Pfoe wat lastig! Enerzijds een gave en bijzondere ervaring zo'n reis. Maar om hem mee te nemen.. Jemig. Is ook weer even wat. Denk dat ik daar zelf toch voor had gekozen, of om te annuleren. Had zelf de borstvoeding niet zo 123 willen stoppen omdat anderen ons op reis sturen en meteen zolang logeren.. Nee, niet aan mij besteed. Wil je veel wijsheid toewensen samen met je man. Luister goed naar je gevoel, wij kunnen allemaal nog zoveel roepen en vinden maar het gaat om jullie reis en jullie kindje. Het moet goed voelen voor jullie..
Erg lastig... Keuze is min of meer al gemaakt voor jullie. Niet echt een ideale reis voor een dreumes, alleen al dat vliegen! Klinkt natuurlijk wel erg leuk zo'n reis.. Veel succes met het maken van een keuze, wacht niet te lang want anders blijf je er tegenaan hikken.
Pfff nou fijn dat je het weet ieg. Wat idioot hoe mensen zoiets bedenken voor een ander... Succes met bedenken en beslissen! Hoop niet dat je huwelijk hierdoor (nog langer) overschaduwd wordt zeg.
Ik zou hem mee nemen, wij gaan volgend jaar daar naartoe en ons meisje gaat toch echt mee. Ik denk dat een kind het allerleifste bij zijn ouders is en dat tijdsverschil komen ze echt wel overheen.
Ohw wat erg! Ik snap ook wel dat het heel goed bedoeld is, maar het getuigt niet van enig respect naar jou en jouw gezin vind ik! Ik ben een echte controlfreak en zou hier ook wakker van liggen. Bovendien gaat mijn zoontje overal mee naartoe, die is zelfs nog nooit uit logeren geweest. Hoe leuk is zo lang weg als je alleen maar je zoontje mist? Hij is een bekroning van jullie relatie, hij hoort er toch gewoon bij? Wij gaan sinds de komst van ons kind bij speciale gelegenheden liever iets leuks doen met z'n drieen dan bijv. uit eten met elkaar, vinden we niet zo interessant meer. Laat staan een vakantie! Het is trouwens hartstikke leuk om met een dreumes op vakantie te gaan! Wij zijn geweest toen hij net 1 was en net 1,5 en dat was gewoon een feestje! Een leuke huwelijksnacht in een mooi hotel alla, maar op reis zonder mijn kind? Neuh, dan blijf ik liever thuis! Meid; het is jouw leven, jouw kind en dat ga je maar eens bepraten met je ouders, zij het met lood in je schoenen. Edit: zie nu de update. Ik zou niet gaan, serieus niet. Wij gaan zo'n soort reis volgend jaar maken vlak voordat zoon naar school gaat. Maar dan wat langer dan 1,5 week. Hadden je ouders nu echt niet kunnen verzinnen dat een vakantie naar een leuke zonbestemming zonder prikken op zo'n 4 uur vliegen ook leuk kon zijn? Ik kan er wel wat verzinnen hoor! Je moet je echt afvragen hoe leuk jouw vakantie kan worden als je je kind zo lang niet bij je hebt. Vind het ook echt niet uit te leggen aan je kind: "Papa en mama zijn heel gelukkig en gaan lekker samen op reis en jij mag niet mee".
Ik zou hem ook meenemen. Het enige lastige is de vliegreis die is best lang. Maar er zijn meer ouders die dat doen. Daar heb je een auto tot je beschikking en kan je zoontje lekker in de auto slapen als jullie rijden. Je kunt zelf bepalen of en waar je stopt. Ideaal lijkt me. Ik zou het namelijk ook totaal niet waarderen als mij dit werd aangedaan. Ik zou zelfs zo hard steigeren dat als hun niet na kunnen denken over hoe ik mij erover zou voelen het op moeten geven van de borstvoeding en mijn kind 12 dagen lang moeten missen dat ik het zelfs klaar zou krijgen om niet te gaan. Hoe goed ze het ook bedoeld hadden dan hadden ze beter moeten nadenken.
No way dat ik dat zou doen. Ik zou het echt vreselijk vinden om 1,5 week (!) verplicht zonder mijn kind(eren) te zijn. Echt respectloos vind ik het. Fijn dat je familie en vrienden jullie een vakantie willen geven, maar wel naar wat jullie leuk vinden. Ik zou echt alles op alles zetten om hun die reis om te laten boeken naar iets waar jullie achter kunnen staan. Niet alleen zal jij je kind missen. Maar je kind zal jullie ook missen.
