Pesa/ Tese ervaringen

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Susy87, 27 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Susy87

Susy87 Lid

18 feb 2014
    49
    28
    18
    Hallo

Ik ben op zoek naar mensen die ook een pesa/tese behandeling hebben ondergaan,of die ook nog de leefregels volgen. wat ik er nu over kan vinden is dat mensen naar Gent of dusseldorf gaan.
    Mijn man ondergaat 17 december een pesa/ tese in Nijmegen en ik ben erg bang voor de uitslag. Hij heeft al 4x een sementest gedaan waarbij niets gevonden werd, wel hebben we in april een samenlevingstest gehad waarbij een enkele dode zaadcel werd aangetroffen maar daarna dus niets meer. Ook zijn alle onderzoeken verder normaal, Hormonen, normale grote testikels, DNA chromosomen onderzoek enz.
    Ik vind het erg lastig hiermee om te gaan.

2. Het ís ook lastig! Je hele wereld staat op z'n kop en bij een TESE komt het er toch op neer dat het de laatste kans is op een kindje wat biologisch van beide is. Ik vond de druk daardoor echt enorm. Dat gevoel dat het daarna ook gewoon 'afgelopen' zou kunnen zijn.

Wij zijn inderdaad naar Mülheim (word je naar doorgestuurd vanuit Düsseldorf ;)) geweest. Omdat we in DD onder behandeling waren, maar ook omdat ze daar micro-TESE's doen, waarbij er 10% meer kans is dat er iets gevonden wordt.

Wat bedoel je precies met 'leefregels'? Wij hadden alleen beide een enorme waslijst met vitamines die we moesten slikken, verder geen bijzondere leefregels.

Sterkte!

3. KoosAtillaLuna

KoosAtillaLuna Bekend lid

27 jun 2013
    821
    168
    43
    Hoi,
    Mijn man heeft een PESA ondergaan in Utrecht. Hadden van te voren geen leefregels mee gekregen. Ook bij hem waren alle onderzoeken goed. Bij hem zijn er toendertijd 14 rietjes zaad gevonden!
    Ik wil je heel veel succes wensen, en als je nog wat wilt weten, brand maar los! 😄

4. Susy87

Susy87 Lid

18 feb 2014
    49
    28
    18
    Hallo

Mijn man heeft een hele waslijst aan leefregels waar hij aan moet voldoen zoals niet roken, niet drinken, niet zwemmen/bubbelbad/sauna warmte thv kruis vermijden, geen laptop op schoot geen telefoon in broekzak, geen verzorgende middelen gebruiken enkel alleen deo, geen koorts krijgen. En speciale vitaminen slikken.
    @koosatillaluna ik zie dat jullie de pesa in februari hebben ondergaan? 14 rietjes, was er bij hem geen sprake van obstructie? Want bij mijn man doen ze alleen pesa omdat verder alles goed is maar anders zouden ze alleen tese doen. We hopen zo op goede uitslag want dan is de kerst toch een beetje leuk :)
    Maar wel vreemd dat bij jullie geen leefregels waren opgesteld. .

Deel Deze Pagina