Baby op de camping

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Gentle, 21 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Volgende week gaan we weg, een week kamperen met een baby en een peuter. :D

We hebben allebei wel eerder gekampeerd, maar nog niet met kids. Ivm met ruimte gebrek waren we van plan om het te redden met alleen de draagdoek en draagzak (ik heb een Manduca, kan de oudste ook nog in) en de kinderwagen thuis te laten. De oudste zit normaal nooit meer in een buggy oid, dus daar is de Manduca voor sporadische momenten prima voor. Maar voor de jongste twijfel ik nog... We hebben iets meer ruimte door een geleende dakkoffer, maar de buggy kan niet helemaal plat. De kinderwagen kan niet mee, dat is echt te groot (we hebben een Mutsy Slider, hele grote bak), maar eventueel wel met de zitting er in... Dan is die heel klein op te vouwen, en dat zou wel lukken.

Ik vraag me alleen af hoe nuttig dat zal zijn.. We hebben een tentje voor haar om in te slapen, draagdoek zal toch wel veel gebruikt worden voor dagjes weg e.d., we hebben een opblaasbadje waar ze als box in kan liggen, MC als wipstoeltje... En toch voelt het een beetje gek om zonder wagen weg te gaan...

Tips? Wat zou jullie overweging zijn?

En nog dingen die we absoluut niet mogen vergeten? We gaan trouwens naar Noord Frankrijk.

2. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Heb je ook stoelen mee? Want als je steeds zelf op de grond moet zitten wordt het wel heel zwaar met de hele dag dragen...
    Ik zou wel een wagen meenemen, als de buggyzitting van je mutsy plat kan zou ik dat doen. Als je tijdens de reis de wielen eraf haalt neemt ie nog minder ruimte in.

Niet vergeten:
    gevulde verbanddoos met alle medicijnen: ORS, antimug speciaal voor baby's (bij de apotheek), tekentang, zetpillen enz. klamboe of als je binnentent goed dicht kan, die altijd dicht laten overdag
    Zonnehoedjes en zonnebrand
    geef je bv of fv? bij fv een extra fles
    thermometer
    ductape
    extra dekentje (nachten kunnen koud zijn)
    en in frankrijk zijn gele hesjes voor alle inzittenden, verbanddoos etc verplicht. kijk ff op de site van de anwb voor wat exact

3. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik weet niet of het bij de bak van de mutsy ook kan, maar wij kwamen er laatst achter dat onze teutoniabak ingeklapt kan worden waardoor hij een stuk platter wordt. Als dit bij jullie niet kan of als het dan nog niet past, dan zou ik de wagen niet meenemen. Waarschijnlijk zou je hem dan toch niet veel gebruiken als je ook de draagdoek bij je hebt.

4. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
  5. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Wij nemen ook geen kinderwagen mee overigens.
    Willen haar in de draagdoek doen en verder mag ze kruipen :D!

6. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Nee joh, lekker thuis laten. Zo'n kleintje draagt nog makkelijk en als je ook inderdaad een soort box en stoeltje hebt gaat dat prima toch? Scheelt een flinke sta in de weg.

Fijne vakantie!

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Tnx!!

Ehbo hebben we aardig compleet, alhoewel ors er nog niet in zit. Voordeel is dat ik bv geef, dus ik kan haar altijd extra aanleggen, weigeren zal ze niet snel doen.

Twijfel nog over de wagen, bak kan echt niet plat, maar ik vind het zitje nog wel heel groot... Hij kan wel helemaal plat. We denken nog ff!

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik had destijds domperidon en een pakje kunstvoeding meegenomen, voor het geval ik ziek zou worden (kan natuurlijk ook nog...). En neem voor de zekerheid maandverband/tampons mee, ik werd na 8,5 maand voor het eerst weer ongesteld, net in de vakantie...
    Ik zou geen buggy of kinderwagen meenemen, hebben wij toen wel gedaan (buggy), maar vond het net aan kunnen. Dus zou het met 4 maanden echt nog niet doen. Misschien wel de buggy mee voor de oudste, omdat je de draagdoek sowieso voor de jongste gebruikt.

Deel Deze Pagina