Wat te doen met ons spaargeld?

Discussie in 'De lounge' gestart door bolkje, 24 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

17 feb 2013
    1.036
    12
    38
    Vrouw
    lawyer
    Den Haag
    wsl gaan we straks over het echte rendement box 3 belasting betalen. Als je weinig rendement maakt isnde belasting ook lager. Dat is een voordeel. En verder kun je ene tweede huis kopen, buitenlandse bankrekening zetten of deels beleggingsrekening. Rente blijft voorlopig laag. Tenzij de ECB ophoudt met laag lenen. Dat zal niet.

2. hardlopertje

hardlopertje Bekend lid

9 jul 2012
    853
    28
    28
    Ergens op de aardbol
    Kijk eens bij knab. Is ook een bank en volgens mij krijg je daar ook meer rente.
    Wij hebben daar ook ons geld staan bevalt ons goed.
    Je kunt dan ook verschillende spaarpotjes maken is best grappig vind ik.

3. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Stukje bijlenen en die zonnepanelen nu al kopen?

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Ik heb zakelijk knab en dat bevalt mij erg goed.

5. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik zou dan even verder sparen waar je nu zit en die zonnepanelen kopen! Zo vreselijk duur zijn die ook weer niet (collega heeft er nu 10 inclusief installatie voor ongeveer 5000...) en daar krijg je tenminste wel een leuk rendement uit op je elektriciteitsrekening :D

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    MoneYou is betrouwbaar is van ABN AMRO maar ook dat levert zowat niks op. Wij zijn nu met een deel gaan beleggen. Nou ja ik heb toestemming gegeven heb er geen verstand van.

7. Katenhond

Katenhond Fanatiek lid

14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Wij hebben een gedeelte bij Triodos onder gebracht in laag risico fondsen.

8. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Wij gaan bij de knab bank.

9. Vita Rose

Vita Rose Fanatiek lid

6 aug 2015
    1.047
    34
    48
    Vrouw
    ING nu 0,8 voor spaarrekening...de kinderen krijgen nog meer rente...belachelijk!

10. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Dan hebben jullie nog geluk :) ...

Ik krijg hier bij KBC in België nog iets van een 0.10 % rente + 0.10 of 0.15 aan aangroei.
    En daar gaat dan nog 1/4de aan belastingen van af.

Een rente van 0.80 % ... Ik teken direct :). Zowat geen enkele Belgische bank geeft het nog voor 't moment bij mijn weten.

11. Té grappig.... Ik wil dus net een nieuwe rekening openen, kom ik erachter dat mijn paspoort is verlopen :p Nou, dan maar geen andere spaarrekening.... Voordat ik een nieuw paspoort eruit heb.... :p

(En ja, ik weet dat ik identificatie-plicht heb, maar ik ben een heel braaf meisje, ik kom nooit ergens waar ik me moet identificeren....)

12. Catootje80

Catootje80 Bekend lid

30 aug 2014
    711
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moest hardop lachen haha

Ik heb werkelijk geen idee waar... ik spaar inmiddels via mijn werk, krijg personeelsrente erbij, dus is volgens mij rond de 4 a 5 procent... ABN had nog maar 0,8 :x
    Volgens mij zijn alle banken niet meer zo gul met de rente... er is ergens wel een site met alle rentepercentages op rij

13. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Hier hetzelfde probleem. Wij zijn nu bezig een appartement te kopen, met het idee dat de huur straks iets meer gaat opleveren dan de huidige rentestand...

14. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Spaarrente is overal laag volgens mij.

Ik vind zelf de 'goedheid' (geen rare investeringen, groen, etc.) van de bank belangrijker dan de spaarrente.
    Ik zit ook bij ASN en schrok er ook al van, maar zo gaat dat, denk ik dan, zo werkt de economie.
    Zou eventueel nog naar Triodos gaan kijken of die een betere spaarrente heeft maar verder zou ik niet naar zo'n bank gaan met slechtere intenties puur vanwege de spaarrente.

Deel Deze Pagina