Hallo allemaal, Ik vroeg me eigenlijk af wat "normaal" is qua hoeveelheid kleding voor je peuter in de kast? Hoeveel broekjes? Hoeveel bovenstukken? Soms denk ik dat ik best veel heb.... Maar ja wat is veel en wat is normaal?
Ik maak elke dag andere combi's maar hij komt zeker aan 15 setjes. Stuk of 15 broeken, 10 blousjes, 15-20 longsleeves, 3 giletjes
Voor mijn peuter dochter heb ik nu 4 spijkerbroeken, 7 jurkjes, stuk of 10 truien, 3 bolero's en een vest. Voor zoontje maar dat is een baby heb ik van wat hij nu aan kan; 10 broeken, 3 vesten, 1 blouse, +/- 20 truien.
Wat is normaal... Mijn dochter heeft als basis; - 4 spijkerbroeken - tuinpak -15 longsleeves (10 merk, 5 wit) - 5 jurkjes - 5 bloesjes - 5 vesten Veel maillots en leggings En naast dit heeft ze nog een stuk of 8 rokjes, nog meer jurkjes, zo'n 8 broeken in alle kleurtjes, 5 joggingbroeken en nog veel meer. Maar wat normaal is verschilt per persoon. Wij kunnen zeker een week zonder wassen, zodat er nog kleding voor minimaal een week ligt. In principe wassen we doordeweeks wel, maar soms schiet dat erin. (En ik vind het leuk om kleding te kopen 😄
Ik heb denk ik een beetje veel in de kast liggen.. Maar hij draagt het wel allemaal. Bijna dan.... 25 broekjes 15 shirts korte mouw 20 shirts lange mouw 6 vesten 10 truien En dan nog aantal joggingsbroekjes en 2 joggingspakjes. Ik hang hier vaak setjes klaar in de kast en na het wassen wissel ik weer.
Hier het volgende in zijn kast: - 8 spijkerbroeken - 3 gevoerde broeken - 1 joggingbroek - 12 longsleeves - 4 truien/ vesten - 3 blouses - 12 paar sokken - 4 mailliots voor onder een spijkerbroek als het vriest - 6 rompers lange mouw - 10 rompers korte mouw
Ik heb geen idee wat normaal is maar zoontje heeft: 10 broeken, 2 trainingsbroeken, 15 longsleeves, 4 blousjes, 3 vesten...broeken worden korter en kunnen ook wel wat longsleeves weg volgens mij dus mag weer shoppen
Mijn zoontje heeft qua kleding: 7 a 8 spijkerbroeken 10 a 12 longsleeves 1 blouse 2 vesten (1x dun en 1x borg) 8 hemptjes 12 boxershorts 20 a 30 paar sokken 😳 2 winterjassen 1 softshell jas 2 bodywarmers 10 pyjama's En 1 badjas 😂 Ik koop regelmatig wat nieuws, maar er hangt eigenlijk nooit meer in zijn kast dan bovenstaand, want voor elk nieuw kledingstuk trek ik iets ouds uit de kast.
Ik verzamel in de uitverkoop tot en met maat 104, dus ik lees even mee. Is het te weinig/te veel om te streven naar? (per maat): - 7 lange nette + 7 korte broeken. - 7 longsleeves + 7 shirts + 7 vesten - 2 zomer + 2 winterjassen - Zwembroekje
Ik zou sowieso geen korte broeken en t-shirts kopen in elke maat. Tot 2/3 jaar doen ze max. een half jaar met een maat en als het dan in de winter valt heb je niks aan die kleding. Dat is zonde en dan ben je ook niet goedkoper uit door uitverkoop te kopen. Twee zomerjassen lijkt me ook veel. Hier gaat zoon met wat mooier weer vaak met vest naar buiten. Jongen van 4 jaar - 10 broeken - 15 longsleeves - 5 truien - 3 vesten - 12 boxers - 8 hemden
Ja daar heb je een punt met betrekking tot de jassen. Mocht hij snel gewassen moeten worden kan er in de winter ook een extra dik vest onder een zomerjas. Qua kalender verschillen mijn jongens straks een maand of 4 dus ik ging er een beetje vanuit dat als de 1 ze niet kon gebruiken dat de ander dat wel kon. Maar ik kan beter idd eerst de groeilijn enzo een beetje afwachten.
