Wij hebben (beetje laat) toch besloten om een kraamfeest te gaan geven. Maandag word ik ingeleid en ons kleine mannetje zal zeker de eerste week in het ziekenhuis moeten blijven omdat hij te klein is. Als hij eenmaal thuis is heb ik geen zin in dagen vol met bezoek. Heeft er iemand tips ? Wat is juist wel of niet handig. Ik heb namelijk een beetje haast wil de datum en locatie op het geboortekaartje hebben
kraamfeest is dan best een goed idee inderdaad, wij hebben ons kraamfeest afgeblazen omdat iedereen zo brutaal was toch voor die tijd ons kindje nog te willen zien, leuk natuurlijk al die geinteresseerde mensen maar dat was niet de essentie van een kraamfeest. dus 1 tip: zet duidelijk op de uitnodiging dat het niet de bedoeling is als alsnog iedereen langskomt voor het kraamfeest omdat jullie al zo´n moeilijke start hebben gehad en eerst rust willen. heel veel sterkte maandag! dat je maar een prachtige gezonde wolk van een baby mag vasthouden volgende week.
Wij hebben er eentje gehouden bij ons zelf thuis 2 weken terug en ik doe het nooooit meer. Er waren toch al veel mensen bij ons thuis gekomen en zelfs onverwachts toen ik nog in het zkhs lag met de opmerking tja we konden het toch niet laten hoor pffff kwaad dat ik was! en achteraf hoorde ik via via ook geroddel over dat ze het stom vonden dat we een borrel hadden gegeven en dat ze ons kindje niet goed hebben kunnen zien en dat vonden ze belachelijk en ook waarom het een borrel heet als wij geen alcohol schonken.....nou ja! Maar tips ehm ff denken wij hadden plastic bestek en bordjes en gewoon op tafel schalen met gesmeerde beschuitjes en voor de kinderen had ik soesjes in de witte chocolade gedoopt en vervolgens door de muisjes heen en hetzelfde met soepstengels. Ik had wit met blauwe spekjes en snoepjes en wat nootjes en chips en flessen fris op tafel gezet, self service. Zorg misschien dat er kleurplaten liggen voor de kinderen of een filmpje opzetten. Succes!
hoi linda wij hebben ook een kraamfeest gegeven , toen mijn zoontje al 2,5 maand was. hij is te vroeg geboren ik zou op het kaartje zeker aangeven op welk tijdstip het de bedoeling is te komen , wij hadden een middagstop om even tot rust te komen. wij hebben ook een eindtijd aangegeven zo voorkom je dat gasten blijven hangen voor de avondmaaltijd. idee: zet kaartjes met pennen op de tafel , dan kunnen de gasten een wens opschrijven voor je baby. leen ergens grote thermosflessen voor de koffie ik heb bewust mijn baby niet aan andere gegeven. dit voor de rust. maar dat is natuurlijk je eigen keuze veel succes met de bevalling en geniet spinnekop
wij hebben toen tim 6 weken was ook een kraamfeest gegeven en duidelijk op het kaartje het adres van de locatie laten zetten en verder niks geen tekst van .. wil je komen bel even ofzo .. verschillende reactie's op gehad de een vond het wat de ander niet wij zelf vonden het GEWELDIG ik had een shit bevalling en was nog niet eens bijgekomen na 8 weken dus gelukkig ook geen visite thuis van 2 tot 6 hebben we het gedaan zo had tim er ook maar een keer "last" van hebben maar 2x thuis visite gehad en niks geen troep en zooi ! zorg wel dat je iedereen ff tijd kan geven en een ander dus op je kindje let .. is zo veel fijner voor jezelf we hebben 1x beschuitje laten doen drinken vrij en 3x hapjes langs laten komen ... was meer dan genoeg op zondagmiddag kon iedereen eigenlijk wel en anders pech .. succes met bevallen !!
Hey meid, Het zat er ook wel aan te komen he dat je ingeleid zou worden. In ieder geval ben je na maandag van die onzekerheid af!!! Heb je inmiddels nog een nieuwe groeiecho gehad, of weet je welk gewicht ze je kleintje schatten? In ieder geval enorm veel succes!!!!!!! On-Topic: Wij hebben iedere keer getwijfeld over wel of geen kraamfeest. Ik ben blij dat ik het niet gedaan heb, iedereen kwam toch zomaar ineens binnenvallen in het ziekenhuis (want ja daar hoef je niet te bellen maar heb je je aan bezoektijden te houden). Vrienden van ons hebben ook 1x een kraamfeest gehouden en doen dit geen tweede maal. Zoals reeds eerder gezegd komt iedereen toch wanneer het hen uitkomt maar vooral om het volgende: mensen zeiden na afloop van de borrel: We bellen van de week wel even om een afspraak te maken om de kleine eens goed te bewonderen........ Zij zaten dus met dubbele visites. Ga je er toch voor moet je het lekker thuis doen. Heb je beschikking tot een draagdoek? Zo ja, hou de kleine lekker heel het feestje bij je, zo heb je geen blikken en irritante vragen van mag ik even vasthouden, of waarom zij wel en ik niet etc... (zo'n doek ziet er ingewikkeld uit waardoor mensen al niet snel meer vragen of ze de kleine vast mogen houden. Maar ook geen gezichten en handen in de kinderwagen. Plus dat jullie kindje te klein is heeft het veel rust en geborgenheid norig (believe me.... mijn jongste was dysmatuur en was zooooooooooooooo snel overprikkelt!!!! en dan zit je ineens met een huilbaby). In ieder geval heel veel succes meis en laat me nog even weten hoe je bevalling etc... verlopen is, en hoe de kleine het doet.
