Ik heb 'm er bij alle zwangerschappen uit gehaald en een paar maanden na de bevalling weer in gedaan. Dat ging prima. De piercing was niet dicht gaan zitten.
Heb mijn piercing zo'n acht jaar (!!!) voor de zwangerschap eruit gehaald. Doordat de huid boven het tunneltje zeg maar dun is, is het een grote brede striem et uitlopers geworden. Dus tja of je hem er nu uithaalt of later of helemaal niet, dat hoeft niets te zeggen over of het litteken mooi blijft, je navel mooi blijft, en hoe het er uiteindelijk uit gaat zien. Hoop voor je dat je in ieder geval niet net zo'n lelijke plek er aan overhoudt als ik!
ik heb toen ik 14 was een navelpiercing gezet...toen ik 19 jaar was eruitgehaald vond het niks meer...toen ik met 22 jaar een x voor de gein ee piercing weer erin probeerde te zetten ging dat aardig goed...hij is nu nog steeds niet helemaal goed,..misschien als je hem wanneer je buik harstikke dik wordt eruit kan halen en krijg je hem na je zwangerschap er zo weer in...mij lijkt een piercing bij een dikke buik geen gezicht hoor maarja dat is natuurlijk persoonlijk
Toen mijn buik begon te groeien heb ik hem eruit gehaald. Om de week even een keer door het gaatje halen en hij kan er na de bevalling weer in.
Ik heb hem er ook uitgehaald toen ie niet lekker meer zat. Na de zwangerschap kon ie er gewoon weer in. Zwangerschapspiercing had niet gekund bij mij, stond veel te strak dat vel, was ook de 1e plek waar striae ontstond.. Heb hem nu al hele tijd niet meer in, weet niet of ik hem nog weer in doe later..
Hoi Babsien, Ik was ook erg gehecht aan mijn navelpiercing. Ik zei ook altijd, tegen die tijd gaat hij er gewoon uit, geen punt. Maar idd je buik is gewoon kaal zonder! En ik wilde hem toch eigenlijk niet uit doen. Dus tijdens mijn zwangerschap heb ik hem laten zitten totdat mijn buik ging groeien. Ik heb toen zo'n speciale meegroeipiercing ingedaan. Dit ging eigenlijk lang goed tot hij toch een beetje begon te irriteren. Op een gegeven moment kwam mijn navel een beetje naar buiten door de dikke buik! Toen was ik 6 maanden zwanger. Uiteindelijk heb ik hem toch echt uit moeten doen. Het stukje huid waar de piercing doorgaat zeg maar werd erg rood, was ook dun. Het heeft er heel lang lelijk uitgezien. Ik dacht ook niet dat het ooit weg zou gaan maar nu (mijn dochter is nu 1 jaar) zie je er niks meer van gelukkig. Dus mijn advies: haal hem er op tijd uit! Oh en wat ik ook deed. Om de paar dagen prikte ik het lange meegroeistaafje door mijn navel. Zodat hij niet dicht zou groeien! Ik ben nu weer zwanger en als mijn buik gaat groeien haal ik mijn piercing er op tijd uit. Ik neem niet weer zo'n meegroeipiercing maar om de paar dagen prik ik hem er wel door voor de zekerheid want ik wil hem nog steeds iet kwijt!
Bij mij begon ie rond 20 wkn te irriteren. Ik heb toen een zwangerschapspiercing gekocht en in gedaan. De irritatie was snel over en heb deze de rest van de zwangerschap in gehouden. Vlak voor de keizersnee de piercing uit gedaan en in dd kraamweek er alweer in Het staafje buigt mee dus als je navel meer naar buiten komt buigt de piercing mee. waarom dat niet proberen, kun je nadien altijd nog beslissen of je en eruit haalt als je het niet mooi meer vind... ik heb de mijne toen via Internet besteld voor 7 euro
heb m bij de 1e uit gedaan en nooit meer in gedaan. Ik ben boven de 33 en mijn buik is flubber, das echt geen gezicht meer om dan nog een piercing te dragen.
Ik heb t 2 weken terug nog aan de vk gevraagd, maar het verschil tussen een gewone en een speciale 'zwangerschapsnavelpiercing' is echt 0, niks. Of je kan m erin houden, of 't kan niet. Ongeacht wat je er in stopt.
