Leuke herinneringen jeugd.

Discussie in 'De lounge' gestart door Anouk2005, 15 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nu een keer iets leuks.
    Ik ben ondertussen 39 jaar en heel veel weet ik niet meer van mijn vroege jeugd maar sommige dingen zijn blijven hangen en die geven me echt een warm gevoel.
    Voorbeeld:

-Ik kon altijd enorm genieten wanneer mijn moeder een nieuw dekbedovertrek had gekocht en daarbij een nieuwe pyama(geweldig vond ik dat)

-ik kan me mijn 11de verjaardag nog herinneren.Ik kreeg een radio met cassette recorder en het sneeuwde buiten

-ik kan me nog herinneren dat ik een keer zo ziek was dat ik in de woonkamer op de bank lag.Ik had enorme hoge koorts maar het voelde zo veilig wanneer ik uit een angstige droom kwam en ik zag mijn vader/moeder of broers vlakbij me zitten

-ik kan me de 1ste keer nog herinneren dat ik zonder zijwielen kon fietsen.Mijn vader stond te juichen als een klein kind haha

-ik kan me het heerlijke gevoel nog herinneren wanneer onze schoen was gevuld door Sinterklaas

-ik weet het gevoel van spanning nog terug te halen toen de Sint met pieten op de kleuterschool kwam,die enorme man met staf,geweldig gewoon...

-ik kan me nog herinneren dat ik als 8 jarige eindelijk die mooie schoenen kreeg die iedereen droeg

-ik kan me zelfs nog herinneren(vaag)dat ik op de pzs zat en hoe leuk ik dat vond en spannend.

-ook herinner ik me de zondagavonden nog.Mijn moeder maakte dan altijd een feestpudding en dan hadden mijn broers en ik zo'n volle buik dat we op de grond gingen liggen om uit te buiken haha

Ik heb nog wel meer herinneringen maar dit zijn vooral degene waar ik met een warme glimlach aan terug kan denken.

Nu jullie.

2. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    nope, geen leuke jeugd.
    Maar wel fijn voor jou dat je die herinneringen nog hebt

3. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Jeetje, de leukste herinneringen waren toen ik nog erg klein was. Daarna was het snel over:(

Uitjes naar een pretpark

Boswandelingen met de hond

In de zomer met je badje in de tuin (elk vriendinnetjes had zo'n badje dus we hobbelden van tuin naar tuin)

Bomen klimmen tot het donker werd

Nieuwe barbie's kopen:D

4. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Ik heb een heel goed geheugen. Ik hoef bijvoorbeeld geen agenda bij te houden want ik kan alle data en afspraken onthouden voor werk en privé.

En zo heb ik dat ook met herinneringen van vroeger... Ik kan veel leuke en mindere leuke gebeurtenissen tot in kleine details herinneren vanaf ik een jaartje of drie was. Mijn eerste herinneringen zijn ook van de peuterschool.

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Heb ook geen makkelijke jeugd gehad maar heb wel leuke dingen mee gemaakt.

Samen vroeger de polders in gaan om te schaatsen ( sleeën)met buurt kinderen.

De avond vierdaagse lopen op kamp gaan met school.
    Uitje naar Luxemburg toen ik 17 was en hopeloos verdwaald was met een jongen van 13. Als je 17 bent en jongen 13 is dat anders haha.

Naar pretparken gaan of dierentuin met ouders. Dat deden mijn ouders dan wel weer.

Vakantie gaan meestal naar de camping in Elspeet. ( bij Nutspeet)
    Zwijnen kijken inde bossen.

Met kerst monopoly spelen met zusje en ouders.

Moet diep graven maar er waren ook zeker leuke dingen.

De eerste elfstedentocht op tv kijken in 1985.

Wij zijn van de zelfde leeftijd t.s ik ben van 74 word dit jaar 40.

6. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik heb de heerlijkste jeugd gehad die je je maar kunt bedenken, denk er heel graag aan terug. Ik herinner me dan ook echt heel veel, te veel om op te noemen. Als ik aan mijn jeugd terugdenk dan komt vooral het gevoel van veiligheid, gezelligheid en plezier naar boven. Heb me altijd erg geliefd gevoeld door mijn ouders, en dat is nu nog steeds zo. Kan me nu op mijn 36 nog steeds af en toe heerlijk kind en veilig voelen bij ze wanneer het even tegenzit en ik troost nodig heb:)Mijn broertje en ik hadden ons geen betere ouders kunnen wensen.

7. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.222
    16.583
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

8. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Mijn vader werkte heel veel en doordeweeks zag ik hem nauwelijks. Maar op zondag gooide hij zijn auto vol met kinderen (inclusief zijn eigen haha!) en reed met ons naar het bos. Dan gingen er hutten bouwen en voetballen. Heerlijk!

9. NoukjeTygo

NoukjeTygo Fanatiek lid

3 apr 2012
    1.379
    0
    0
    Ik had laatst iets heel geks!
    We hadden hier andere limonade gekocht en ik had net een glaasje op. Ineens kwam er (uit het niets) een soort herinnering naar boven van iets toen ik heel klein was. Moet zeker nog voor de kleuterleeftijd zijn. Mijn moeder zat altijd in de kerkenraad en organiseerde altijd voor de kinderen allerlei leuke dingen terwijl de grote mensen naar de preek luisterden. Ik herinnerde me ineens een enorme vleugel in een zaal, de muren hadden een soort vies groenig behangetje. Ik zat bovenop die vleugel en zong een liedje.
    Waar dat was en waarom kon ik me niet herinneren dus ik belde mijn moeder of zij er iets van begreep. Ze vertelde me toen over de kerk en wat ik hier net als schreef. Ik heb haar twee uur later terug gebeld. "Wat voor een limonade hadden we daar?" "Weet het niet meer... iets van jaak, laak, maak, iets in die trant. Het was groen.".
    Toen ik de koelkast open deed zag ik het. RAAK limonade. Groen.

Bizar!

10. Twingia

Twingia Fanatiek lid

7 dec 2013
    1.151
    1
    38
    thuis dingen doen, met de kinderen knuffelen.
    Friesland
    Een uitje naar helledoorn. Ik was toen ongeveer 9 jaar en ging met mijn vader in die ronde wild water bootjes. En je hebt/had daar een soort boog van water. Als je bleef zitten (wat moest) bleef je dus droog. Zaten er een paar vreemden bij ons in (tieners), en die gingen dus er staan. We werden zeik nat. Vond het echt niet leuk.
    Achteraf kan ik er wel om lachen

Ik zou onze hond eten geven, was een jaar of 6 denk ik. Hond zat in een soort kennel/ren. En zijn voerbak stond in het hondenhuis/hok. Ik deed het open, hond rent naar buiten en ik zat er achterste voren op.

Familiedag(en) met de ooms en tantes van mijn moederskant + neefjes en opa en oma een gezellige dag uit. Naar Ameland, Drouwnerzand en dierentuinen etc.

Het openlucht zwembad. Ik had er een abonnement, en was er elke dag van de zomervakantie te vinden. Heerlijk vond ik het, en had er vriendjes en vriendinnetjes die er ook bijna elke dag waren. Ik hoefde niet af te spreken met iemand om te gaan zwemmen. Ik kende er bijna iedereen.

Met mijn ouders en broers in de auto, rond rijden en kijken wat voor leuks we tegen kwamen. Zoals boomkroonpad, drouwnerzand, etc.

Buitenspelen. Echt elke dag was ik buiten te vinden, tenzij het spoelde. Vanaf dat ik 10 was, maakte ik echt lange skeeler tochten van een zo'n 3 km ongeveer.

Als de onderbouw van de basisschool op schoolreisje waren. Dan maakten we van het schoolplein een skeelerpark :)

Schaatsen op het kanaal voor het huis! Wij wonen tussen twee bochten in. En als daar ijs wil liggen waar je op kan. Moet het flink vriezen. De laatste keer dat ik daar op het ijs stond was toen ik 14 of 15 was.

De huisdieren die we allemaal gehad hebben:
    goudvissen, hamsters, konijnen, cavia, kat, hond, kanarie.

Als we terug kwamen van schoolreisje, verstoppen onder het raam van de bus :)

11. Geen slechte jeugd maar helaas geen herinneringen meer. Weet het wel van an verhalen maar kan zelf niks herinneringen.

12. Annamama

Annamama Bekend lid

5 dec 2012
    663
    5
    18
    Mijn herinneringen gaan ook ver terug.

Ik herinner me dat we op vakantie waren. In het huisje stonden twee banken. Nou ja zeg, moet ik gedacht hebben, twee banken? Dat 'hoort' toch niet. Ik weet nog steeds welk gevoel ik erbij had.

O ja, ik was toen 3 jaar.

13. Brusje10

Brusje10 Actief lid

10 jun 2013
    122
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een hele fijne, beschermde jeugd gehad met veel mooie herinneringen. Mijn oma die altijd lekker aan het bakken was als wij er waren, cake, appeltaart en zo.

