Vraagje... vroeger gingen we elk jaar 1 of 2x naar Londen. Geweldige stad en heerlijk om gewoon wat rond te slenteren of in een park te zitten. We zijn er nog geweest toen de oudste (1,5) en tweede (baby) er waren, maar daarna eigenlijk niet meer. Inmiddels dus alweer zo’n 3 jaar geleden. En ik mis het!! Ik ben toch een beetje bang dat het OV lastig te doen is met 3 kids (met de oudste twee in 2 buggy’s was het al nauwelijks te doen omdat lang niet alle metro’s toen liften hadden). Dus daarom mijn vraag... hoe staat het er nu voor in Londen? Is het te doen met 3 kids van 5, 3 en 2 en 2 buggy’s? Zijn er misschien locals of mensen die er onlangs geweest zijn die goede tips hebben voor activiteiten die leuk zijn voor jonge kinderen? Goede tips voor verblijven? De laatste keer een appartement gehuurd via airbnb en dat was goed te doen, maar wel prijzig. En anders wordt het toch opa en oma lief aankijken denk ik en zelf een weekendje gaan.
Poe! Dat lijkt mij een behoorlijke klus! Kan je niet alleen met je partner gaan? Ik kan alleen als tip geven dat er op de metro kaart aangegeven is welk station rolstoel toegangkelijk is. En verder kom je natuurlijk overal met de bus.
Ik denk altijd maar zo: in Londen (of waar dan ook) wonen ook gezinnen met die samenstelling dus zal vast goedkomen
Waarschijnlijk is het beter te doen in de bus i.p.v. metro , en met de bus kan je opzich net zo goed overal komen duurt alleen ietsje langer. De metro heeft zo ontzettend veel trappen weet niet of dat dan wel handig is (het is maar wat je voorkeur heeft) Geen idee welke tijd van het jaar je wilt gaan maar de verschillende parken zijn altijd leuk : - Hyde Park - Greenwich (waar de tijd verspringt - aan ene kant vd lijn is een uur verschil met aan de andere kant + prachtige omgeving) - Regent’s Park - York House Gardens - Richmond Park Verder leuk om te doen : - Speegoedwinkel Hamleys (voor al build-a-bear ). - Buckingham palace (wisseling vd wacht) , misschien even Googlen wanneer ze oefenen met muziek op t grote veld (erg leuk om een keer te zien en indrukwekkend). - Wijngaarde (ja ja in en om Londen bestaan die) die zitten vaak aan randen van het bos heerlijk om even rond te gaan! Uiteraard geen idee naar je budget , maar je hebt ook leuke rondleidingen : - Harry Potter - Shrek - Met de boot over de Theems - Of naar boven op de Shard. Verblijf : wij blijven meestal bij schoonouders , laatste keer zijn we in een hotel echt pal tegen over t Hyde Park geweest - niet gek duur - hoewel hoe verder van t centrum en ‘trekpleisters’ hoe goedkoper uiteraard. Ben zelf geen local , man heeft er tot 2 jaar terug gewoond. Geen idee of je wat aan mijn tips hebt maar dit vinden wij zelf de leukste dingen.
Top! Bedankt voor het meedenken! Wij gingen eigenlijk altijd met de Underground, maar bus is eigenlijk wel een goed idee ja! Ik ben zelf fan van Hyde park. We zaten regelmatig in Bayswater of Paddington, of er net onder in Kensington. Laatste keer in Greenwich gezeten, vooral omdat we toen met de auto op doorreis waren. Op zich was dat ook wel geinig, met de boot ben je zo bij het centrum. Qua bezienswaardigheden en rondleidingen: ik denk dat de kids daar echt nog te klein voor zijn. Wijngaard lijkt me wel heerlijk! Net als wandelen in een park als Hyde park. Als iemand nog goede speeltuinen weet houd ik me aanbevolen .
Ik had en heb nog steeds altijd zon hekel aan de Tube verschrikkelijk vind ik het haha. Bijkomend voordeel is dat je met de bus lekker van je af kan kijken. Ik heb met een half oog gelezen (leeftijd van je kindjes) , inderdaad waarschijnlijk te klein voor de rondleidingen. In de winter (ik geloof altijd rond kerst wanneer het begint weet ik niet) heb je naast het Hyde Park een groot ‘winter wonder land’ (soort mega kermis). Qua speeltuinen heb ik eigenlijk geen idee. In het Hyde Park heb je een kleintje zitten (en dan bedoel echt klein). Diana Princess of Wales Memorial playground (naast Kensington Palace). Schijnt leuk te zijn , wij zijn er zelf nog nooit geweest.