Ik heb ook een navelpiercing en ik denk dat ik 'm gewoon uit doe, als ik een dikke buik krijg. Heb 'm al 9 jaar in, dus ben er ook wel een beetje klaar mee
Een gewone piercing buigt niet mee dus zal sneller gaan irriteren, en is ook korter. Een zwangerschap piercing is langer en flexibel, dus daar zit echt wel verschil in hoor. Heb ik zelf wel ervaren in ieder geval
Bij mijn eerste zwangerschap heb ik een buigbaar plastick staafje in gehad. Maar door het uitrekken van mijn buik is het velletje van mn piercing heel raar uitgerekt. Dit is ook nooit weer gekrompen. Met een staafje erin zakte het heel raar uit. Nu dus geen navelpiercing meer.
Dit inderdaad! Mijn piercing is er ook al een paar jaar uit, maar dichtgroeien doet het zoiezo nooit meer. Je blijft het altijd zien. Nu tijdens mijn zwangerschap heb ik nog steeds last van het oprekken van dat tunneltje.. Maar goed, bij iedereen anders denk ik.. Doen wat goed voelt.
Mijn navelpiercing is al aan t uitgroeien sinds ik m heb. Gaat heel langzaam, maar t gebeurt wel. Hou ik n niet zo mooi litteken aan over denk ik. Had eigenlijk bedacht dat als-ie op t punt was er echt uit te vallen, ik gewoon een nieuwe zou laten zetten in t littekenweefsel, de kans dat ie er dan weer uit groeit is een stuk kleiner omdat het weefsel wat taaier is. Nu ik weet dat ik zwanger ben, was ik van plan m in te houden tot ik er last van krijg ofzo. Geen idee of ik dan een zwangerschapspiercing er in doe of niet. Ik zie t dan wel. Een litteken heb ik sowieso al
Ik heb mijn piercing met 20 weken eruit gehaald. Vond het persoonlijk ook niet meer mooi staan met mijn zwangerschapsbuikje.
Ik zit met hetzelfde dilemma... Ben nu 17 weken en heb hem nog steeds in. Geen last van ook. Maar kijk er wel iedere keer naar, ben zo bang dat het heel lelijk word ofzo. Maar als ik dan lees dat eruit halen geen garantie is dat het niet lelijk word gok ik het er maar op. Wilde volgende week zo'n zwangerschapspiercing bestellen en dan zien we wel, dus dat doe ik dan maar. Ik zelf was er eigenlijk al een tijdje klaar mee. Heb er geen last van maar vind het niet echt nodig meer. Ben 29, de enige keer dat anderen m'n buik zien is in het zwembad of op het strand en kreeg er een beetje een ik-ben-16-en-heb-een-navelpiercing idee van. Mááár... Mijn vriend is er nog steeds helemaal waus van. Hij vind het zo mooi en sexy staan, en ach.. Hij zit mij ook eigenlijk niet in de weg. Plus dat m'n buik wel erg kaal is zonder Dus nu wil ik hem eigenlijk niet kwijt haha. Ga het maar proberen met een zwangerschapspiercing... Wat betreft piercen over litteken weefsel.. Das geen aanrader. De huid is inderdaad stugger, daardoor doet het piercen veel meer pijn en is er een grotere kans op problemen zoals infecties, ontstekingen enz.
Bij de eerste eruut gehaald en na de zwangerschap weer in door de striemen zat de piercing niet meer fijn zakte door doordat er een striem precies op het stukje zat waar de piercing hoorde te zitten... dus uitgehaald en nu na 2 jaar groeit het gaatje pas dicht. En tja met die striemen en dan nog piercing erbij vind ik niet mooi bij mezelf.. nu spijt van omdat er nu een gaatje met vel zit ipv mooi dicht aan elkaar. Maar ieder zijn ding doe wat jij wil en wat goed voelt als zon zwangerschaps staafje niet fijn is haal je hem eruit af en toe even in doen als je bang bent dat hij dichtgroeit. Jouw lijf jouw beslissing
Voor mezelf heb ik nu besloten dat als de echo volgende week woensdag weer goed is, mijn piercing eruit gaat. Maar misschien bedenk ik me nog hihi.
ook ik ben nu 20 wk en heb gewoon nog mijn normale navelpiercing in.. de verloskundige heeft me laatst al geadviseerd om een andere in te gaan doen maar dan een zwangerschapspiercing alleen wacht ik toch nog even ermee.. ik bedoel zolang ik t met deze kan doen waarom niet? mijn buik is verder ook nog niet huge ofzo