan veel vrienden waar van je niet op aan kan.

groetjes sabrina

3. Moesje1

Moesje1 Niet meer actief

nou das nou ook niet echt aardig van der..
    ik zou het er toch eventjes met der over hebben.. dat jullie toevallig langs hun huis reden en dat alles donker was en de auto er niet stond.. kijken hoe ze daarop reageert... laat het gewoon even allemaal aan hun over de komende tijd..

4. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    Nu weet je wat je aan ze hebt.
    Ik zou er in jouw geval pas wat van zeggen als de situatie het toelaat. Niet een hele discussie, maar iig. even laten weten dat jij weet er gebeurd is die avond.

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Jeetje zeg, het lijkt net alsof je met een stelletje kleuters te maken hebt :confused:

6. bengel

bengel Niet meer actief

ja ik zei ook al tegen tim dat het net een kleuterschool is (ze heeft wel meer van die dingen gedaan: iemand die iets over haar geroddeld had ofzo, is ze op hoge poten bij aan de deur gegaan, terwijl zij ds over iedereen, dus ook ons roddelt)

Ik heb tegen tim iig gezegd dat ik niet meer bel.
    Tim heeft ook zoiets zoek het uit, maar wil wel even laten weten als HIJ tim belt wat hij ervan vindt.
    TIm heeft immers zo ongeveer hun hele huis opgeknapt; houten vloer gelegd, keuken gezet..stank voor dank heet t toch?

Sabrina: je hebt gelijk hoor liever weinig vrienden maar echte..
    Die andere vriendin is mijn maatje door dik en dun. Had haar een speciaal sms gestuurd, krijg ik net zo'n speciaal lief sms terug.
    Ik heb haar tijdje terug ook kaartje voor Dirty dancing gegeven, voor alle steun afgelopen 2 jaar datik in mmm zat, maar bij haar weet ik ook dat ze hier dankbaar voor is..

Grr..en toch kan ik me er over opwinden.

7. Mila24

Mila24 Fanatiek lid

30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik zou hun niet per se te vriend houden omdat jullie anders geen vrienden meer zouden hebben.
    Als het niet klikt met een stel is dat erg jammer natuurlijk maar ik zou persoonlijk zelf niet om willen gaan met mensen die je zo behandelen, het gevoel van we zijn goed als ze niks anders hebben.
    Ik denk dat als je echt goede vrienden bent je elkaar eerlijk kan vertellen hoe je hier over denkt, anders is voor mij die vriendschap niks waard.
    Dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening en ik snap jouw reactie ook heel goed maar op den duur zal dit toch confilcten gaan geven meid.

8. lieniej

lieniej Actief lid

24 mei 2007
    497
    0
    0
    Ik zou er niet te veel woorden aan vuil maken, dat kost weer zoveel energie die zij waarschijnlijk niet waard zijn. Je weet nu ongeveer hoe die twee in elkaar steken en dat je niet veel aan ze hebt als vrienden. Laat ze maar een beetje links liggen en trek dan gewoon lekker wat meer op met de mensen waar t wel goed mee klikt. Zo zou ik t doen, denk ik.

Succes!

9. mark en maria

mark en maria Fanatiek lid

5 mei 2006
    1.125
    0
    0
    noord holland
    wat vervelend is dit voor jullie
    maar ik zou inderdaad wat al meerdere malen gezegd is het toch wat meer laten rusten en kijken of er wat van hun kant af komt
    zo wel dan kan je zeggen dat het vrienden zijn
    zo niet weet je wat je dat het geen vrienden zijn

succes en probeer je er niet al te veel over te piekeren

gr maria

10. bengel

bengel Niet meer actief

dank jullie wel voor de reacties...
    ik weet dat jullie gelijk hebben hoor...
    vind t voor tim zo sneu omdat hij zo goed met hem overweg kan. Maar tim zelf heft ook zoiets van HO, zo ga je niet met ons om, liegen..
    en als t nou was omdat ik (eindelijk) zwanger ben, maar dat is het niet, ze heeft er zelf al 3, en wil absoluut niet meer..
    ze is wél jaloers op dat we financieel goed boeren, maar ja, wij werken dan ook allebei daarvoor en zij werkt niet.

ach, ik laat effe niets van me horen, eerste stap ligt bij hun, en op dat moment laat ik wel weten dat ik niet van liegen hou....had ze eerlijk gezegd we gaan liever naar die vanavond, no problemo, niet leuk voor ons, maar weleerlijk en dat is het nu niet..

11. Ik zou het gewoon zeggen,vind dit niet kunnen.
    Zijn zeker geen vrienden als ze moeten liegen.

Pfff echte vrienden zijn zeldzaam.

12. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Lekkere actie.
    Dan hebben ze aan mij toch echt een verkeerde.

Ik zou ze er mee confronteren, en kijken wat hun reactie is.
    En zeker als dit soort dingen al vaker gebeurd zijn is dat voor mij een reden om een vriendschap te verbreken.

Betekend natuurlijk niet dat Tim niet meer met zijn vriend om kan gaan.

13. mam85

mam85 Fanatiek lid

3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    zo lekker voeg naar bed gegaan? als ze zeggen van ja.. dan weet je dat ze liegen.. maar misschien zegt ze ook wel eerlijk dat ze toevallig nog bij ... en ... zaten... je weet toch niet zeker of er een verkeerde gedachte achter zit?

14. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Jaaa , mam 84 Sluit me helemaaaal bij je aan !
    Als ze dan nog steeds liegt gewoon ermee confronteren ! Ojaa ? Had je zeker een slaappartijtje ;) hahaha . Nee grapje maar het zou voor mij ook zeker wel een reden zijn om een vriendschap te verbreken !
    Liegen bah , komop nou

Liefs Melanie

15. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Wat een kl*te streek zeg.. Ik zou me er ook niet prettig bij voelen. Ik zou hun er ook mee confronteren.
    Vind het wel een goed idee om te vragen, lekker vroeg naar bed gegaan?
    Ik zou het er in ieder geval over hebben.
    Sterkte en succes!

16. sas30

sas30 Actief lid

18 jan 2008
    342
    0
    0
    verzorgende
    gelderland
    Zoals hierboven eigenlijk al gemeld word als het zo moet en jij steekt er energie in en je krijgt er niks voor terug dan weet je wel hoe het verder moet toch.
    En zoals je al zei je hebt toch nog andere vrienden die wel echt voor je klaar staan en niet tegen je liegen.

succes saskia

17. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Huh? In je verhaaltje zeg je toch dat zij zaterdags werkt tot 5 uur? :confused:

18. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Ja dat heb ik ook gelezen! :confused:
    Huh? :(

19. bengel

bengel Niet meer actief

dat klopt ja, dat ze zaterdag tot 5 uur gewerkt heeft, maar dat is puur op oproep en als ze zin heeft...dus eigenlijk bijna nooit..

groetjes

20. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Hmmm geen leuke situatie, het moet niet zo moeilijk zijn om gewoon eerlijk te zijn toch? Ze had idd gewoon kunnen zeggen hoe of wat.

Ik ben persoonlijk van mening dat je geen (goeie) vriendinnen met haar hoeft te worden of zijn alleen omdat je vriend en haar vriend zo goed met elkaar gaan. Je vrienden moet je zelf uitkiezen.

Mijn vriend en ik hebben verder ook onze 'eigen' vrienden maar de 1 zijn type hoeft niet persé de ander zijn of haar type te zijn toch?
    Gewoon doen waar jij je goed voelt meid! Succes.

Deel Deze Pagina