Ik weet het niet exact...Ik heb niet enorm veel kleding denk ik: Voor een jongen van 3 jaar: 6 broeken 4 longsleeves (eigenlijk te weinig) 2 blouses 6 a 8 truien 8 hemdjes heel veel onderbroeken (sinds we zindelijk proberen te worden haha) Voor mijn dochtertje van 10 mnd weet ik het echt niet exact. Ongeveer gelijk. Niet heel veel kleding die ze nooit allemaal gaat passen binnen 1 maat.
Mijn zoontje van 1,5 - 8 broeken (in 2 maten: de helft is nog wat groot) - stuk of 8 shirtjes lange mouw/truien - 4 shirtjes korte mouw - 4/5 vestjes - 7 blouses - 10 rompers - 1 winterjas - 1 paar schoenen Krijg regelmatige kleding van vriendinnen dus vandaar de vele blouses en de korte mouwen. Maar die trek ik dan weer aan onder een vestje of over een romper met lange mouwen. Niet heel veel als ik andere lijstjes hier zie, maar ruim voldoende!
Wat hebben mijn zoon en dochter weinig als ik zo lees Zoon, 5 jaar: - 8 spijkerbroeken - 5 longsleeves - 4 truien - 3 blousjes - 1 vest - 2 jassen per seizoen - 2 paar schoenen Dochter, 3 jaar: - 5 broeken - 2 rokjes - 5 truien - 3 longsleeves (koukleum, die net in grotere maat zit) - geen jurkjes nu kunnen vinden die leuk zijn, normaal 3 - 6-8 maillots/leggings (afhankelijk van seizoen) - 1 bolero - 1 bodywarmer - 1 borgvest - 2 jassen - 3 paar schoenen
Als jij ermee toekomt is het prima, maar ik lees voor beiden 7/8 stuks broek/rok. Dat betekend dat je daar net een week mee kunt vullen. Dan lopen ze dus elke week in hetzelfde. Ik vind dat niks. En wordt iets extra vies dan kom je er al bijna niet mee.
Waarom koop je zover vooruit? Mijn zoon is 3 jaar en zit nu in 104. Er is ie de jaar uitverkoop toch? Hier nu ongeveer 8 broeken 15 truien 2 winterjassen 2 paar schoenen
Mijn zoon heeft eigenlijk te weinig. Of hij kwijlt en spuugt teveel dat kan ook haha! Hij is pas 8 maanden bijna en heeft 2 truien, 5 longsleeves, 2 shirts maar daar hebben we nu niks aan eigenlijk, 8 broekjes. Dochter is bijna 4 en heeft teveel haha maar ik had nieuw spul gekocht en ze past ook nog dingen van vorig jaar. 4 jurken lange mouw 2 jurken korte mouw waar longsleeve onder kan 2 vesten 10 longsleeves 4 truien 10 broeken 5 rokjes 8 leggings/maillots En nog wat onderweg van uitverkoop z8.
Ehh.. Vergeleken bij jullie echt belachelijk veel 😳 en ik vind het niet eens buitensporige hoeveelheden
Ik vind dat wel een beetje voorbarig geloof ik... Gewoon de basic dingen, een shirt lange mouw of een lange broek kan niet zoveel kwaad, maar ik hoop niet dat je straks 2 winterjassen en 2 zomerjassen in bv. maat 80 hebt, je kindje gaat nooit zo lang 1 maat dragen. En daarbij is het nog maar afwachten hoe lang je kindje in 1 maat zit. En wat moet je met 7 korte broeken als hij die maat bv. straks precies in de winter draagt?! Ik ben bang dat je op deze manier een hoop geld 'verspilt'. Ik bedoel het niet vervelend hoor, maar ik zou het gewoon echt zonde van m'n geld vinden als je straks allemaal dingen ongedragen weer weg moet leggen.