eiwit in urine

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door anoswing, 14 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoswing

anoswing Actief lid

8 aug 2013
    114
    0
    0
    Vorige week begon mn bloeddruk iets op te lopen maar verder niet echt klachten op af en toe misselijk en overgeven na. Vk had me op het hart gedrukt te bellen bij toenemende klachten.
    Vanavond dus gebeld en vk is langs geweest, bloeddruk weer iets hoger maar ook eiwit in urine.
    Na overleg met gyn richting het ziekenhuis gegaan daar alle onderzoeken gehad, bloed is goed, ctg is goed, bloeddruk vonden zij ook goed.
    De enige uitslag die nog op zich laat wachten is die van de urine, hier word ik rond 8uur over gebeld. Mocht dus naar huis.
    heb nog nauwelijks geslapen omdat ik me nog steeds niet lekker voel en ik me zorgen maak.
    wie heeft hier ervaring mee en wat hebben ze gedaan?

2. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Verhoogde bloeddruk en eiwit in urine was hier genoeg voor inleiding. Alleen, ik was 39.5 zwanger toen. Succes

3. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

23 okt 2013
    673
    0
    0
    Hier ook met 36 weken, uiteindelijk met pillen naarde 38 weken getrokken toen ingeleid

4. anoswing

anoswing Actief lid

8 aug 2013
    114
    0
    0
    Bedankt voor de reacties. Ik heb toch nog even geslapen maar nu weer misselijk en hoofdpijn. Vind het allemaal maar wat spannend allemaal.

5. anoswing

anoswing Actief lid

8 aug 2013
    114
    0
    0
    Heb de uitslag gekregen, alles is verder goed. Ondanks dat ik tot 2x toe positief gestickt ben op eiwit is er in het lab verder geen bijzonderheden naar voren gekomen.

6. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Alles goed in de gaten houden hoor.
    klinkt mij als zwangerschapsvergiftiging,
    daar moet je vroeg bij zijn, zelf de acute versie gehad en dan ben je niet blij.

Dus gewoon blijven bellen als je je niet lekker voelt en laat je niet afschepen,uit je angst ( ook al heb je die niet ) gewoon overdrijven.

7. anoswing

anoswing Actief lid

8 aug 2013
    114
    0
    0
    Moet ook zeggen dat ik me nog niet helemaal gerustgesteld voel. blijf vandaag in bed en hopelijk zakken de klachten dan ook een beetje...

8. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Zoals ik al zei ik had een acute vorm, ik weet er zelf weinig van, ik was namelijk meer van de wereld.

Maar elk klein dingetje nu is bij mij een alarm.
    Hoop het niet nog eens mee te maken.
    In bed blijven is goed, rustig aan doen, en echt gelijk bellen als het niet afzakt hoor,lliever te vaak bellen dan te weinig.

Beterschap, hopelijk is er niks aan de hand en heb je gewoon een griepje onder de leden.

9. mariska3010

mariska3010 Bekend lid

28 apr 2011
    509
    1
    16
    utrecht
    Klinkt als zwangerschapsvergiftiging, dus als ik jou was zou ik jezelf heel goed in de gaten houden. Ik had dit ook accuut met ons eerste kindje en werd gelijk ingeleid. Ik was toen gelukkig wel al 39.3 weken. Heel veel succes.

Liefs

10. anoswing

anoswing Actief lid

8 aug 2013
    114
    0
    0
    Ik houd mezelf in de gaten maar ik moet er ergens ook op vertrouwen dat het goed is anders hadden de testen het wel uitgewezen toch?

11. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ts:
    Ik heb dat ook gehad. Na 32 wk begon ik vaker duizelig voelen en zwarte sterretjes. Bloeddruk begin: 110/60 en nu was dat 135/85. Ze kijken na de onderdruk! Dat moet minimaal 30 punten hoger zijn dan begin.
    Verder staafje bij vk wees eiwit aan.
    Daarna ben ik vaker naar ctg etc gestuurd. Bleef bij gyn.
    Ik had altijd eiwit in urine in lab (niet veel) en hogere bloeddruk.
    Verder ook werden mijn bloedwaardes steeds nagekeken elke week omdat was niet duidelijk wat ik heb.

