Net zo goed als dat je overdag consequent moet zijn, moet je dat 's nachts ook doen. Dus naar bed = tanden poetsen, pyama aan, boekje lezen, slaapliedje zingen, in bed, licht uit en deur dicht, welterusten. Gaat ie huilen, geeft niets, natuurlijk zal hij boos worden, hij is gewend dat jij er altijd bent. Om de paar minuten teruggaan, uitleggen dat het bedtijd is en dat hij moet gaan slapen. Als je het zowel 's avonds als 's nachts zo aanpakt en hij dus merkt dat het geen gezellig feestje is 's nachts zal hij snel genoeg beter gaan slapen. En jij dus ook.
Als je de tips in het vorige topic van je op volgt denk ik dat het voor jou ook een stuk makkelijker zal zijn! Je moet er even wat energie in steken wil je er energie uithalen. En hulp vragen is geen schande! Succes!
Klopt ik ben ook qua gedrag strenger geworden. Ik liet eerst alles toe maar dat is nu niet meer het geval. TV uit is TV uit
En het duurt even voordat jullie aan de nieuwe jij gewend zijn. En ddat vreet energie. Maar je bent er mee bezig dus houd vol!
Ik ga altijd naast ze liggen tot slapen ik weet dat niet goed is maar slapen binnen 10 minuten en meestal gewoon door dus heb da et wel voor over dan uren drama etc
Uit vorige reacties geef je niet de indruk dat je consequent bent naar je zoon. Hij zit nu in een leeftijd dat hij behoefte aan grenzen heeft en zo te lezen heb je die (bijna) niet. Mijn zoontje zit nu in een fase dat hij die grenzen wil overschrijden, ook erg vermoeiemd aangezien ik me een politie agent voel. Maar door consequent te blijven weet hij wel waar hij aan toe is! Dus ook met slapen blijven volhouden. Hier wordt hij ook wel eens 's nachts wakker. Ik zeg dan dat het nog geen ochtend is, want het is nog niet licht buiten. Iedereen slaapt nog, dus hij moet ook nog even slapen. Geef hem een kus, stop hem weer toe en ga weg.
Ik geef mijn zoontje ook veel snoep. Ga dat ook voortaan verbieden. Ik heb afgesproken met me vriend als hij luisterde krijg die wat zo niet krijg die zelfs geen speelgoed. Meneertje zal regeltjes moeten krijgen want anders krijg ik dalijk onhandelbaar kind
Ja mijn kids hebnenalle Drie 7 6 en 4 jaar nu altijd op mijn kamer geslapem pas sinds een week nu alle drie samen de jongste komt soms halverwege nacht na ons vind dit niet echt een probleem soms slaapt hele nacht door oudste word soms wakker vind het eng die dek ik toe em ga terug soms ligt die dan evem wakker masr uiteindelijk slaapr die terug me middelste dochter van 6 is makkelijk die slaapt zonder te zeurem. Bem nu zwanger dus ik wik echt dat ze eigen kamer slapem zomder gezeur als bevallen ben in april
Heb trouwens een stickerrol gehaald en voot elke nacht zonder zeuren krijgen ze er een als ze nacht aan jengelen zijn gaat er een af en bij 25 mogem ze iets kleins uitzoeken. Werkt prima zo
Waarom geef je veel snoep? Er zitten veel suikers in, daar word hij druk van. Hoe laat gaat hij nu naar bed?
Dus je beloont hem nu voor slecht gedrag? Ik zag dat binnenkort die Nanny naar nl kwam is dat niet wat voor jullie?
Gaat al beter en nee wil niemand hulp. Ben zelf moeder dus doe het zelf. Ik leg ook uit aan me zoontje waarom die geen klap mag geven aan zijn moeder