Hallo dames. Ik vroeg me af wie er nog meer te maken hebben met ploegendienst in de fabriek. Ik lees overal dat nachtdiensten echt slecht zijn maar vertel je al met 6 weken aan je baas dat je zwanger bent en liever geen nachtdiensten werkt? Beetje dilemma..
Ik ben 5 weken zwanger en ga vannacht de 4e nachtdienst in,,ja ik vond het zwaar vanwege het slechte slapen. De nachtdiensten zelf zijn niet slecht voor jou of je kindje. Dit is wel de laatste lange nachtreeks die ik doe.
Ik heb afgelopen nacht een nachtdienst gedaan. Ging niet anders dan anders. Blijf ze tot 30 weken doen. Hier zeer onregelmatig werk. Dus geen reeksen van nachten. Wisselend dag avond en nacht werk.
Ik durf niets te zeggen of nachtdiensten wel of niet goed zijn voor je babietje, maar in de Arbo-wet staat het eea vermeld over vanaf wanneer je niet meer verplicht in de nachten hoeft. Het is uiteraard aan je zelf om aan te geven of je het wel/niet zou trekken. En wanneer jij het verder prima trekt... dan mag je natuurlijk best die nachtdiensten doen.