.De nachten beginnen weer kouder te worden helaas! Ik heb de hele zomer lang in Elena's bedje geen deken of laken ofzo gedaan, omdat ze er toch niet onder, maar op ligt en ze helemaal onder de kreukels wakker wordt. Elena slaapt nu met een romper, een pyjama en een dunne slaapzak aan, maar toch heeft ze 's ochtends koude wangetjes en handjes. Ik heb al een weekje haar deken en laken weer in haar bed gedaan. Ik stop haar netjes in maar ze blijft er niet onder liggen, ik tref haar elke keer omgekeerd in haar bed aan. Hoe leer ik haar slapen onder het deken? Of is dat een onmogelijke vraag
hmmz wel een goeie vraag hier slaapt ze ook met een deken maar hier ook iedere keer als ik bij haar kom ligt ze er niet onder gen idee wat ik eraan kan doen ik heb zelf wel het gevoel als ze het koud krijgt ze er wel onder gaat liggen...
Nou, dat heb ik wel vaker gehoord idd maar dat betwijfel ik dus. Ik weet niet of ze wel doorheeft dat dat ding waar ze nu alleen maar last van heeft er voor is om haar tegen de kou te beschermen.
als je haar nou een dikkere slaapzak aantrekt? hier trekt ze de deken nu zelf over maar ze is natuurlijk iets ouder
En de slaapzak vast leggen onder het matras helpt dat niet? Hier ligt meneer in een slaapzak vast en blijft keurig onder de dekens liggen.
Die van ons wil ook echt niet onder de dekens, ook niet als ik 'm vastleg met z'n slaapzak onder z'n matras, want dan krijgt ie de deken er wel met z'n handjes vanaf. Maar ik had al bedacht om 'm in de winter gewoon in een winterslaapzak met mouwen te leggen, ik denk dat dat wel warm genoeg is.
hier hetzelfde probleem ik tref mijn dochter altijd omgekeerd aan in bed. ik denk dat het niet echt een kwestie van leren is maar dat het vanzelf wel komt.
Hier hetzelfde probleem: dochterlief kruipt alle kanten op en ligt dus nooit onder een laken/deken. Ik dek haar in het begin wel altijd toe, vind ik erbij horen, maar heb niet de illusie dat ze langer dan 10 min onder dat ding ligt. Ik heb gewoon dunne en dikke pyjama's en dunne en dikke slaapzakjes, dan kan je alle kanten op. En inderdaad, als het echt winter wordt, een slaapzakje met mouwtjes. Ideaal!
Inderdaad, maar dat kan lang duren. Was zelf ook altijd zo'n draaikont en lag op mijn 11e nog regelmatig omgekeerd in bed hoor. Niet druk over maken, uiteindelijk komt het goed Overigens worden oudere kinderen vanzelf wakker als ze het te koud hebben, maar baby's (en dreumessen) niet. Dus je moet er wel zelf op letten!
mijn dochter wordt vaak s'nachts wakker als ze het koud heeft dan huilt ze even en roept mama, ik dek haar dan weer goed toe. van de winter doe ik ook een slaapzak gebruiken.
Hier hetzelfde. Heb maar alvast een winterslaapzak gekocht. Denk dat je er verder weinig aan kan doen
Hmmz goede vraag! Mijn dochter wil niet onder een deken.. Ze krijgt meestal een majootje aan onder haar pyjama. Tips voor slaapzak uittrekkers..Doe m achterstevoren aan. Deed ik bij mn dochter, kon ze m niet meer losmaken.
Een dikkere warme slaapzak.? Hoor dat koude wangetjes op handjes niet echt de indicatie zijn om te meten of ze het warm of koud hebben. Hoe voelt haar nekje.? voetjes..? Als die lekker warm zijn zal ze het niet koud hebben.
Ik heb juist gehoord dat het gezond is om koude handjes te hebben.... al heeft Hugo hier nooit last van, die heeft 't altijd warm!
Nou ik refereer het altijd aan mezelf. Als ik het zelf koud heb in bed, krijg ik ook altijd koude wangen, een koude neus en ijskoude handen en voeten. Vandaar.
Ik ken het probleem! Mijn dochter van bijna 2,5 jaar slaapt nog steeds in een slaapzak, omdat ze door al het draaien in bed niet onder de dekens Voor mijn zoontje geldt het zelfde, dus ook voor hem een lekkere warme slaapzak. Maak me er maar niet druk om, ze pakken vanzelf wel hun deken als ze oud genoeg zijn denk ik.
Is dat zo? Hoe zit dat dan? Zou goed nieuws zijn, want mijn dochter heeft net als ik heel snel koude handen. Bij haar worden ze ook heel snel blauw en dat vind ik toch wel een naar gezicht, al kan eht geen kwaad...
Hier ook zo'n meid die haar deken als kussen gebruikt. Ze gaat er volgens mij echt niet onder liggen als ze het koud heeft. Dus maar een winterslaapzak gekocht voor dadelijk. Sinds deze week vind ik haar alleen elke keer in bed zonder slaapzak aan, ze kan hem zelf uitdoen grrrrrrrrrrr Rits op de rug zag ik hier ook al voorbij komen. Kan ik idd ook nog proberen want ze slaapt op haar buik Heb nou het lipje ook in de slaapzak zitten.