Wij gaan het ook doen, omdat manlief in de zomer veel moet werken en ik heb geen zin om al onze prive tijd aan de kraamvisite op te offeren Is wat mij betreft ook meer voor de kennissen en mensen die we maar weinig zien. Andere mensen mogen natuurlijk wel vaker komen Wij gaan het wel op een locatie doen met catering erbij, lekker makkelijk voor ons! En dan van 3 tot 5 ofzo.
ik snap niet dat ik hier elke keer zie dat iedereen dan toch langs komt ! mijn kraamhulp was er voor om dat dus mooi tegen te houden en daarnaast wist iedereen dat het ff niet te doen was .. want iedereen kent wel iedereen zo'n beetje het praatje ging snel genoeg zo te zien is het bij jullie ook ff genoeg en heb je tijd voor jezelf nodig ! neem die dus ook wij hebben ons dus echt aan deze dag gehouden ... en de visite ook degene die ik zelf wou zien zijn idd op eigen verzoek eerder langs geweest ..
Ik heb spijt dat ik geen kraamfeest heb gegeven, werd helemaal gek van al die visite we hadden geen avond voor onszelf en een ritme was ook al moeilijk te krijgen en ja toen moest ik weer werken......
Wij hebben toen Finn 3,5 week was een kraamfeest gegeven. Mijn man werkt onregelmatig dus was het gewoon niet handig omdat steeds maar visite te hebben, helemala toen we zagen dat er bij ons nichtje toen ze 4 maanden was nog "kraam"visite kwam! Wij hadden een gedichtje op het geboorte kaartje: Omdat ik net geboren ben en nog niemand ken. Mag ik een feestje geven, Kom je ook heel even? En dan een regeltje met de datum en tijden. We hadden van 12.00 tot 15.00 op zondagmiddag. Om 16.00 was echt iedereen weg. Het was een groot succes, ja oke, mensen krijgen niet allemaal je kind op schoot, maar dat vind ik sowieso niet nodig, het is geen speelgoedje wat van hand tot hand kan gaan! Er is eigenlijk maar 1 gezin geweest wat wel tussendoor kwam, daar was ik in eerste instantie niet blij mee, helemaal omdat ze om 22.00 nog niet weg waren en ik maar gewoon naar bed ging! Maar achteraf gezien had ze een heeeeeeeeel mooie geboorte tegel geborduurd en wilde ze die graag geven. Uiteraard zijn mijn zussen en broertje en schoonzus en onze ouders/grootouders wel gewoon langs geweest. Maar collega's, vrienden, ooms en tantes e.d. zijn allemaal op het feestej geweest en vonden het heel leuk! Mijn moeder en zus hebben geholpen met drankjes e.d. op het feest, zodat ik en mijn man daar niet aan hoefde te denken. Verder hadden we soesjes met muisjes gemaakt en beschuit met muisjes. en mn schoonzus had hele mooie cupcakes gemaakt en een super geboortetaart. Ik vond het een succes en ga dit zeker bij een volgende weer doen! Trouwens ook omdat het rust geeft, maar ook omdat wij een hond hebben die heeeeeeeeeeeeel erg zenuwachtig wordt van bezoek en mensen die ze niet goed kent...ze kan daar heel bang van worden. Nu is zij lekker een dag bij mn zwager geweest en heeft ze heeeeeeeeeerlijk gespeeld met hun hond.
wij zijn nog aan het twijfelen of we wel of geen kraamfeest moeten houden. aangezien mijn man vrachtwagen chauffeur is en hij heel veel van ons 1e kindje heeft gmist wil ik het nu wel een beetje anders doen. maar ben idd ook bang dat mensen toch zomaar langs komen. al moet ik zeggen dat we dat bij de 1e spruit niet hebben gehad, toen heeft iedereen netjes gebeld .......... we verwachten in februarie onze 2e spruit.. wie kom maar op de verhalen