Aantal flessen bij 8 maanden

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door froggy, 26 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. froggy

froggy Nieuw lid

24 jul 2009
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo, ik heb een zoontje van 8 maanden. Hij is nooit een makkelijke en grote drinker geweest, we waren blij als hij 600 cc op een dag dronk toen hij nog geen bijvoeding kreeg.
    Met 6 maanden zijn we begonnen met bijvoeding en dat vind hij heerlijk! Hij krijgt 's ochtends fruit (125 cc), 's avonds groente/vlees/aardappels (ook zo'n 125 cc) en yoghurt. Verder bieden we brood aan maar dat gaat nog niet zo goed.

Nu bieden we nog vier flessen van 200 cc aan, omdat hij zo licht is (bijna 7 kg), waarvan 1 papfles. De flessen gaan steeds slechter leeg, terwijl hij niet meer bijvoeding krijgt. Hij drinkt zo'n 500 - 600 cc. Op het cb zeggen ze dat ik terug moet naar 3 flessen, maar ik ben bang dat hij dan nog langzamer groeit als hij minder melk aangeboden krijgt.

Wat is nu wijsheid? 4 flessen aan blijven bieden om te hopen dat hij hier goed op groeit? Of terug naar 3 flessen en sap aanbieden tussendoor (maar daar zal hij niet harder van gaan groeien toch?)?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hallo,

Je kindje mag zeker wel 600 ml opvolgmelk per dag drinken, wanneer dat lukt met 3 flessen is dat prima. Wanneer het makkelijker is om de hoeveelheid te halen met 4 flessen, is dat ook goed hoor.

Groetjes Eveline

Deel Deze Pagina