Hallo allemaal, Vandaag helaas een negatieve test van onze cryo terug plaatsing. Dit was onze 3de poging maar ICSI 1. Wij hebben onze behandelingen gehad via het SFG met TP in het EMC maar overwegen voor poging 4 volledig over te stappen naar het EMC. Op het internet lees je veel negatieve ervaringen. Maar dat is het ook, negatieve ervaringen worden vaak benoemd maar waar zijn de positieve verhalen? De reden dat wij over willen stappen is puur logistiek, zodat mijn vriend niet met de koffer heen en weer hoeft, en andere inzichten. Wij hebben er nu 3 pogingen op zitten waarbij de laatste met de ,voor ons, beste resultaten. In het kort: IVF 1a: afgebroken (eisprong op punctie dag), IVF 1b: zwanger (MK geen cryo's), IVF 2: 1 TP (niet zwanger, geen cryo's), ICSI 1: 3 blasto's (biochemische zwangerschap/vmk van verse TP 2 blasto's en nu geen zwangerschap van onze eerste en enige cryo). Volgens mij zijn ze best streng in het EMC als het gaat om leefwijze e.d. Niet dat ik mij erge zorgen maak want wij zijn gezond. Ik minder sportief dan hij . Het buitenland is geen optie voor ons, wij wonen van beide ziekenhuizen 15-20 min vandaan. Kom maar op met de ervaringen. Alvast bedankt en veel liefs ♥
Wat balen van je test.... het zit je niet mee... Hier geen ervaring met het ivf of icsi traject maar wel met de afdeling voortplantingskunde van het emc en ik ken inderdaad de negatieve verhalen, echter heb ik het heel anders ervaren. Het is wel een groot ziekenhuis en de doktoren zien veel patiënten, maar ik heb de behandeling als zeer persoonlijk ervaren. Mijn hoofd behandelaar zag ik alleen als er iets gewijzigd moest worden in het behandelplan, de ‘handelingen’ (metingen ed) worden door de reguliere ferteliteits artsen gedaan. Nu zat ik ook wel bij het hoofd voortplantingskunde omdat ze mij wel een interessant geval vonden . maar, ondanks dat ik bij metingen steeds een andere dokter had, heb ik het traject als zeer prettig, persoonlijk en warm ervaren. Toen ik eenmaal zwanger was belde een van de reguliere dokters mij nog op omdat ze het in mijn dossier had gezien en ze me even wilde feliciteren Qua levensstijl zijn ook niet echt streng vind ik. Maar ik rookte bijvoorbeeld wel en ze weigeren behandeling als je niet stopt (logisch ook). En ik moest gelijk beginnen met foliumzuur. Maar sporten of verdere levensstijl hebben we het niet over gehad. Wel als je eenmaal zwanger bent, maar ook dat is logisch. Mocht je een keuze hebben in een dokter, zou ik je de mijne willen adviseren. Een excentrieke man, maar bereid ‘buiten het boekje’ te gaan als hij denkt dat t werkt. Mijn behandeling was uiteindelijk niet volgens protocol maar ben wel mooi zwanger. En nu ook heeft hij hele duidelijke instructies gegeven aan mijn gyn die ook afwijken van protocol. En overigens had die gyn geen plaats, maar mijn dokter heeft het opgebeld dat hij maar plaats maakt. Ik ben echt super tevreden! En Oja, een keer had een reguliere dokter iets tegen mij gezegd dat het waars niet ging lukken (omdat ik volgens normale richtlijnen onvruchtbaar ben), daar ben ik toen een maand hopeloos verdrietig van geweest tot het volgende consult. Mijn hoofd behandelaar was woedend en heeft mij zijn 06 gegeven. Dat als ik ooit vragen had, of ergens mee zat, dat ik hem direct moest bellen. Ik zou het emc aan iedereen aanraden en hoop dat ze je snel met een blijvende zwangerschap kunnen helpen ❤️
Dank je wel meid voor je uitgebreide verhaal. Het is altijd zo dat je negatieve dingen leest omdat mensen helaas niet onderken en hun positieve verhaal willen delen. Dat maakt het lastig. Zelf ook altijd vriendelijk geholpen door de meiden van die de terugplaatsingen doen en mijn vriend om semen in te leveren.
Ja snap ik, ik was ook huiverig omdat ik alleen maar negatieve verhalen terug vond. Was bij het SFG uitbehandeld en daarna doorverwezen naar het EMC, was ik in eerste instantie niet blij mee. Maar eind goed, al goed Mocht je de keuze voor het EMC maken en je wil de naam van mijn dokter tzt, pb me!
Na wikken en wegen hebben we toch beslist om bij het SFG te blijven. Overstap brengt risico, als het niet goed gaat is de poging verloren. We weten nu welke medicatie het goed doet en welke behandelmethode. Geeft geen garantie dat het goed gaat maar is wel vertrouwd. In de jaren wel een band op gebouwd met onze artsen en ze denken wel mee. Bedankt voor je feedback. @Beheer, deze mag gesloten worden