Kun je niet i.p.v. 2 buggy’s een draagzak mee nemen en daar de jongste 2 afwisselend in doen? In de stad en zeker ov is zo n gedoe met een buggy.
Ik wilde ook de tip voor draagzakken geven. Met 2 en 3 lopen ze misschien ook wel iets? En anders lekker op de rug. Dat gesjouw met buggy’s...
We wilden de jongste in een draagzak doen en de oudste af en toe laten lopen. Maar aangezien de stad groot is ontkom je er denk ik niet aan om de oudste af en toe toch ook in een buggy te zetten. En dan moet je die dus ook meeslepen. Ach het is ook wel een hoop gedoe. Misschien maar gewoon de kids thuislaten haha.
Voor die van 5 hoef je echt geen buggy meer mee. Wij zijn met 3 en 5 naar Parijs geweest zonder buggy. En op dit moment zijn we in Oostenrijk; lopen tegen de 10 km per dag en de jongste loopt denk ik 75% zelf en de rest in de draagdoek.
Leuk! Maar wij lopen meestal niet zoveel dus ik weet niet of mijn kinderen dit ook zouden kunnen. De oudste vond de 3km avondvierdaagse al zwaar
Maar dan zou ik ze daar huren of evt 1 meenemen en als het met de oudste niet gaat, er een huren. Dat scheelt een hoop gezeul.
3 km avondvierdaagse die binnen een paar uur gedaan moet zijn is natuurlijk totaal iets anders dan een dag slenteren /op eigen tempo lopen met regelmatig pauzes. kan prima de hele dag lopen maar een avondvierdaagse.... Pffffff...,
Ik vind Londen heerlijk met kinderen! Ik ben er afgelopen jaren verschillende keren geweest, mijn man werkt er vaak. De buggy in de metro is nog steeds een absolute no go. Er zijn maar heel weinig stations met een lift, en als ze er zijn werken ze slecht, staan ze propvol of heb je alsnog een trap om bij de lift te komen. En in de overvolle metro's past een buggy gewoon niet, laat staan twee. De metro's bij het Nat.History museum en Hyde park zijn (nog) niet rolstoel/buggyproof. Voor je jongste zou ik een peuterdraagzak neenemen. Voor de oudste twee opvouwbare Microsteps, met een trekkoord eraan voor je driejarige. In Londen zie je echt honderden van die stepjes. Ik vond het een flinke uitgave maar ik heb spijt dat ik ze niet jaren eerder gekocht heb. Lopen van het National History museum naar de speeltuin in Hyde Park is bijvoorbeeld best een eind, mijn oudste redt dat niet zonder step. Mijn vaste rondje, goed te doen lopend met de stepjes en genoeg speelruimte/picknickplekken is: - Nat. History Museum of Science Museum + Dianas Playground in Hyde Park - Transport Museum (super leuk) + straatartiesten kijken bij Covent Garden. - Buckingham Palace + St.James Park + Big Ben + reuzenrad - Hamleys + Hyde Park + M&M store (en daarna eten in China Town). Mijn favo locatie voor een appartement is Canary Wharf. Ruime moderne appartementen en niet die piepkleine oude gehorige zooi zoals de meeste plekken in Londen. Goede OV verbinding en een grote mall voor je boodschappen en restaurantjes. De speeltuin in Hyde Park vind ik fantastisch, we vermaken ons er uren. Vlak achter het reuzenrad zit ook een kleine speeltuin. Verder ken ik geen leuke speeltuinen. Ik vond Bristol trouwens nóg leuker dan Londen, echt een dikke aanrader.
Wij zijn de laatste keren trouwens met de auto geweest (zowel ferry als trein). Ik vind dat ideaal. Kan het campingbedje mee voor mijn peuter, de stepjes, een krat met etenswaren (broodbeleg, pakjes drinken). Zo houden we het ook enigszins betaalbaar, ik heb alle dagen gepicknickt in Hyde Park met de zelf gesmeerde broodjes. Mijn oudste had een rugzakje mee met de lunch erin, dan kon ik mijn peuter op de rug dragen.
Ik zou mn dochter hier allemaal echt niet blij mee maken, haha. Behalve die ene speeltuin dan. Ik vind stedentrips echt niks met kind.
Diana memorial playground inderdaad! En peppa pig world, geen idee hoe lang dat is het het OV vanuit Londen? Maar dat is echt geweldig voor die kleintjes! Is het geen idee om die van 3 zelf te laten lopen of om een duo buggy te kopen?