hallo !! Ben al druk aan het zoeken geweest, maar kan wel een boel voedings-schema`s vinden vanaf 1 jaar, maar ik vraag me af hoe de overgang te doen. Dacht zelf het volgende; Nu gaan afbouwen met de Nutriolon A.R. ( is met johannesbroodpitmeel erdoor ) en gewone opvolgmelk geven ( vanaf 10 mnd ) om aan dunnere melk te wennen. Dat een week ofzo alle flessen geven en dan vanaf volgende week de middagfles bij de boterham vervangen voor gewone melk en tot het pak op is het bordje pap s` ochtends aanmaken met de opvolgmelk en de evt laatste fles die ze soms nog wel soms niet meer krijgt om 19.30u vervangen voor gewone koemelk. En dan het beste volle melk toch ? Dank je wel voor het lezen in ieder geval ... en als je tips/ ideeen / ervaringen hebt hoor ik ze graag
Hoi Hoi, Het CB adviseerde mij juist halfvolle melk. Volle melk is achterhaalt gaf ze aan, kan beter halfvolle melk pakken. Wij zijn ineens overgestapt. Gewoon halfvolle melk bij de boterham en dan een beetje opgewarmd, omdat ze natuurlijk warme melk gewend is. Gaat nu al een week perfect ! Succes! Groetjes, Sleepy
Ok dank je wel. Geef al een tijdje koude opvolg melk bij de boterham, dus ik hoef hem niet meer op te warmen. Maar jij zegt dus gewoon halfvolle melk en ineens overgaan
Hoi Hoi Ja hebben wij hier wel gedaan, en ze vond het allemaal best, ze drinkt het goed op. We doen ook de papfles s'avonds met halfvolle melk en dan rijstebloem of papje maken. Dan kunnen die kleintje ook aan de smaak wennen. Groetjes, Sleepy
Ik zou dat zeker niet doen bij een kindje wat AR voeding drinkt. Je kunt het proberen zonder johannesbroodpitmeel, maar ik zou die tussenstap van de gewone opvolgmelk er tussenuit halen. Ik heb per fles binnen een paar dagen steeds 30cc (1 schepje) van de opvolgmelk er afgehaald, en een scheut gewone melk erbij gedaan. Zo hadden wij binnen een paar dagen alle flessen steeds meer gewone melk en steeds minder opvolgmelk. Wij merkten toen dat Julia weer meer ging spugen, dus toen zijn we de gewone melk in gaan dikken met jbpm en later zijn we overgestapt op sojamelk (daar spuugde ze helemaal niet mee). Ik zou ook zeker volle melk geven. Ik snap niet waarom een CB zou zeggen dat dat achterhaalt is. Volle melk is de meest pure melk, en hafvolle melk is eigenlijk een dieet product. Die kleintjes kunnen die extra vetten heel goed gebruiken! Dus of je kind moet echt zwaar zijn, maar anders zou ik lekker volle melk gebruiken!
Mijn dochter zit precies op de middellijn met gewicht en lengte. 74 cm en 9130 gram. Dus zeer zeker niet te zwaar. Met volle melk en volle yoghurt ed heb je snel kans op overgewicht gaf het CB aan vandaar dat ze halfvol adviseerde. Zelf gebruiken wij ook alleen maar halfvolle producten. Vraag het anders eens na bij de voedingsdeskundige op deze site. Groetjes, Sleepy
Ja dat is idd je eigen afweging. Ik denk dat het ook een tegenreactie is van het CB omdat er meer kindjes met overgewicht zijn, maar dat heeft natuurlijk weinig te maken met alleen volle melk. Dat ligt aan het hele voedingspatroon! Maar goed, dat is idd wel je eigen keuze die je daar in maakt en of je kindje goed eet. De meeste kindjes eten vanaf een jaar niet meer zo erg veel, en dan kan volle melk geen kwaad.
Hoewel ik ergens kan begrijpen dat ouders van kindjes die aan de zware kant, zijn halfvolle zuivelproducten gebruiken, snap ik niet dat CB roept dat volle zuivel 'achterhaald' is. Op basis waarvan? En om overgewicht te voorkomen zou ik als instantie adviseren om geen suiker, snoep, liga's, ranja en dat soort ongezonde dikmakers te geven, en gezonde vetten juist wel te geven, want die heeft een kind nodig. Maar dat is offtopic: Wij zijn bij mijn zoontje in 1x overgestapt van opvolgmelk op soyamelk. Maar hij dronk wel de standaardvariant. Ik zou het met AR variant doen zoals Gentle het voorstelt.
Waar ik nu ineens aan denk....je hebt toch ook van die peutergroei melk in pakken....die zou je ook misschien eerst eens kunnen proberen. Daar zitten ook nog alle vitamine's in en smaakt ook nog een beetje naar opvolgmelk. Zomaar een idee hoor wij hebben het hier nooit geprobeerd omdat ze meteen gewone melk dronk.
OK thanks voor de antwoorden.. Dat is i.d. een van de dingen waar ik bang voor ben dat ze weer meer gaat spugen Gentle. Ik merk dat ze alweer meer spuugt van yoghurt en ook van thee en sap en water, daarom ben ik wat huiverig. Bedenk me ineens dat ik eens ga uitzoeken of ik gewone melk ook kan mixen met johannesbroodpitmeel. lijkt me eigenlijk geen probleem... En anders overleg ik nog eens met mijn huisarts die heeft destijds geadviseerd om A.R. te gaan geven
Alles wat naar binnengaat, zelfs water, kun je indikken met jbpm. Ik zou niet zo dunne melk gaan geven, dat is een garantie voor spugen. Op de verpakking kun je lezen hoe je vloeistoffen en hapjes kunt indikken. Voor meer advies kun je ook even met Nutricia bellen.
Ja ze heeft aan het begin wel JBP gehad voordat we op de A.R. overgingen. Maar ja ooit zal ik daar toch van moeten stappen. Ze spuugt ook al wel een stuk minder, maar ze heeft nog haar dagen zegmaar dat het weer helemaal mis is.