Mijn dochter van bijna 9 weken drinkt gemmideld maar 500cc verdeelt over 6 voedingen soms 7. Ik gaf tot 6 weken BV maar vanwege spruw ging dat niet meer. Ik ben naar de huisarts geweest vanwege het weinig drinken nu ze flesvoeding krijgt, die maakte zich niet zo druk, het CB zij dat ze wel meer mog maar dat krijg ik niet voor elkaar. Nu huilt ze ineens veel, is niet meer echt gezzelig wakker als ze wakker is huilt ze veel en ze drinkt nu nog moeilijker na 50cc begint ze te huilen en krijg ik er vaak niets meer in. Ik maak me een beetje zorgen wat zou het kunnen zijn een sprongetje? Hebben andere moeders dit mee gemaakt? Snacht slaapt ze al we door van 10:30 tot een uur of 5 (wel ingebakert) Zou ze mischien over prikkelt zijn ik heb overdag nog niet een ritme ofzo want overdag slaapt ze niet langer dan 20 min en dan begint ze weer te huilen als ik haarvdan oppak stopt ze wel meteen normaal maar nu ook niet meer dus ik ga maar een beetje met haar mee nu. Ze ligt overdag gewoon beneden in de box. Welk ritme hebben jullie overdag met een baby van ongeveer 2 maanden?
Hoe zwaar is ze? Gemiddeld moeten ze 150 ml per kg lichaamsgewicht drinken. Minimum is ongeveer 120 ml per kg.
Welke fles en speen gebruik je? Kan het zijn dat ze teveel moeite voor de fles moet doen? Of vind ze de speen niet prettig drinken, heb je al eens een andere fles geprobeerd? Baker je haar overdag ook in en probeer je te zorgen voor rust en regelmaat. Niet perse op de klok, maar wel in je handelingen. Dus bv. wakker worden, verschonen, flesje, kroelen, evt. nog even in de box en bij vermoeidheidssignalen naar bedje of andere plek brengen om te slapen, hier dan bij elk slaapje hetzelfde ritueeltje en dan als ze wakker wordt begin je weer opnieuw. Zelf in slaap leren vallen in bed zal ze wel even moeten leren, dus daar zul je even in moeten investeren en dat gaat alleen maar als ze zich overdag ook prettig voelt. Dus ik zou inderdaad eerst proberen te achterhalen waar ze last van heeft en tot die tijd accepteren dat het niet uit maakt waar ze slaapt, als ze maar slaapt. Hier was ons zoontje wel degelijk overprikkelt rond de 2 maanden en ik heb me toen een weekje in huis opgesloten en we zijn volledig aan de slag gegaan met alleen maar naar ons zoontje kijken en leren in z'n eigen bedje te slapen. Na die week ging het al een stuk beter!
Ik heb verschilldende flessen geprobeerd ook vanwege buikkrampjes maat de tomme tippie flesje gaan toch het beste met speen 2 als ik speen 1 doe drinkt ze maar 20cc Ik probeer wel regelmaat flesje-luier-knuffelen-box-en dan zou ik haar graag in haar bedje leggen zodat zij een paar uur slaapt en ik dan misschien ook maar dan wordt ze steeds wakker dus laat haar nu maar in de box slapen. Maar gister huilde ze alleen maar wou niet drinken dus had haar maar ingebakkerd op bed gelegd van 7 tot 10 geslapen om 10 uur in bad en daarna flesje en in bed nu was ze vanacht 3 uur klaar wakker en vrolijk maar zo gauw ik op mijn bed ging liggen ging ze huilen. Dus ben maar met haar op de bank gaan zitten en nu slaapt ze vanaf 7 uur weer. Maar ik ga vandaag proberen om haar overdag op bed te leggen en na de voeding van 7 uur benden bij ons tot 10 hopen dat ze dan vanacht weer doorslaapt Maar hoeveel middagdutjes van hoe lang hebben de meeste babys van 9 weken ?