Wat te doen met tandarts?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sennaaa, 19 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sennaaa

Sennaaa Niet meer actief

Ik heb even jullie advies nodig!

Ik heb al sinds klein meisje dezelfde tandarts, maar ben eigenlijk de laatste tijd niet zo tevreden over hem.

Nu heb ik sinds gisteren mega pijn in mijn mond gekregen en heb er zowat de hele nacht van wakker gelegen.. Ik kon wel janken van de pijn. Met heel veel moeite een afspraak bij de tandarts gemaakt en deze zei dood leuk: ach gaat wel weer over..:$
    Daar sta je dan met je meestal grote mond opeens met je mond vol tanden.. Ik was helemaal verbaasd.
    Ik heb hem uitlegd dat ik veel pijn had. En of ik geen pijnstillers kon krijgen, maar dat vond hij allemaal niet zo belangrijk.. ach, neem maar een paracetamolletje. En een ontstekking kon het ook niet zijn..
    Ik weet van mezelf dat ik geen aansteller ben, maar voelde met het bijna door zijn rare reactie.
    Nu ik hier op de bank lig en het zoveelste ibuprofentje in neem (omdat ik weer zo'n pijn heb),want paracetamol helpt helemaal niet.. denk ik: moet ik niet gewoon weg bij deze man? Ik voel me echt belachelijk behandeld:x.

En weten jullie toevallig ook of ik makkelijk naar een ander tandarts kan??
    Alvast bedankt..

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Wegwezen daar, wat een reactie.

Ik ben ook pas van tandarts verwisseld, hij begon echt alles af te raffelen, vulling verpest, onstoken en kies weg dus. Ook was hij niet bepaald zachtzinnig.

Ben nu overgestapt naar de tandarts van mijn vriend en er ging werkelijk waar een wereld voor mij open, dus echt doen.

Bel een vervangende tandarts vanavond, misschien kun je daar terecht en kijk even in het telefoonboek of bel je zorgverzekeraar voor een tandarts in je buurt waar je naar kan overstappen.

sterkte

3. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Pfffff, belachelijk! Je moet lekker overstappen naar een andere tandarts (lees: ééntje die z'n patienten wel serieus behandeld). Ik woon in Amsterdam en hoewel de tandartsen hier superdruk zijn moeten ze je wel aannemen als je in de buurt woont. Ik weet niet hoe dat bij jou zit, maar desnoods zeg je dat je er pas net woont of e.d. Ik zou in ieder geval op zoek gaan naar een ander, want dit is gewoon raar. Hij zou op z'n minst moeten onderzoeken waar de pijn vandaan komt en dit aan jou moeten vertellen...

4. Sennaaa

Sennaaa Niet meer actief

Hij heeft even snel gekeken en zei (ik ben woensdag gevuld) oh dat kleine gaatje daar kan je echt niet veel last van hebben, gaat vanzelf weer over en anders moet je terug komen, maar verwacht het niet..
    Ik voel met gewoon niet serieus genomen en je gaat er vanuit, dat alles je zoveel pijn hebt je gewoon geholpen word.
    Mijn vriend zei ook al: bel morgen mijn tandarts maar..

5. Marjolente

Marjolente Bekend lid

13 jul 2011
    969
    0
    0
    Secretaresse
    Leiden
    Ik zou eens gaan rondbellen of een andere tandarts nog patienten aanneemt. In Leiderdorp weet ik er nog wel een, maar weet niet of je daar in de buurt woont.

Je zou niet moeten vergaan van de pijn. Anders misschien even met je huisarts bellen? Als je het verhaal uitlegt kan hij jou misschien wel goeie pijnstillers geven...

Succes!

6. anna6

anna6 Bekend lid

7 jul 2009
    575
    88
    28
    Hoi, uit je verhaal kan ik niet echt opmaken of het redelijk was dat de tandarts zei dat de pijn weer over gaat, of niet.
    Heeft hij wel gekeken in de mond en een foto gemaakt? Wat de aanleiding van je pijn is kan heel verschillend zijn, vandaar dat dat zo zonder beeld moeilijk te beoordelen is.
    Je kunt sowieso eens kijken op de site NMT alles over het gebit hier kun je de dichtstbijzijnde tandarts bij Jou in de buurt opzoeken die nog patiënten aanneemt, en je hebt er heel veel tandheelkundige informatie in het algemeen.
    Succes ermee!
    Groetjes,
    een tandartsassistente :)

7. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    En, heb je al je vriend zijn tandarts gebeld??

8. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Heeft de tandarts niet even gekeken of de vulling misschien te hoog lag? Heb ik weleens gehad en dan verga je ook van de pijn. Mijn tandarts liet me toen op die blauwe papiertjes bijten en zag dat de vulling wel wat vlakker kon.

9. Bri

Bri Niet meer actief

TS: al bij je 2e zin dacht ik: Overstappen!

Je bent niet getrouwd met je tandarts. Hij is een dienstverlener en als jij niet meer tevreden bent over de manier waarop hij dat doet, dan kies je een andere.
    In sommige gebieden is dat niet zo heel eenvoudig (volle praktijken) maar in andere gaat het juist heel makkelijk. Informeer eens in de buurt, of andere mensen tevreden zijn over hun tandarts. En maak dan je keuze.

Als je zo veel pijn hebt, zou hij in elk geval serieus moeten kijken wat er aan de hand is. Soms is er niks aan te doen en moet je idd wachten tot het over gaat. Maar zo te lezen voel jij je niet serieus genomen. Dan is het wat mij betreft helemaal klaar.

10. Chai

Chai Niet meer actief

Voor zover ik weet kan je heel makkelijk naar een andere tandarts gaan, als ze maarniet vol zitten ben je meestal gewoon meteen welkom.
    Wat een griezel trouwens, hij houd gewoon geen rekening met het feit dat je pijn hebt. Zoiets heb ik echt nog nooit meegemaakt, ik hoop dat je snel een andere vind.

11. Sennaaa

Sennaaa Niet meer actief

Bedankt voor alle reacties!

Mijn tandarts heeft wel in mijn mond gekeken, maar zei gelijk oh nou dat kan niet veel voorstellen :x! Nou ik had mega veel pijn, dus dan verwacht je toch op een ander manier te worden behandeld.. Al had hij maar gezegd, vervelend van de pijn en helaas kan ik er niet veel aandoen.. dan was het al een ander verhaal.

Pijn is gelukkig vandaag wat minder, maar ik heb wel besloten om over te stappen naar de tandarts van mijn vriend. Die ga ik morgen maar eens bellen.. Even aan kijken hoe de nacht gaat lopen. Ik ben er waarschijnlijk wel achter komen waar de pijn vandaan komt, maar dat had ik liever van een tandarts gehoord dat dat ik hetzelf moest uitzoeken.

Deel Deze Pagina