wat te doen nu.

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Stinkerbell, 23 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Afgelopen vier dagen is het savonds mis. Mijn zoontje wil dan vaak drinken en drinkt dan heel wild en laat de hele tijd los. Als ik hem dan door laat drinken dan spuugt hij na verloop van tijd alles uit. Echt in stralen.
    Snachts gaat het goed dan haal ik hem uit het bedje drinkt hij 1 borst 10 minutjes en leg ik hem weer terug.
    Overdag is hij ook veel wakker maar drinkt dan om de ongeveer 2,5 uur. En spuugt dan niet.

Ik weet niet wat ik moet doen. Moet ik gaan kolfen zodat ik precies weet wat hij binnen krijgt? Nu ben ik dus bang dat hij te weinig krijgt of dat er te weinig voedingsstoffen in de melk zitten.
    Is het een optie om bijv twee dagen te kolfen en hem kunstvoeding te geven om te kijken of het dan nog zo is?

Gisteren avond had hij trouwens een poepluier echt niet normaal hij dreef er gewoon in en zat helemaal onder. :$

Wat te doen. Ik wil niet dat hij vanavond weer alles onder spuugt. Ik vind dat zo zielig het komt dan zelfs uit zijn neusje.

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hoi, Sta op punt naar bed te gaan. Als ik je verhaal zo lees, niet som je druk over te maken. Vaak dirnken in de avond is gewoon baby gedrag. Als hij plast en poept is het goed. Kijk naar zijn gewicht.

Drinkt hij overdag wel normaal?
    Hoeveel groeit hij?
    Heb je veel melk of een sterk toeschietreflex? Misschien krijgt hij veel lucht binnen waardoor hij steeds wat spuugt.

Als je het niet vertrouwt bezoek dan de huisarts, dan weet je meer.

Succes

Ilse

3. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Hij groeit goed. Moet dinsdag weer wegen.
    Maar hij heeft wel nu wel al meer dan 48 uur geen poepluier gehad. Hij plast wel.

Ik ben nu trouwens aan het kolfen en weet nu wat hij binnen krijgt. Hij heeft ook niet meer gespugt. :)

4. Stinkerbell

Stinkerbell Fanatiek lid

1 mei 2009
    2.897
    0
    0
    Bedankt voor je reactie. :) Helemaal vergeten sorry.

p.s ik kan hiervoor de huisarts bellen? Niet het cb bellen?

5. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hoi,

Hoe gaat het intussen bij jullie?
    Als ik je reactie lees dan denk ik dat het helemaal goed gaat.

Misschien krijgt hij met drinken aan de borst op een of andere manier veel lucth mee waardoor hij moet spugen. Je schreef al dat het niet de hele dag zo is.....soms spugen kindjes wat, dat is niet erg.

De poepluiers zijn heel normaal. Vanaf een week of 6 gaan borstgevoede kindjes over van elke dag een poepluier naar misschien maar 1 in de 10-14 dagen. Die zit dan heel vol......(vaker kan natuurlijk wel maar het is dus niet vreemd als er minder wordt gepoept)

Bealngrijk is wel dat hij voldoende blijft plassen.

Ik zou me niet te druk maken. Je hoeft zeker niet te kolven en kusntvoeding geven. Jou melk is perfect aangepast op zijn behoefte en leeftijd. Moedermelk bevat nooit te weinig voedingsstoffen!!!!
    Soms is het voedingsbeleid niet optimaal en wordt er te weinig gevoedt. Dat is iets anders. Dan wordt er te weinig gedronken maar daarmee is niet ineens de voeding niet voedzaam genoeg....

Succes

Ilse

Deel Deze Pagina