Wat te doen na gefaalde behandelingen?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mercurius, 29 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Ja klopt. Ik was klaar met Düsseldorf (nl artsen waren weg en het was een zootje geworden). Blij met de overstap.

2. Wondertje2020

Wondertje2020 Fanatiek lid

6 aug 2020
    4.890
    5.127
    113
    Vrouw
    Even terug on topic:

Wij hebben na 2 IVF behandelingen bij MCK in NL verder onderzoek gedaan in UZ Gent en een second opinion aangevraagd. Daar is uiteindelijk alles veel slechter verlopen dan in NL. Wel hebben ze zeer uitgebreid bloedonderzoek (chromosoom, karyotypering, bloedstolling, schildklierfunctie gedaan).
    Dus over de mate van onderzoek ben over UZ Gent tevreden maar niet over de manier waarbij ze met je omgaan. Echt protocollair werken als de punctie is geweest. En onderschat niet het op en neer reizen, tenzij je daar in de buurt woont. Wij zijn nu weer terug in NL en dit wordt onze laatste punctie. Ik sta er volledig achter.

Ik ben trouwens zeer tevreden over MCK, persoonlijke benadering, heel betrokken en geen ziekenhuis gevoel.
    Ze hebben wel erg strenge covid19 maatregelen en dit ervaar ik als enorm belastend omdat ik overal alleen naar toe moet.

Hoe gaat het nu met jullie? Hebben jullie samen goed kunnen praten? Communicatie is zo belangrijk in dit traject. Misschien helpt mentale begeleiding je ook in de ondersteuning.
    Ik vind het zo intens verdrietig dat het zo voor jullie loopt, maar ik weet helaas hoe het is.

40% van de mensen in behandeling hebben na 3 IVF/ ICSI pogingen nog geen geslaagde doorgaande zwangerschap. Ik denk dat veel mensen daarna overstappen naar eiceldonatie of zaaddonor, of beide.

3. ZoWelkom84

ZoWelkom84 Fanatiek lid

1 apr 2015
    2.820
    636
    113
    Mijn advies,

Heb jij goed in beeld hoe je behandelingen eruit zagen en hoe je lichaam daarop reageerde? Je gaf aan dat je op een bepaald medicijn betere bevruchtingen had? Welk medicijn was dat?
    Waar ben je verzekerd? Cuypers heeft bijv een contract met UMC en nog een paar verzekeringsmaatschappijen. Misschien een tip om voor het einde van het jaar een verzekering te zoeken die een mogelijke 4de poging vergoed.. UMC doet dat maar PNO ook. Alleen als je bij PNO verzekerd ben moet je de behandeling bij Cuypers eerst zelf voorschieten. Die middelen moet je dus wel hebben. Wij waren overigens ontzettend tevreden over de terugbetaling van PNO alleen maandelijks betaalde wij wel veel. Nadat wij het niet meer nodig hadden toevallig overgestapt naar UMC en die had contract. Toch denk ik dat mochten wij voor 4de willen ik toch overstap naar pno. Dit was kleine tip.

Bij Cuypers krijg je een goede roes. Je gaat lekker ff tukken en voor je het weet ben je klaar. Geen pijn van punctie en ellende.

Eicelkwaliteit kan verbeterd worden met dhea. Maar het is van belang te weten of je hormoonwaardes niet goed zijn bijv. Mijn ervaring met Cuypers is echt top. Hoewel mijn eerste gesprek met dr. Scholtes was destijds en hij nam mijn verhaal zeer serieus en zei precies dat het probleem lag waar ik aan dacht. Mijn hormoonhuishouding. Lees: ik had bijv echt zwarte menstruatie. Artsen in belgie en NL zeiden dat dat kwam door zuurstof wat erbij kwam en daardoor zwart werd. Toen ik het bij scholtes aangaf zei hij direct dat dat echt nirt normaal was en wilde alle hormoonwaarde testen en daar bleek dus OOK echt een probleem te zitten.

NL zou zonde zijn van een poging. Gaat meer energie vergen van jullie. Maar maak het bespreekbaar of ga een gesprek aan en vraag daarna aan je man hoe hij er nu instaat.
    Het is een mega zwaar traject, blijf communiceren.

cuypers gaf mij uiteindelijk combi medicatie gonal f en menopur om ook eicelkwaliteit te verbeteren. Had al 7 miskramen gehad en mijn nk cellen in baarmoeder waren te laag waardoor embryo niet kon blijven zitten. Mocht nooit meer decapeptyl omdat ik daar dus niet goed op reageerde en eicellen dus ook niet.. voel je vrij om een pb te sturen!

4. Iamthegreenfairy

30 jul 2019
    68
    52
    18
    Vrouw
    Ik heb niet alle reacties gelezen maar wil wel ons verhaal delen.
    Voor onze eerste dochter hebben wij 3 volledige pogingen gedaan. In totaal maar 4 terugplaatsingen en ik had het totaal opgegeven maar bij de 4e, de laatste dus, was het raak. Ik denk dat er vaak een reden is dat het embryo niet blijft zitten maar dat het vaak ook pech is. 'weer geen 6 gegooid'

Het enige wat ik je nog kan aanraden om na te vragen is een scratching. Klein krasje laten maken in de baarmoeder. Hierna raakte ik zwanger maar of het echt de reden is geweest?

Over de punctie: kan je niet vragen om een roesje om het minder erg te maken? Ik heb 2x een punctie op alleen paracetamol gedaan en na de tweede kon ik het niet meer. Hierna nog 4 puncties met een roesje. Je merkt niks van de punctie zelf en het maakte de hele poging voor mij zoveel minder stressvol...

Deel Deze Pagina