Probeer niet teveel rekening te houden met al die mensen die dit hebben geregeld. Zouden ze willen dat je met een rotgevoel op vakantie gaat? Juist moeders zullen dit moeten begrijpen! Openheid is nu echt heel erg belangrijk. Praat er snel over. Maar jij beslist, ook al zijn ze het allemaal niet met je eens. Ze kunnen ook niet zeggen dat ze teleurgesteld zijn, want je hebt al zovaak aangegeven niet zolang weg te willen. Ok, ze willen niet vertellen waar de reis heen gaat: vraag ze dan of het geschikt is voor een dreumes. Reizen kan even vervelend zijn, maar verder kun je zelf je reis een beetje aanpassen op het ritme van je kind. Misschien valt het dan allemaal mee. Als je idd naar NY gaat, zul je misschien minder zien dan als je met z'n tweeen gaat.. maar liever gelukkig en minder zien dan ongelukkig meer. Wat is nu je plan?
Wat vreselijk dit! Zit echt met klapperende oren (ogen) te lezen ... 12 dagen vind ik persoonlijk echt heel erg veel en veel en veel te lang. Ik zou dat zelf vreselijk vinden, maar ik zou dat ook voor mijn kind niet leuk vinden. Maar ik sta daar misschien sowieso anders in: vakanties zijn iets van het gezin. Een nachtje of een weekend alleen met je partner = ok, langer niet. Zonder kind zou voor mij geen optie zijn. Maar dat weten mijn (schoon)ouders maar al te goed. Meenemen, tja. Ligt aan je kindje en aan jullie. Ik zou me in ieder geval niet laten 'dwingen' door schuldgevoelens tov je (schoon)ouders. Heel lief bedoelt misschien, maar ze hadden echt wel beter kunnen weten en wat minder vanuit zichzelf moeten denken. Verder sluit ik me aan bij veel van wat hier al is geschreven.
Juju toch, wat een verhaal.. Ik sta er wel van te kijken hoor, dat mensen die jullie zo goed kennen dit bedenken. Maar goed.. daar heb je weinig aan. Wij zijn zelf 4.5 jaar geleden in dat deel van Amerika geweest en het is mooi.. heel mooi. Alleen hadden wij bijna 3 weken en was ik niet zwanger en dat was al vermoeiend. Je moet er ook echt over denken als een reis en geen vakantie! En als ik jou hoor over borstvoeding en de "geheime" droom om te tandemmen.. dan zou ik zonder zoonlief weggaan niet eens als serieuze optie nemen. Dus of met z'n 3-en of niet. Het is hier al eerder geschreven en ik kan het bevestigen, de jetlag naar Amerika toe valt wel mee.. terug is het meestal erger. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook nooit heb zien zitten om ver te reizen met een kleintje. Naar Afrika (want dat lijkt me geweldig) doen we wel een keer als de kinderen niet meer meegaan.. Weet je, eigenlijk is het gewoon hartstikke jammer dat er niet beter overlegd wordt. Voor iedereen.. want ik zou er ook van balen als ik geld had ingelegd voor een dure reis waar het bruidspaar niet eens echt van geniet. Ik hoop dat je een beslissing kan nemen die je rust geeft!
Ik zou zeggen: Neem hem gezellig mee! Je kunt een kindje heel goed vermaken in het vliegtuig. Afgezien van waar je heen gaat hoef je geen luiers en doekjes mee te nemen. Je hoeft dus ook niet veel extra's mee te slepen. Een buggy, wat kleertjes, een kroel en evt speen en gaan met die banaan! Je geeft ook nog eens borstvoeding dus al het belangrijke heb je al binnen handbereik. Ik zou niet stressen maar heerlijk genieten. Weet je hoe je het ook kunt bekijken? Je krijgt nu de kans om nog even gezellig met zijn 3tjes een mooi avontuur aan te gaan voordat nummer 2 er is. Persoonlijk zou ik zo'n jong kindje ook liever niet achterlaten bij opa en oma. Lijkt me erg lang en je bent ook nog eens niet om de hoek als er wat is.
Wat jammer zeg dat ze niet naar jullie luisteren. Het is toch jullie huwelijk.. Hoe goed ook bedoeld. Wij zijn als 'huwelijksreis' naar een vakantiepark in de buurt geweest, Ties was 10 maanden. We hebben een geweldige week gehad, veeeeeeel leuker dan wanneer we zonder kind anderhalve week waren weggegaan. Het zou mijn keus niet zijn.
