ella, ik denk dat het nergens echt gezelliger wordt.(zeker niet als de ramp op de beurs niet gauw tot stilstaan gebracht wordt) bij mijn vriend zijn ookal 350 mensen ontslagen (zelfs alle polen zijn al weg) het bedrijf is verkocht aan de directe concurent en het bestond al 40! jaar. en de paar die er nu nog werken werken standaard 12 uur per dag of meer. toch kiezen wij voor vastigheid, ( we zijn verantwoordelijk voor 3 kinderen vinden wij) hoewel de werksfeer zwaar verziekt is. op het moment dat hij ontslagen wordt dan moeten we wel, maar we hebben besloten dat uit te zitten en geen ontslag te nemen, dan verlies ook het recht op een uitkering. ik denk namelijk dat de werksfeer nergens echt goed meer is met zoveel onzekerheden.en met flexcontrakten of tijdelijke contrakten ben je als laatste nieuwe werknemer altijd de pisang bij bezuinigingsrondes. dus hoelang hou je je nieuwe baan? ik snap heus wel dat je het leuk werk zou vinden,en dat je een gezellige werksfeer zoekt. wie niet uiteraard. ik vind alleen je timing nogal beroerd en dan nog zonder vast vooruitzicht,en twijfels over de opvang of hoe je die moet gaan regelen vandaar.
Ella@ Heb jij de brief niet gehad van het bedrijf die de boel over genomen heeft! van jou werkgever. Daar staat duidelijk in dat wij alle vaste mede werkers een baan garantie hebben van 2 jaar! En idd de kantoor medewerkers gaan een deel uit. Maar meer gebeurt er nog niet hoor. Alleen het contract verandert naar de nieuwe naam en regels van hun. Die je als het goed is gehad hebt. Ik wel al en ook al op gestuurd. EN Snacht overdag en s avond werken bij deze nieuwe baan! meis meis weet je dat wel zeker! en moeilijke kids! Als ik terug kijk naar mijn stage tijd met meerzorg mensen pff wat was ik kapot zwaar hoor. Denk er aan lieverd je kleine man merkt heus wel wat aan zijn mama als de zich rot voelt hoor.
marnat klopt hoor! die brief heb ik zekers gehad... ben alleen een beetje zat van al dit gezeik... was er eindelijk weer wat rust (nadat ons team zo ongeveer gehalveerd was) en dan dit weer... die werkgarantie zegt mij eigenlijk niet zoveel... bedoel als er geen geld is dan is er geen geld! nou ja moet er nog maar even goed over na denken wat ook meespeelt is dat ik graag ander werk zou willen hebben + het feit dat ik zat wordt van al het gezeik binnen onze organisatie... maar klopt hoor jullie hebben gelijk! de zekerheid die ik vooralsnog nu heb geef ik op en dat is best wel een stap.... nou ja woensdag moet ik beslissen! heb ik nog ff! zo zal naar mn werk!
wat vreselijk..... en zo onzeker allemaal! hopelijk kan je vriend daar blijven al kan ik me voorstellen dat de werksfeer er echt niet leuker op wordt sterkte!
Ik heb er voor gekozen om vanaf september in de zorg te gaan werken. Ik ga hetzelfde aantal uur werken als bij m'n huidige werkgever. Alleen wel onregelmatige diensten en m'n vaste aanstelling kwijt. Ik heb voor het werk gekozen omdat het iets is wat ik al heel lang wilde doen. Ik moest er we goed over nadenken en het bespreken met m'n man en schoonouders ivm opvang. Als het een baan is waar je hart ligt en je kan het goed regelen met opvang dan zou ik het zeker overwegen. Sterkte met je beslissing!
ach bij de één laat je wat en bij de ander vindj eweer wat maar toch vind ik het knap dat je het ws el probeerd, ikzelf ben te bang daarvoor omdat mij de zekerheid te lief is succes en hoop dat je alles goed kunt regelen met hun! het klinkt wel leuk die baan trouwens!