Met 40.3 had ik ctg en afspraak maar bloeddruk was 145/95 en bloedwaardes verandert. Toch wilden ze niet inleiden direct maar komende 3 dagen als er plek vrij komt.
    weeën begonnen al die dag gelukkig ook. 3 dagen bevalling gehad maar met keizersnede gehaald.
    Kerngezonde ik en kerngezonde baby;)

Echter er zijn vrouwen die eiwit tijdens zwangerschap maken zonder reden dus mij werd steeds gezegd ondanks eiwit, vocht, bloeddruk, sterretjes heb ik geen pre-eclampsie. Maar mijn volgende zwangerschappen gingen ze gelijk in begin eiwit nakijken en nee dat had ik niet dus pas dan zeggen ze ja je heb inderdaad zwangerschapsvergiftiging gehad maar normaal gesproken zouden ze ook nu bloedverdunners geven om het voorkomen maar doen ze niets. Ze bekijken het hoe en wat later.

Dat hoofdpijn en duizelig kan ook komen door hemoglobine vraag dat prikken eens. En zonder eiwit is geen zorgen zelf ermee zoals je ziet was dat geen echte noodzaak in te leiden. Wel bloedwaardes.

12. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Blijf vooral echt heel veel rust houden en trek aan de bel wanneer je meer/ ergere klachten krijgt. Blijven ze je controleren?
    Hier ook de ervaring met 'een beetje' eiwit in de urine. In het ziekenhuis moest ik blijven en had 1,5 dag later een spoed keizersnede.

13. anoswing

anoswing Actief lid

8 aug 2013
    114
    0
    0
    Ik snap idd het beetje eiwit niet goed, blijkbaar is het niet noemenswaardig genoeg. heb vanochtend mn vk gesproken ik heb volgende wk do mn reguliere afspraak staan maar mochten de klachten erger worden moest ik weer bellen. de eerste x bloeddruk was met 12 weken toen 112/68 nu 145/85.
    Heb net een poos geslapen maar blijf me niet lekker voelen, het word alleen niet erger denk ik...ben er nu ook zo op gefocust is misschien ook niet helemaal goed.

14. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Er is een grens wat eiwit betreft. Zodra je boven een bepaalde waarde komt, zul je 24-uurs urine moet verzamelen om pre eclampsie te bewijzen. Als je in een portie urine onder de waarde blijft, is het geen pre eclampsie. Maar dat kan het natuurlijk wel worden! Dus blijf jezelf in de gaten houden! Dat je bloeddruk stijgt is normaal aan het einde van de zwangerschap. Zolang je onderdruk onder de 90 blijft, spreken artsen van een normale bloeddruk.

Zodra je griepachtige verschijnselen gaat vertonen, hoofdpijn en sterretjes gaat zien, plotseling veel vocht gaat vasthouden of een bandgevoel om je bovenbuik krijgt of last van je maagkuiltje krijgt(bovenin tegen je ribbenboog aan) moet je gelijk aan de bel trekken! Verder rustig aan doen!

15. Sparky

Sparky Niet meer actief

Hier zeiden ze in het ziekenhuis dat de grens bij 0,3 ligt. Je mag dus wel wat eiwitten in je urine hebben maar boven de grens mag niet. Hou het goed in de gaten.

16. anoswing

anoswing Actief lid

8 aug 2013
    114
    0
    0
    Ik heb de waarden niet gevraagd maar het zal er dan onder gezeten hebben. De klachten die je beschrijft die heb ik sommige wat meer en andere wat minder dat maakt het zo verwarrend voor me. het is in elk geval vandaag niet erger geworden en morgen bekijken we de dg wel weer opnieuw.

17. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Hoe gaat het vandaag met je?

18. anoswing

anoswing Actief lid

8 aug 2013
    114
    0
    0
    Het ging vandaag iets beter dan gisteren gelukkig. ben nog wel erg onzeker maar voel me absoluut niet zieker ofzo gelukkig.

19. Martine1983

Martine1983 Fanatiek lid

4 feb 2014
    1.568
    1
    0
    Drenthe
    Fijn om te horen.
    De onzekerheid is begrijpelijk, maar gelukkig word je goed in de gaten gehouden.

20. Esmyralda

Esmyralda Bekend lid

23 okt 2013
    673
    0
    0
    Mijn eiwit zat ook net op de grens.. Daarom gewacht met inleiden maar wel rust.....

Deel Deze Pagina