wat te doen, oudere kat?

Discussie in 'De lounge' gestart door vertelikniet, 3 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Mocht het zo zijn dat hij pijn heeft, dan denk ik dat hij beter uit zijn lijden verlost kan worden. Ook wanneer het gevaarlijk wordt met je kinderen zou ik er klaar mee zijn. Ik snap dat je veel van een beestje houdt en er alles voor over hebt. Maar het mag niet ten koste van de kat en het gezin gaan

2. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Agressief gedrag kan ook wijzen op schildklierproblemen. Bloedonderzoek laten don naar schildklier, nierfunctie en suikerziekte.

3. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Je kan nog best wat simpele onderzoekjes laten doen zoals bloed prikken en kijken of een kuur ab werkt en of pijnstillers.

Het is een oude poes maar als je met een paar simpele dingen zijn ongemak weg kan nemen dat hij weer wat gezelliger wordt zou ik dat zeker overwegen.

Succes bij de DA morgen.

4. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

Ik heb informatie ingewonnen bij de dierenarts, we hebben het er even over gehad en we hebben besloten hem geen onderzoeken meer te laten ondergaan, hij zal voor alles een roesje moeten krijgen en op zijn leeftijd met zijnb karakter en in zijn conditie die toch wel achteruit gaat vond ze het niet verstandig meer, zodra wij er klaar voor zijn komt ze aan huis bij ons zodat die op zijn laatste momenten ook geen stress meer hoeft te ervaren.

uiteraard al zijn kwalen besproken en ook filmpjes laten zien van hem als die wakker wordt en zo verwilderd en in de war is, natuurlijk kan die oude mannen kwalen hebben, maar de dementie zal niet minder worden en zij vond het agressieve wat nu nog meer toeneemt zeker met het oog op de kinderen wel zorgelijk worden, en omdat wij geen tabletten bij hem toe kunnen dienen kunnen we hem wel laten onderzoeken maar medicatie heeft geen zin, behalve een wormentablet op zijn tijd in een ons rosbief gerold eet die niets aan pillen en even achterin zijn mond stoppen gaat helaas ook niet.

Pff wat kan het moeilijk zijn om die stap te zetten, van het weekend maar even mijn moeder halen die hem ook in huis heeft gehad toen die jong was en ik nog thuis woonde kunnen ze vast afscheid nemen.

5. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Ahw, veel sterkte TS ! 18 jaar is een zeer mooie leeftijd hoor. Hij heeft een mooi leven gehad zo te lezen :) Knuf!

6. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Wat wij hier met onze verwilderde kat deden was het pilletje of de druppels klein malen en door een klein blikje zalm paté. Uiteraard kregen allebei de beestjes apart hun lekkers daar de andere poes geen medicijnen kreeg.

Dit werkte hier prima en is nog een tip. Dan zou je pijn stilling eventueel nog kunnen proberen.

Ik snap de dierenarts volledig en 18 jaar is een mooie leeftijd om te gaan. Nogmaals veel sterkte

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Sterkte nooit leuk!

Vorige week moest mijn kater aan de ab na dat hij geholpen was hij was er ziek van wilde niet meer eten dus terug naar de dierenarts hij had koorts en kreeg pijnstilling met ontstekingsremmer. En ab.

Dag later was hij opgeknapt... en heb heel het huis bij elkaar gevloekt tijdens die ab geven hij knapte weer op met geen mogelijkheid kreeg ik die pil er in en toen lukte het hing hij dus danig in mijn vinger dat ik het echt uit schreeuwde van de pijn. Paar dagen last van gehad.

Heb het toen ook maar fijn gemalen en in zijn eten gedaan iets lekkers want via zijn bek nou nee hij was weer te actief om te blijven waar die moest blijven deed ik het in zijn bek en toch tot drie keer toe weer uit spugen en de mijne is niet verwilderd haha.

Sterkte er is een tijd van komen en er is een tijd van gaan. Bedenk je hebt hem 18 jaar je liefde kunnen geven.

8. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Heel veel sterkte meid, maar het klinkt als een weloverwogen en verstandige keuze... 18 jaar is heel wat, gelukkig heeft hij nog zo lang bij jullie een gouden mandje mogen hebben!!

9. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    voor de pillen heb je easypill, dat is een soort kneedpasta en daar kan je een balletje van maken :)

10. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Wij hebben ook zo'n kat met gebruiksaanwijzing. Nog niet dement, maar ik weet niet waar je woont, want in sommige regio's hebben ze dierenartsen die enkel aan huis komen. Wij hoeven met onze kant dus niet naar de dierenarts als er iets is.

11. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Onze jonge kat deed 2 jaar terug hetzelfde, die viel ineens uit het niets onze kids aan, nadat hij een kind op het hoofd gegrepen had, nagel gaten in de haar grens, besloten we dat we naar de dierenarts moesten. Dit hebben we nooit gehaald, die nacht is de poes ontsnapt en nooit terug gekomen, we vermoeden dat ze in een hoekje is gaan zitten en dood is gegaan... Maar ik snap je dilemma.

Deel Deze Pagina