Advies gevraagd: wel of geen buisjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nicolletjuh, 15 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicolletjuh

nicolletjuh Actief lid

4 sep 2008
    319
    0
    16
    Hallo allemaal , ons zoontje is 16 maanden en heeft al erg lang last van steeds terugkerende oorontstekingen incl de slechte nachten, veel huilen, koorts... Nu lopen we ondertussen bij de kno arts, daar hebben we laatst een kuur ab in druppelvorm gekregen en toen ging het een stuk beter, maar er bleef wel ietswat vocht achter het trommelvliesje achter en denk dat dat er nu uitkomt want hij heeft er weer 1 te pakken helaas.. Nu dus het volgende, mij wordt vaak geadviseerd om buisjes te vragen maar het probleem is dat hij telkens alleen het linkeroortje een ontsteking heeft en daarom wilt de kno arts nog wachten met buisjes? Omdat het dan toch vaak in 2 oren zit? In januari moet ik weer terug, even afwachten of zeggen jullie toch buisjes? Bedankt alvast

2. SanFil

SanFil Niet meer actief

Terugkerende oorontsteking wordt in 75% van de gevallen veroorzaakt door overgevoeligheid voor bepaalde voedingsstoffen. Bij een juiste aanpassing in de voeding verdwijnen de klachten meestal na 1-2 weken. Wellicht een optie om dat eerst te bekijken zodat je meteen heel de oorzaak weghaalt van de problemen.

3. nicolletjuh

nicolletjuh Actief lid

4 sep 2008
    319
    0
    16
    Oh daar had ik nog niks over gehoord, weet je toevallig ook waar ik dan op moet letten? Hij is namelijk al een slechte eter.. Donderdag gaan we ook naar de osteopaat met hem..

4. SanFil

SanFil Niet meer actief

Het lastige is dat het voor elk kind anders is. Koemelk is vaak een boosdoener, maar het kan bv ook gluten, soja of eieren zijn. Als je het eenmaal weet is het vrij simpel toe te passen. Bij mijn dochter was het koemelk en pinda. Bij mijn zoontje koemelk en gluten. Prima te doen nu. Gluten soms wat lastiger maar daar zijn ook goede alternatieven voor.

5. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Als je bij de kno loopt zou ik het nog even afwachten en niet vragen.

Beide dochters hebben hier buisjes (vooral veel last van vocht allebij) en de buisjes zijn geen garantie dat er geen ontstekingen meer zijn. De oudste heeft eind sept voor de 3e keer buisjes gekregen en alweer 2 keer 1 oor ontstoken. Het is geen wondermiddel, en ze laten de ontsteking liever vanzelf beter worden zonder druppels.

6. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoon was t/m 2,5 jaar ook veel ziek: oorontstekingen en altijd verkouden. Bij 2,5 jaar kreeg hij buisjes en werden zijn neusamandelen geknipt (gaat eigenlijk altijd samen). Dit heeft bij ons een heel groot verschil gemaakt. Hij is nu bijna 5 en onlangs voor het eerst weer oorontsteking gehad, maar hij is er dus ruim 2 jaar vanaf geweest.

Ik heb van horen zeggen dat je niet te vroeg de neusamandelen moet laten knippen omdat het weer aangroeit. Maar dat zou je eens na moeten vragen bij de KNO-arts.

Overigens vond ik de ingreep absoluut geen 'appeltje eitje'. Er wordt nog wel eens makkelijk over gedaan, maar het had bij mijn zoon een behoorlijke impact. Hij ging volkomen overstuur onder narcose en kwam er dus ook woedend weer uit. Dat was echt wel heftig. Daarnaast is hij ook behoorlijk ziek geweest van de ingreep (of van de narcose?) en hij heeft nog een nabloeding gehad. Niet om je bang te maken, maar wel om een beetje tegengas te geven tegen al die optimistische verhalen.

Deel Deze Pagina