Mijn vader had een eigen bedrijf en als hij in het weekend erheen moest, mochten wij vaak mee. Dan zaten we op kantoor te stempelen en zo, of gingen rolschaatsen in het magazijn.

Verder de vakanties naar Duitsland of Frankrijk.

We gaan nog steeds heel graag met zijn allen op vakantie. :D

14. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Ja raar is dat he? dat de een zoveel terug kan halen en de ander niet. Ik heb ook niet zoveel herinneringen.

15. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik heb een enorm fijne jeugd gehad, met heel veel goede herinneringen.

Zingen in de woonkamer met kandelaars als microfoons (met vriendinnetjes), op muziek van de pointer sisters.

Mijn buurjongetje dat altijd door de achterdeur naar binnen rende, een rondje rende over onze hoekbank, en zo linea recta weer de achterdeur uitrende, naar zijn eigen huis :D.

"Verdwalen" in de buurt, of hutten bouwen achter de garages (waar we natuurlijk eigenlijk niet mochten komen).

Zondagochtend ontbijten met gekookte eieren en radio 4 op de achtergrond. Dan dekten we samen met mijn vader de tafel en dan zei hij altijd: "we hebben brood, we hebben boter, we hebben beleg".

Op zaterdagochtend met mijn vader naar de bakker en dan mochten we altijd een lekker broodje uitkiezen (ik koos altijd een tijgerbolletje).

Op zondag kwam oma vaak eten: standaard bloemkool met een gehaktbal van de slager. Daarvoor eerst om vier uur chips: ieder kreeg dan zijn eigen bakje (mijn oma had smetvrees :)): met nootjes, en van die kaaskoekjes van lu, en wat chips. Toen ik heel klein was mocht ik van mijn oma de nootjes nooit, dat vond ze gevaarlijk. Daarna - voor het eten - altijd groentesoep, gemaakt door mijn moeder.

En zo kan ik nog wel even doorgaan... :D

Helaas word ik er de laatste tijd erg weemoedig van, als ik eraan moet denken. Maar dat komt ook doordat mijn moeder overleden is, en er weinig over is van die tijd van toen :(.

16. Heel raar miepje!
    Er is ook nooit wat rots gebeurd voor zover ik weet en geen klap op mijn hoofd gehad ;)
    Het komt soms wel rot over naar mensen net alsof ik het niet belangrijk vond..
    Mijn man ken ik 10 jaar maar zelfs daar weet ik heel weinig nog maar van.

17. Queeny

Queeny Bekend lid

29 okt 2013
    891
    0
    0
    Ik heb een hele fijne jeugd gehad. En herinner mij dingen vanaf de peuterspeelzaal. Het fruit eten, rond rijden met driewielertjes, ook dat er een meisje met syndroom van down in het groepje zat. (Dat ze down had kon ik pas zo benoemen toen ik later dat woord kende) maar ik weet zelfs van veel kindjes de namen nog.
    Ik herinner mij van later hoe ik en mijn zusje speelde, binnen en buiten. De vriendjes die we hadden, de kadootjes die we kregen. De gekke dingetjes die onze vader deed. Googelen met Pasen, hij toverde dan eieren uit een hoge hoed. Thee kransjes met onze moeder. Leuke uitstapjes en vakanties.
    Ik ben in een liefdevol gezin opgegroeid, kon alles tegen mijn ouders vertellen (ook als puber) en nog steeds kunnen we bij ze terrecht.

Wat mij wel enorm verbaasd, en ik ook wel schokkend vind is dat mijn zusje dit zo helemaal niet heeft. Zij zegt dat er nooit tijd voor ons was, en dat er zelden wat leuks gedaan is met ons.
    Ik kan daar met mijn pet niet bij, ze heeft notabene 3(!) jaar bij ze in huis gewoond met een hond en twee kinderen nadat ze de relatie verbrak met de vader van haar kinderen.
    Noem dat maar geen tijd...

18. lovieyou

lovieyou Niet meer actief

Gek hé! hoe je hersens dat onbewust aan elkaar linkt.. echt een geweldig bijzonder iets vind ik dat!

19. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Vanaf een jaar of 11-12 kan ik wel terughalen. Tijdens mijn zwangerschappen en daarna was/werd ik weer behoorlijk dement;)

20. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik heb in het algemeen ook een zeer slecht geheugen, maar de laatste tijd komt ineens alles terug...

Het zal de leeftijd zijn :cool:

:D

Deel Deze Pagina