Karaoke. YouTube filmpjes op je tv casten (zijn vast genoeg karaoke filmpjes van muziek die ze leuk vinden) en om de beurt een voorstelling geven voor de rest. Cupcake-cup competitie (vraag een vriend die een goede imitatie kan geven van 'de echte' bakker van tv. Eerst samen cakejes maken en de gene die de mooiste fondant-creatie erop kan maken wint de grote beker (action heeft vast een mooie prijs, of anders zelf knutselen)
De kinderen de cadeautjes laten verstoppen (dochter even een minuutje buiten de woonkamer laten wachten) en ze zelf, evt. door warm/koud, ze te laten vinden. Filmpje kijken met een bak popcorn, speurtocht, naar de kinderboerderij (gratis), buitenspeeltuin, verkleden, schminken of make-uppen. Mijn dochter kreeg een make-up setje cadeau en toen gingen ze elkaar allemaal opmaken en dat vonden ze zo leuk. Dat met die textietstiften heb ik ook eens gedaan, vonden ze ook leuk. Oh, en wat ze helemaal leuk vonden was zelf snoepkettingen maken. Zo'n set bij de Xenos gekocht, weet niet of ze die nog verkopen.
Zelf zeepjes maken is ook leuk. Blokken wit zeep halen, siliconen vormpjes (kan je later nog gebruiken voor ijsklontjes, of zelf chocolaatjes maken) en kleurstof. https://www.youtube.com/watch?v=KeoMPzszlps http://www.hema.nl/winkel/mooi-gezond/persoonlijke-verzorging/lichaamsverzorging/zeep/glycerinezeep-(11310260) Is alleen wel geel.
Ik heb niet alles gelezen, dus waarschijnlijk zijn de dingen die ik noem al genoemd, maar beter dubbel, dan niks - Stoelendans - Met een blinddoek om iemands gezicht betasten en raden wie het is - Met een blinddoek om iets proeven en raden wat het is (geen heel vieze dingen, maar dropje, snoepje, cake, zout , brood, chips, honing, hagelslag, pindakaas, kaas, worst, soepstengel, etc. - Cupcakes versieren - Iets creatiefs, bijvoorbeeld kralen rijgen en zo armbandjes maken, schilderijtjes maken met verf, lijm, kralen, plakjuwelen, stickers, kleine prul-speelgoedjes, stempels, etc. - modeshow lopen met verkleedkleren (als je die hebt, of alle kinderen verkleed laten komen)/fotoshoot (gewoon met je telefoon, en daarna de foto's allemaal bekijken) - toneelstukje bedenken en uitvoeren (van 5 minuten) in 2 groepjes - Karaoke-/danswedstrijdje (The Voice naspelen), inclusief verkleden - Speurtocht - Gezicht op een ballon tekenen - Ballon scheren