Hele kleine kamer

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Coco, 11 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Mijn jongste is nu nog een baby, maar ik plaats dit onderwerp toch even hier, omdat het "probleem" met later te maken heeft, als hij een peuter is en een ander bed krijgt.

Mijn zoontje heeft namelijk een hele kleine slaapkamer, namelijk 2.00X1.80 meter.
    Nu is het allemaal nog wel te doen. Er staat een ruime, hoge commode, zijn ledikant, en een soort vaste kast in de muur waar zijn kleding inzit.

Een eenpersoonsbed of meegroeibed zal straks wel (net) passen, maar dan heeft hij bijna geen ruimte meer voor andere dingen.

Als ik kijk wat mijn oudste allemaal in zijn kamer heeft staan, dan zou de helft ervan nog niet eens bij de jongste in zn kamer passen...

Ik ben dus op zoek naar tips en ideeën om er een leuk peuterkamertje van te maken. Of het zou leuk zijn als er foto's geplaats worden van andere hele kleine peuterkamertjes.

Zelf had ik al bedacht om een mooie kast ofzo op de overloop te zetten voor zijn speelgoed, daar is namelijk nog wel plaats. En hij kan natuurlijk gewoon beneden spelen, of bij zn broer op de kamer. Maar wil ook van zijn eigen kamertje iets leuks en gezelligs maken, dus kom maar op met die foto's.

(Hij blijft trouwens niet voor eeuwig in die kamer zitten hoor. De planning is om een vaste trap naar zolder te maken, en daar dan te gaan verbouwen, maar dit zal zeker nog wel 5, 6 jaar duren.)

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    de kamer van ons jongste meisje is volgens mij net zo groot.

Wij kiezen straks eerst voor een peuterbed en dan in de toekomst voor een middel/hoogslaper.
    Als slaapkamer (kleding) kast krijgt ze dezelfde kast als de oudste: Een pax kast van Ikea van 1,50 breed, maar dan niet 50 cm diep, maar 32 cm. Dat scheelt enorm qua ruimte, maar de kleding kan er prima in.

Qua spelen : Bij de oudste staan er onderin de pax kast wat boekjes - dus dat kan bij de jongste straks ook, onderin de kledingkast gewoon ruimte voor wat bakken met een beetje speelgoed. Hoewel ze niet veel speelgoed op haar kamertje hoeft vind ik.

Als ze groter is kan er ook onder de hoog/middelslaper gespeeld / gewerkt worden.

Qua aankleding zal er misschien van aan het plafond nog wat leuks komen te hangen en bij de oudste hebben we op de pax kast deuren (wij hebben witte deuren met vakken) mooie foam elfjes geplakt (alleen op de bovenste 3 vlakken) . Eventueel kan er op de slaapkamerdeur ook nog wat hangen. En natuurlijk boven het bed, een plankje ofzo met wat boekjes.

Door de grote (maar dus ondiepe) paxkast, blijft de kamer wel rustig.

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

idd een (half) hoogslaper? Maar dan moet ie daar al wel aan toe zijn en dan nog blijf ik zoiets eng vinden... maar dat scheelt wel ruimte!

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.141
    8.872
    113
    Als je ter overbrugging een peuterbedje neemt, dan kan hij daarna waarschijnlijk wel in een halfhoogslaper (met een hekje ervoor). Dan is daar onder opslag-/speelruimte. :) Of anders een bed met een la/meerdere lades eronder. Maar dan moet je wel de ruimte hebben om die uit te kunnen schuiven natuurlijk.

Verder misschien van planken of van die leuke vakjes (ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven, maar ze stonden laatst in een folder van de bouwmarkt) aan de muur, waarop/-in boekjes en speelgoed kan staan. Of zo'n stoffen hangding van de Ikea aan het plafond voor knuffels ed.

5. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Is het een idee om t.z.t. de oudste en jongste op 1 kamer te leggen en van de kleine kamer een speelkamertje te maken? Als dan de zolder verbouwd is, hebben ze alsnog een eigen kamertje.

6. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    sluit met bij bonnie1 aan,
    is het een mogelijkheid dat de kinderen bij elkaar op de kamer komen?
    we hebben hier 2 mannetjes, een van bijna 4 en een van bijna 2 en een half en die slapen sinds kort bij elkaar.
    de oudste in een halfhoogslaper en de kleinste daaronder.
    ieder een eigen kledingkast, en verder heel veel speelruimte.
    langzaam aan gaan ze nu al met hetzelfde spelen, de kleinste slaat bv de duplo over en gaat nu met de lego aan de haal:D.

maar het is voor ons een ideale oplossing en de jongens vinden het geweldig!

en anders zou ik idd eens bij ikea gaan kijken, daar staan voorbeelden van hele kleine kinderkamers, zo kan je wat ideeen opdoen.

succes, joyce

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Wij hebben ook deze kleine kamertjes. Bij Justin had ik toen een halfhoogslaper gekocht, ideaal!

8. Mystery

Mystery VIP lid

21 jul 2007
    10.361
    0
    0
    ik dacht ook meteen Halfhoogslaper :)

Deel Deze Pagina