Ik weet niet zo goed wat ik moet. Ik werk in de zorg en werk 16 uur. Erg leuk, alleen het probleem is dat ik met gemak wel 5 dagen in de week terug moet komen om aan die 16 uur te komen en dit vind ik echt te gek. Dit betekend dus ook 5x per week oppas zoeken. Ik heb al gevraagd of dit anders kan, maar hier willen ze niet aan mee werken. Wat moet ik nou? Ander werk gaan zoeken? Dat is niet gemakkelijk in deze tijd.
Ik herken je probleem. Ik werk ook in de zorg en werk 24 uur. Ook ik krijg nu de 'kleine' diensten omdat collega's die een fulltime contract anders ook niet aan hun uren komen. Dit houd idd in dat ik ook vaak naar mijn werk moet. Tot nu heb ik het nog allemaal kunnen regelen. (ik moet binnenkort aan het werk maar heb mijn rooster al wel.) Gelukkig werkt mijn man op kantoor en kan ik ook in het weekend werken zodat de kleine niet te veel naar de oppas moet. Ik probeer het vol te houden (tevens ook omdat ik nog met mijn opleiding ben) maar mocht het echt niet te combineren zijn dan moet ik toch uitzien naar een andere baan. Dus de oplossing heb ik niet voor je maar ik zou als ik jou was er goed over na denken wat ik wil en of het het allemaal waard is. Succes!!
Kun je geen vaste late dienst of nachtdienst draaien? Dan zijn in ieder geval je diensten langer. Of af en toe een weekend extra werken houdt in dat je doordeweeks minder vaak hoeft te komen.
Een vriendin van mij had dat ook, die werkte in de thuiszorg. Zij heeft toen haar contract om laten zetten naar nulurencontract op oproepbasis. Dat ging een tijdje beter, toen werd ze gewoon opgeroepen als vervangen voor hele diensten. Maar na een paar maanden werd ze steeds minder opgeroepen, dus toen verdiende ze weer te weinig. Ze werkt nu vaste dagen in een verzorgingstehuis.
thuiszorg douchen enz. of thuiszorg huishoudelijk? ik werk ook in de thuiszorg huishoudelijk 24 uur, ik krijg mijn cliënten en mag deze na eigen tijd in delen