Als je wilt proberen te tandemmen dan moet je zoontje dus zeker mee. Lijkt me heel duidelijk, toch?! Dan is de afweging nog of je dat soort vakantie met hem ziet zitten (rondreis, veel in de auto, steeds wisselende slaapplaatsen, voor ons kind zou dat niets zijn, en je bent zelf ook nog zwanger... Maar misschien trekken jullie dat wel hoor!) Als het je gaaf lijkt, zou ik overwegen zeker nog een vrije week thuis erachteraan te plakken, of een dag of vier/vijf minimaal. Jullie kampen dan allemaal met dezelfde jetlag en kunnen dan samen uitrusten van de reis en weer in het NL-ritme komen. En nagenieten van je huwelijk, foto's ed terugkijken etc Als je het echt niet ziet zitten moet er toch nog maar overlegd worden over alternatieven. Het is jullie reis tenslotte! Als er niet weer omgeboekt kan worden wil iemand anders die reis misschien wel maken Je ouders zelf ?? Sluit me aan bij ZG en had het ook al gezegd volgens mij, er zijn zat mooie plekken die goed te bevliegen zijn en zonder jetlag: alles min of meer ten zuiden van ons: Madeira, Sardinie, Marokko of Tunesie, Zuid Afrika, Jordaniƫ, keuze genoeg in verschillende smaken. Een rondreis door het binnenland van Spanje kan ook geweldig zijn: Extremadura bijvoorbeeld, stukje Portugal meepakken, nou ja, mijn fantasie gaat alweer op hol (wat gaan we zelf eigenlijk doen dit jaar?? )
Je leuk idee; een rondreis op het Europese vasteland; Spanje, Portugal; mooi! Dan blijft er geld over; zou ik lekker voor een camper met airco gaan! Als je vanuit NL vertrekt ben je pas op dag 4 in Zuid-Spanje/Portugal. Maar wellicht kan je die daar ook wel huren!
Heel leuk dat ze zoiets organiseren, maar ze moeten wel rekening met jou (en je man) houden! Vind het raar dat je niks te zeggen heb over wat je met je kind wil! *gaat nu rest van het topic lezen*
Ik blijf me echt verbazen over deze situatie... Gewoon bizar dat jullie nu in een positie zijn gemanoeuvreerd dat je je zorgen moet maken over zoiets! Ik vind trouwens ook dat alleen al het BV willen blijven geven een super-argument is - voor zover dat nodig is - voor het niet zien zitten van deze reis zonder kind. Uiteraard is imo het niet willen missen van je kind ook al reden genoeg, maar als je dan toch mensen nog zou willen overtuigen... Ik zou ook echt mijn poot stijf houden en zeggen dat een reis binnen Europa (Madeira is trouwens een echte aanrader!) heel erg gewaardeerd wordt, maar dat de plannen die er nu liggen gewoon niet gaan werken voor jullie. Of je moet inschatten dat je kindje het wel kan hebben, die vlucht, maar dat weet alleen jij. Ik weet dat het met mijn zoon 1 groot drama zou worden, dus vandaar hier alleen nog maar reisjes met de auto - die zijn al erg genoeg, haha! Heel veel succes! Ik hoop dat je er snel uit bent.
Ik zou hem gewoon meenemen. Wij hebben rondgereisd door canada en amerika toen onze meid net 1 was. De autoritten gebruikte ze om bij te tanken en het ging heel goed.
Lieve meiden bedankt voor jullie bezorgde reacties! Veel nagedacht en goed gesproken met een aantal mensen. We hebben besloten ons zoontje niet mee te nemen. Ik heb altijd geroepen mijn kind niet op dit soort reizen mee te nemen en als ik mijn kleine man ken.. wordt dat helemaal niets. Bovendien vliegen we niet met een erg kindvriendelijke maatschappij, ik zou bijvoorbeeld geen bedje kunnen reserveren en een extra stoel is ook geen optie. Dat wordt een drama. Daarnaast is hij al van slag als de zomer/wintertijd in gaat. Een jetlag wil ik hem gewoon niet aandoen. Volgens mij is dan niemand blij, Blijft de keuze: gaan we of gaan we niet? Bij annulering is (zo goed als) al het geld weg, omboeken en andere dingen bedenken is dus geen optie (al waardeer ik de creatieve gedachten ) Ik merk dat mijn bv terugloopt en het drinken gaat (nu al ) pijn doen. MIjn hele zwangerschap ga ik dus niet redden. Tandemmen dus ook niet, helaas, dat is te verwachten als je nog maar 1voeding geeft zoals ik. We hebben erover gesproken om de reis weg te geven. Maar het is wel een droomreis die we ook graag willen maken. Op dit moment neig ik ernaar om toch te zeggen dat we gaan. Ons zoontje blijft gedurende die tijd gewoon in ons huis. En als ik hem dan na die 10 lange nachten weer zie, dan sluit ik me gewoon met hem op Het voelt nog steeds niet 100% goed, en dat heb ik ook aangegeven, we gaan kijken of de reis een paar dagen in te korten is. Bedankt voor alle lieve en meedenkende reacties!
Ik heb hier gewoon geen woorden voor!!! En of er na annulering geen geld meer over is/terug betaald word is jullie probleem niet. Wij hebben ook als enorm grote wens om door America te trekken, maar echt niet zonder mijn zoon (althans de komende 18 jaar niet) Dus of hij gaat mee of ik ga niet. Erg jammer voor diegene die het geregeld hebben, maar je zou denken dat ouders, zussen en beste vrienden en vriendinnen jullie toch goed genoeg zouden moeten kennen om te weten dat jullie dit niet willen, dus kennelijk hebben die allemaal geld te veel. Erg jammer. Succes met het nemen van een beslissing.