Hallo Ben mama van dochter van 14, die leert op VMBO - teoretische leerweg, klaas 3 in Tilburg - NL. Ik zoek nederlandse mama`s die ook kinderen hebben van die leeftijd. Voel me soms zo onzeker als gaat over: internet gebruik, net.log, hyves... . Ik ben stuk ouder - 36, en heb idee dat ik soms te oud word en ik niet met de weereld mee drijd {{nervous}}. Ik wil heel graag ervaringen uitwisselen. Groetjes! Sima
Hoi Sima, Ik heb ook een dochter van 14 . Zijn vast nog wel meer moeders met puberdochters op dit forum, toch : Groetjes Brez
hallo Brez Dank voor je bericht. Ik hoop van wel, want soms weet ik me geen rad me . Heeft jou dochter Hyves, of Net.log? Mijne wel, en soms als ik de foto`s bekijk, denk ik : waar gaat het naar toe... . Zij en haar vriendenen lijken ouder oud, met gewachte kleren, decoltes ect... Ik vraag me af, is dat normaal?, of ben ik niet van deze tijd . Hoe doe jij dat? groetjes! Sima
Mijn dochter heeft ook hyves/netlog en nog meer dingen, als ze niet bij haar vrienden is zit ze op internet. Vaak zie je van die sjans/flirtfoto's, getuite lippen...dik van de lipgloss. Ik zie het ontzettend veel om mij heen. Ik leek vroeger ook ouder dan ik was, ook stijf van de make-up. Mijn mening dat het er altijd is geweest, het ligt er ook aan wat voor type je bent. Zijn ook weer meiden die vinden dat maar stom en noemen die meisjes kakkers geloof ik Het zegt niks of je dochter slecht is of de verkeerde kant opgaat, persoonlijk vind ik dat het niks met het uiterlijk te maken heeft. Tegen mijn dochter heb ik vaak gezegd dat het mij niet uitmaakt hoe je eruit ziet. Al neem je een kaalgeschoren hoofd met een roze hanenkam, als je maar goed je best doet op school, geen drugs/alcohol etc etc. Gedrag is belangrijker. Jij kent je dochter het beste, je merkt gauw genoeg of er iets niet klopt of vertrouwd. Ik heb wel eens meer gehad met iemand over de 'gewaagde kleding' van tegenwoordig, het blijft moeilijk. Wat de 1 TE vindt, vindt de ander weer meevallen. Wat ik wel belangrijk vind dat ik over alles met haar praat, hoe alles in elkaar steekt op deze wereld, dus ook over alle debielen die er zijn, sex, geld, gewoon alles eigenlijk. Ze weet de gevaren van internet. Groetjes Brez
Nou, zo te zien, zitten hier op et forum niet veel moeders van tieners dochters ... Ja, vind ik ook, dat niet jou uiterlijk jou maakt, maar wat jij binnen heb... maar ja weet jij, ik vind soms dat kinderen van tegenwordig zo makkelijk zijn, kleren, gedrag,make-up... Heb soms idee dat ik van oer tijd kom, dat alles te snel gaat tegenwordig. Ook al ben ik 36 voel ik me soms zooooooooooooo oud. Heb jij dat ook wel eens? Hoel lang per dag mag jou dochter op pc, behalve huiswerk ? Groetjes! Sima
Als ze thuis is mag ze achter de pc. De hele avond tot dat ze naar bed gaat vind ik ook prima. Maar moet wel bij zeggen, dat ze mij ook vaak helpt (met drieling), daar gaat ook best wel wat tijd in zitten. Oudste zoon (11) zit ook achter zijn pc, beide geef ik nooit een bepaalde tijd. Zelf zit ik ook in de avond achter de pc, bijna nooit tv. Ik heb altijd wel een hoop te doen , websites etc. Geef jij jouw dochter wel een bepaalde tijd? Ik ben misschien bijna wel middelbare leeftijd , maar voel me niet zo. Weet nog als de dag van gisteren hoe ik was op deze leeftijd, ERG VERVELEND EN DWARS . Ben blij dat zij niet zo is. Groetjes Brez